کلنگ فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با سرمایه چینی‌ها به زمین زده شد
کلنگ فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با سرمایه چینی‌ها به زمین زده شد

اطلاعات نوشت: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم کلنگ زنی این پروژه عظیم به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار با مشارکت سرمایه گذاران چینی انجام خواهد شد. بذرپاش گفت: مذاکرات و دیدارها برای انعقاد تفاهم پیش از این انجام شد که […]

- کلنگ فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با سرمایه چینی‌ها به زمین زده شد

اطلاعات نوشت: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم کلنگ زنی این پروژه عظیم به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار با مشارکت سرمایه گذاران چینی انجام خواهد شد.

بذرپاش گفت: مذاکرات و دیدارها برای انعقاد تفاهم پیش از این انجام شد که با سفر معاون اول رئیس جمهور به چین این قرارداد به امضا رسید.

به گفته وزیر راه و شهرسازی پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین،‌ راهبردی‌ترین و بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور و گام بلندی در مسیر تبدیل شدن به هاب فرودگاهی در منطقه است‌.

در اجرای این طرح، ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) به وسعت ۴۰ هزار متر مربع با ظرفیت اولیه ۳۵ میلیون مسافر طی ۵ سال آینده و فاز نهایی به ظرفیت ۱۱۰ میلیون مسافر در سال های آتی ساخته خواهد شد.

همچنین یک برج مراقبت جدید به ارتفاع ۱۰۰ متر در کنار ترمینال جدید و دو باند پروازی و یک تاکسی وی موازی برای فرودگاه امام ساخته خواهد شد.

از سوی دیگر ساخت پل ارتباطی «هواپیمارو» بین آزادراه تهران- ساوه و آزادراه تهران- قم جزو بخش دیگری از این پروژه است.

سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هم به خبرنگاران گفت: در سنوات گذشته همواره این گلایه به ما می‌شد که وضعیت این فرودگاه در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی خاطرنشان‌کرد: بالاخره با تصمیم دولت و همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) توانستیم از تیم کارشناسی شرکت «هاکان انرژی» چین برای شروع ساخت فازدوم این فرودگاه استفاده کنیم.

لیو کان مدیرعامل شرکت هاکان انرژی چین هم در این مراسم گفت: توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نقطه عطف سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین خواهد بود و با آغاز عملیات ساخت فاز دوم این مجتمع، شاهد توسعه فرودگاهی هوشمند، سبز، بشر دوستانه با ظرفیت سالانه ۳۵ میلیون مسافر و یک قطب جدید هوایی در خاورمیانه خواهیم بود . 

وی افزود: در توافق بیست و پنج ساله به توسعه زیرساخت‌ها اشاره شده است و در جلسات مشترک ابتکارهایی در زمینه جاده ابریشم ارائه شد که ساخت جاده ابریشم زمینی، دریایی و هوایی را تسریع کند.

لیو کان تاکید کرد: با همکاری هاکان انرژی و قرارگاه خاتم الانبیا این پروژه سرمشق مشترک چین و ایران می‌شود.

وی با اشاره مثل ایرانی «دل به دل راه دارد» گفت: با اجرای پروژه فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پروژه جاده ابریشم، مسیر جدیدی در همکاری های فی مابین چین و ایران ایجاد می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین