از گروه‌های جهادی چه می دانید؟
از گروه‌های جهادی چه می دانید؟

گروه‌های جهادی که با هدف خدمت‌رسانی به مردم نیازمند و مناطق محروم همواره داوطلب می‌شوند. تشکیل گروه‌های جهادی به مقدمات و اقداماتی نیاز دارد که در نوشتار زیر شرح داده شده است. افرادی که تمایل دارند گروهی جهادی تشکیل دهند، پیش از هر قدمی باید برای ثبت گروه در سامانه اطلس جهادی اقدام کنند. این […]

- از گروه‌های جهادی چه می دانید؟

گروه‌های جهادی که با هدف خدمت‌رسانی به مردم نیازمند و مناطق محروم همواره داوطلب می‌شوند. تشکیل گروه‌های جهادی به مقدمات و اقداماتی نیاز دارد که در نوشتار زیر شرح داده شده است.

افرادی که تمایل دارند گروهی جهادی تشکیل دهند، پیش از هر قدمی باید برای ثبت گروه در سامانه اطلس جهادی اقدام کنند. این سامانه که با هدف شبکه‌سازی گروه‌ها و رصد و پایش لحظه‌ای فعالیت‌های آن‌ها راه اندازی شده، به مسئولین سازمان بسیج سازندگی سراسر کشور این امکان را می‌دهد تا به‌صورت برخط اطلاعات لازم در خصوص گروه‌ها و فعالیت‌های آن‌ها را دریافت و از گروه‌ها حمایت کنند. پس اگر فردی به فعالیت‌های جهادی علاقه‌مند است و تصمیم گرفته با راه اندازی گروه جهادی تعدادی از داوطلبان فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه را گرد هم جمع کند، باید فرایند عضویت و ثبت نام گروه‌های جهادی در اطلس جهادی را طی کند. این فرایند شامل مراحل زیر است:

• ثبت نام

برای ثبت نام کافی است مسئولین گروه‌های جهادی با مراجعه به سامانه اطلس به آدرس http: //www. atlasjahadi. ir/ به تعیین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

• ثبت گروه جهادی

پس از ثبت نام و تعیین نام کاربری، لازم است اطلاعات گروه ثبت شود. در این بخش اطلاعات کامل گروه جهادی، مسئولین گروه، منطقه هدف، عرصه‌های فعالیت و آدرس و راه‌های ارتباطی ثبت می‌شود.

• تایید اطلاعات گروه

پس از ثبت مشخصات گروه جهادی، اطلاعات آن بلافاصله به‌کارتابل سازندگی ناحیه ارسال می‌گردد و در صورت صحت اطلاعات از سوی ناحیه تایید شده و برای تایید نهایی به‌کارتابل سازندگی استان ارسال می‌شود.

• صدور کد ثبت جدید

تایید گروه توسط سازندگی ناحیه کمی زمانبر است، اما پس از تایید اطلاعات گروه توسط ناحیه و استان، ابتدا کد ثبت جدید برای گروه صادر می‌شود و پس‌ازآن گروه این امکان را خواهد داشت که از سایر امکانات سایت مانند ثبت مجوز اردو، گزارش، درخواست حمایت و ثبت منطقه استفاده کند.

• ثبت اردوی جهادی و درخواست مجوز

پس از ثبت گروه در اطلس جهادی، فعالیت‌های لازم جهت اخذ مجوز و دریافت حمایت‌ها از طریق این سامانه انجام می‌شود؛ لذا مسئول گروه لازم است قبل از برگزاری اردوی جهادی برای اخذ مجوز نسبت به ارائه درخواست اقدام و مشخصات محل برگزاری و تعداد شرکت‌کنندگان، عرصه‌ها و زمان برگزاری را مشخص کند.

اطلس جهادی امکانات و بخش‌های زیر را به گروه‌های جهادی و سازمان بسیج سازندگی ارائه می‌کند:

• ثبت گروه جهادی و ارائه شماره ثبت‌ثبت مجوز برگزاری اردوی جهادی

• ثبت گزارش اردو و سوابق فعالیت‌های گروه جهادی

• ثبت پروژه‌های نیازمند حمایت نهاد‌های متولی

• ثبت اطلاعات و برآورد‌های مناطق هدف

منبع: همشهری آنلاین 

+