متنوع‌سازی روش‌های مقابله با قاچاق سوخت با هدف صیانت از جان مردم
متنوع‌سازی روش‌های مقابله با قاچاق سوخت با هدف صیانت از جان مردم

استاندار هرمزگان، با اشاره به آسیب‌های قاچاق سوخت گفت: متنوع‌سازی روش‌های مقابله با قاچاق سوخت با هدف صیانت از جان مردم در جاده‌ها است.

 

به گزارش زیرنویس، مهدی دوستی عصر شنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت ضمن تقدیر از از تلاش‌های رئیس کل دادگستری و فرمانده انتظامی استان در همراهی و حمایت از طرح‌های مقابله با قاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی اظهار داشت: یکی از عمده ترین دلایل اجرای طرح‌های متنوع مقابله با قاچاق سوخت حراست و صیانت از جان هم وطنان در مسیرهای مواصلاتی استان است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای توقیف خودروها شوتی سوخت‌بر برنامه ریزی و از تردد آنها در جاده‌های استان جلوگیری شود افزود: این خودروها بدون در نظر گرفتن عبور سایر خودروها، با سرعت بسیار زیادی در مسیرهای مواصلاتی به ویژه شرق استان حرکت می‌کنند و جان مردم را به خطر می اندازند.

دوستی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی و فعال نمودن سامانه بارنامه برخط گفت: بارنامه صوری و دریافت سوخت از این طریق یکی از عوامل اصلی هدر رفت سرمایه ملی و قاچاق سوخت است و بایستی برای کنترل این وضعیت سامانه بارنامه برخط فعال شود.

وی با تاکید بر لزوم تصویب جریمه بازدارنده برای تریلرها و خودروهای دخیل در امر قاچاق افزود: تریلرها و خودروهایی که در قاچاق سوخت مشارکت دارند باید با جریمه‌های سنگین مواجه شوند تا در آینده از وقوع جرم مجدد جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: دهیاری ها در قبال سوخت دریافتی مسئول هستند و باید گزارش نحوه مصرف این سوخت را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه نباید در حوزه توزیع سوخت به بازاریان و اصنافی که در حال ارائه خدمات به مردم هستند خللی ایجاد شود اظهار داشت: میزان سوخت توزیعی در حوزه اصناف و بازاریان ناچیز است و نباید خللی در توزیع سوخت مورد نیاز این اصناف به وجود بیاید.

مجتبی قهرمانی نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش‌های استاندار هرمزگان در زمینه مقابله با قاچاق سوخت اظهار داشت: تنها در یک برنامه هماهنگ اجرا شده در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت در جایگاه‌های شهر بندرعباس، طی یک ماه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت یعنی ۱۸ درصد به نسبت ماه قبل صرفه جویی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با قاچاقچیان سوخت مطابق قوانین برخورد می‌شود گفت: همه دستگاه‌ها برای مقابله با قاچاق سوخت و پیشگیری از وقوع این مسئله باید پای کار باشند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان نیز در این جلسه اظهار داشت: از خرداد ماه تاکنون ۱۱ طرح مبارزه با قاچاق سوخت در سطح استان اجرا و میزان قابل توجهی سوخت کشف شده است.

وی افزود: یکی از طرح‌های مهم توقیف خودروهای شوتی است که خوشبختانه با برنامه‌های اجرا شده در این حوزه رتبه اول کشور را کسب کرده‌ایم.

گفتنی است در این جلسه دستگاه‌های مختلف گزارشات خود در زمینه مقابله و جلوگیری از قاچاق سوخت را ارائه کردند.

منبع: مـهر