ستار همدانی بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و ذوب آهن اظهار داشت: در نیمه نخست بازی دو تیم استقلال و ذوب آهن توقعی که از این دو تیم داشتیم هرگز برآورده نشد. این دو تیم با توجه به جایگاهشان در جدول رده‌بندی مشخصا جزو تیم‌های با کیفیت لیگ […]

استقلال .قهرمان لیگ .لیگ برترفوتبال - استقلال هنوز از قانون قهرمان شدن جلوتر است

ستار همدانی بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و ذوب آهن اظهار داشت: در نیمه نخست بازی دو تیم استقلال و ذوب آهن توقعی که از این دو تیم داشتیم هرگز برآورده نشد. این دو تیم با توجه به جایگاهشان در جدول رده‌بندی مشخصا جزو تیم‌های با کیفیت لیگ برتر هستند. اما در نیمه نخست آنطور که باید و شاید بیننده فوتبالشان را راضی نکردند.

بازیکن اسبق استقلال اضافه کرد: با توجه به نتایجی که استقلال تا اینجا گرفته از قانون ۲ بعلاوه ۱ جلوتر است. ما در فوتبال می‌گوییم تیمی که می‌خواهد قهرمان شود اگر بتواند در بازی‌های بیرون از خانه مساوی کند و در بازی‌های خانگی برنده شود می‌تواند با همین قانون ۲+۱ به عنوان قهرمانی برسد اما در حال حاضر استقلال از این نظر نتایج خوبی گرفته و با توجه به این موضوع هنوز هم می‌تواند خودش را کاندیدای قهرمانی بداند.

همدانی درباره اینکه آیا استقلال با توجه به صدرنشینی‌اش محتاط بازی کرد یا نه توضیح داد: این موضوع را قبول ندارم و استقلال اصلاً محتاط نبود. به هر حال تیم ذوب آهن در خانه آمده بود تا از استقلال نتیجه و امتیاز بگیرد. به همین دلیل هم این موضوع روی عملکرد شاگردان نکونام تاثیر مستقیم داشت. در چنین شرایطی طبیعی است که بازیکنان استقلال نتوانند آن عملکرد همیشگی را داشته باشند. اگر دقت کرده باشید استقلال فقط در دیدار مقابل سپاهان که آن هم یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر لیگ برتر است شکست خورد.

همدانی تاکید کرد در نیمه دوم کاملاً مشخص شد که استقلال دست تیم ذوب آهن را خوانده و توانست با تحت فشار گذاشتن حریف به گل برتری برسد. این یک اتفاق خوب است که در استقلال بازیکنان مختلف گل می‌زنند البته خوب بود که بلانکو در این دیدار با دقت بیشتری بازی می‌کرد.

وی ادامه داد: بدون شک در نیمه دوم و تا اواسط آن استقلال تیم برتر میدان بود اما ربیعی که نمی‌خواست تیمش شکست بخورد با تعویض‌هایی که انجام داد توانست بازی را برگرداند و متأسفانه روی بی‌تفاوتی مدافعان استقلال دروازه این تیم باز شد. استقلال می‌توانست با کمی دقت بیشتر در بحث دفاعی برنده این بازی باشد.

همدانی گفت: همین که استقلال تا این اندازه میل به برد و پیروزی داشت نشان می‌دهد تا چه اندازه میل به برنده شدن در بازیکنان استقلال وجود دارد حتی در برخی لحظات می‌دیدیم که حسینی به عنوان دفاع آخر تا نزدیکی میانه زمین می‌آمد و توپ پخش می‌کرد. این روحیه و شرایط تیمی امیدواری زیادی برای طرفداران استقلال ایجاد می‌کند که استقلال به این راحتی از قهرمانی پا پس نمی‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم هیچ اتفاقی نیفتاده و استقلال می‌تواند در بازی‌های بعد باز هم پیروزی به دست بیاورد و جایگاهش در بالای جدول را حفظ کند. به هر حال تیم ذوب آهن هم تیم کمی نبود. این تیم توانست در استادیوم آزادی پرسپولیس را تا حدی تحت فشار بگذارد که آنها گل به خودی بزنند. در مجموع من فکر می‌کنم استقلال شایسته پیروزی بود و فقط به اشتباه فردی باخت.

منبع: خبـر ورزشی