واکنش سخنگوی شورای نگهبان به رد صلاحیت حسن روحانی
واکنش سخنگوی شورای نگهبان به رد صلاحیت حسن روحانی

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود در واکنش به طرح اظهاراتی درباره کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان از سوی برخی رسانه‌ها و افراد وابسته به گروه‌های خاصی از جریانات سیاسی کشور تاکید کرد: شورای نگهبان توصیه پذیر نیست و به دنبال انجام وظیفه قانونی خود است؛ حال ممکن است در فضای سیاسی […]

- واکنش سخنگوی شورای نگهبان به رد صلاحیت حسن روحانی

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود در واکنش به طرح اظهاراتی درباره کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان از سوی برخی رسانه‌ها و افراد وابسته به گروه‌های خاصی از جریانات سیاسی کشور تاکید کرد: شورای نگهبان توصیه پذیر نیست و به دنبال انجام وظیفه قانونی خود است؛ حال ممکن است در فضای سیاسی فعالان سیاسی که رقابت‌هایی با هم دارند مطالبی را طرح کنند اما انتظار این است که متعرض وظایف قانونی دستگاه‌های دیگر نشوند و اجازه دهند دستگاه‌ها از جمله شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کنند و مسئولیت را که بر عهده دارند با دقت و آرامش و بر اساس قانون انجام دهند.

وی همچنین گفت: هفته قبل آزمون کتبی خبرگان برای افرادی که نیاز به آزمون داشتند برگزار شد و ۳۲۸ نفر برای این آزمون دعوت شدند که ۶۹ نفر از این افراد غایب بودند. ما در یکی ۲ هفته آینده آن کسانی که در ادوار گذشته آزمون کتبی قبول شده‌اند را برای مصاحبه شفاهی دعوت خواهیم کرد و کسانی که در هفته گذشته در آزمون کتبی حضور داشتند طبیعتاً در فرایند تصحیح اوراق قرار دارند و ان‌شاءالله تا یک ماه آینده به مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در ادامه این نشست خبری درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت که این لایحه از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و با ایراداتی که پیشتر از سوی بنده عنوان شده بود،‌ مواجه شد. 

سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی‌های این شورا پیرامون مصوبه مجلس درخصوص افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد: این موضوع در برنامه هفتم به تصویب رسیده است و چون تصویب آن مربوط به روزهای اخیر است هنوز در شورا مورد بررسی قرار نگرفته‌ است. برای بررسی برنامه هفتم و با توجه به حجم این برنامه تاکنون ۱۵ جلسه غیر رسمی را در شورای نگهبان برگزار کردیم.

منبع: اطلاعات انلاین