در ادامه می خواهیم به ۹ علت قفل شدن درب لباسشویی و نحوه باز کردن درب لباسشویی آن بپردازیم: آب ماشین لباسشویی به صورت کامل تخلیه نشده باشد. همان طور که در قسمت بالا گفته شد، هنگامی که درون دستگاه آب باشد درب ماشین لباسشویی باز نمی شود اما اگر در مرحله آخر شست وشو آب […]

 

در ادامه می خواهیم به ۹ علت قفل شدن درب لباسشویی و نحوه باز کردن درب لباسشویی آن بپردازیم:

آب ماشین لباسشویی به صورت کامل تخلیه نشده باشد.

همان طور که در قسمت بالا گفته شد، هنگامی که درون دستگاه آب باشد درب ماشین لباسشویی باز نمی شود اما اگر در مرحله آخر شست وشو آب تخلیه نمی شود و همچنان در دستگاه مانده است، دوباره ماشین لباسشویی را روی مرحله آخر آبکشی تنظیم کرده تا از دوباره آبکشی انجام و آب تخلیه شود، در صورت جواب ندادن این راهکار، ممکن است لوله تخلیه آب مسدود شده باشد که با تمیز کردن لوله ها می توانید انسداد را برطرف کنید.

از دیگر راه های بر طرف کردن می توانید اول سیم لباسشویی را از برق بکشید و فیلتر پمپ تخلیه که در جلو یا پایین قرار گرفته است را، در پشت پنل پیدا کنید و زیر فیلتر ظرف گذاشته و فیلتر را باز کرده و آب و تمام اشیاء موجود را تخلیه کنید.

خراب شدن قفل درب

همه ماشین لباسشویی ها که دارای قفل یا میکروسوئیچ هستند که درب را بسته و از باز شدن آن جلوگیری می کند و در صورت کار نکردن این قطعه و بسته نشدن درب، ماشین لباسشویی روشن نمی شود.

در صورت اتمام عملیات شست وشو و باز نشدن درب ماشین لباسشویی باید از ضامن دستی که زیر قفل یا بخش مواد شوینده قرار گرفته، استفاده کنید، به این نکته توجه کنید که اگر میکروسوئیچ خراب شده باشد باید آن را تعویض کنید.

پوسیده شدن لولای درب

جنس لولاهای درب از پلاستیک می باشد و پوسیدگی آن طی گذشت مدت زمان طولانی باعث باز نشدن درب ماشین لباسشویی می شود، در صورت اطمینان از خراب شدن لولای دور درب ماشین لباسشویی، حتما به تعویض آن توسط تعمیرکاران ماهر تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید.

شکستگی دستگیره ماشین لباسشویی

شل شدن دستگیره درب ماشین لباسشویی به معنی شکستگی درب لباسشویی می باشد که در صورت اطمینان باید این قطعه را توسط تعمیرکاران ماهر تعویض کنید و به هیچ عنوان تلاش نکنید با کارت، سیم و از جمله این اشیا مشکل را برطرف کنید که دو برابر می شود.

ایراد از سوئیچ فشار

ممکن است آب به راحتی از پمپ خارج و رد شود اما درب لباسشویی گیر کند و باز نشود که علت آن از گیر کردن هوای کنترل کننده قفل درب می باشد و شما می توانید با خاموش کردن لباسشویی و خنک شدن آن، قفل درب را بعد گذشت چند دقیقه به راحتی باز کنید.

دستگیره در شکسته شده باشد

از آنجایی که درب ماشین لباسشویی حساس و شکننده می باشد پس به هیچ عنوان سعی نکنید در را با زور باز کنید.

در مواقع بسیار ضروری پیشنهاد می کنیم به جای زور زدن درب را با نخ یا نوار باز کنید و یا ماشین لباسشویی را از بالا باز کرده و با پیدا کردن گیره درب، آن را فشار دهید تا درب به راحتی باز شود البته پیشنهاد نمی کنیم این کار را خودتان انجام دهید و بهتر است آن را به افراد حرفه ای بسپارید.

مشکل از قفل حرارتی

کاری که قفل حرارتی ماشین لباسشویی انجام می دهد این است که از گسترش گرما در لباسشویی جلوگیری می کند، برای رفع این مشکل می توانید با خاموش کردن ماشین لباسشویی به مدت ۵ دقیقه، اجازه دهید قفل خنک و آزاد شود و آن را به راحتی باز کنید، در صورت گیر کردن قفل حرارتی، با زدن چند ضربه محکم به ناحیه زبانه، قفل به آسانی باز می شود.

آموزش باز کردن درب ماشین لباسشویی

قفل کودک فعال باشد

در برندهای مختلف غیرفعال کردن این گزینه متفاوت است و هر کدام آن ها در دفترچه توضیح داده شده است که ما به غیرفعال کردن برخی از این برندها پرداخته ایم:

ماشین لباسشویی بوش: با ۵ ثانیه نگه داشتن دکمه estart- در صورت کار نکردن با نگه داشتن rpm و finished in به مدت ۳ ثانیه

ماشین لباسشویی سامسونگ: نگه داشتن دکمه spin و temperature به مدت ۳ ثانیه- در برخی با نگه داشتن rinse و temperature به مدت ۳ ثانیه

ماشین لباسشویی ال جی: دکمه child lock را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه نگه دارید

ماشین لباسشویی AEG: دکمه stain-prewash و extra rinse را ۵ ثانیه نگه دارید

ماشین لباسشویی بکو: علامت قفل کودک را به اندازه ۳ ثانیه نگه دارید

گرم شدن بسیار زیاد ماشین لباسشویی

استفاده مکرر از ماشین لباسشویی، موجب از کار افتادن کامل یا فقط باز نشدن درب لباسشویی می شود، به این نکته توجه داشته باشید که در صورت گرم شدن زیاد درب بعد از کار کردن، برای چند دقیقه ای صبر کنید و دوباره از آن استفاده کنید، گرم شدن مکرر دستگاه موجب آسیب دیدگی شدید و سوختگی مدار های ماشین لباسشویی می شود.

در صورت قفل شدن درب و قادر نبودن به باز کردن آن و آسیب به قطعه جدید دیگر و نیاز به تعویض و تعمیر آن، بهتر است به تعمیرکاران ماهر و مجرب لوازم خانگی مراجعه کنید، امیدواریم خواندن این مقاله راهنمایی های لازم را به شما عزیزان کرده باشد.

 

منبع خبر: رکنـا