اردوی تیم ملی هاکی روی یخ مردان از ۴ آذر ماه به منظور آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی هاکی روی یخ دسته سوم قهرمانی گروه B آغاز شد.

 

تیم ملی هاکی روی یخ مردان, هاکی روی یخ - مربیان فنلاندی در اردوی تیم ملی هاکی روی یخ و انتخاب نفرات اصلی

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سامی کارپینن سرمربی فنلاندی تیم ملی کشورمان به همراه لوکا پیکا (مربی دروازبانان) و فرشاد مقدسی (کمک مربی) در دور اول این اردو‌ها که مهر ماه سال جاری، برگذار شد ۳۰ بازیکن و ۵ دروازه بان و در دور دوم این اردو‌ها که از روز شنبه در پیست یخ ایرانمال آغاز شد پس از انجام یک بازی درون تیمی، از بین نفرات قبلی ۲۱ بازیکن و ۴ دروازه بان انتخاب کردند.
قرار است طبق برنامه در اردوی سوم که اواخر بهمن ماه برگذار می‌شود لیست نهایی تیم ملی برای اعزامی به مسابقات، انتخاب و اعلام شود.
در این مسابقات تیم‌های هنگ کنگ، بوسنی و هرزگوین، سنگاپور، ایران، کره شمالی و فیلیپین از چهارم اسفند ماه با هم به رقابت می‌پردازند.
تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان که با سه سال سابقه حضور در این رشته ورزشی توانست از دیویژن ۴ به دیویژن ۳ بیاید همچنان هدف اصلی اش تلاش برای ماندن در همین دیویژن خواهد بود به این منظور انجمن هاکی روی یخ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی از دو مربی برجسته فنلاند که یکی از قطب‌های هاکی روی یخ دنیا است، دعوت به همکاری کرد این مربیانِ با تجربه از مهر ماه سال جاری، همکاری شان را با ایران آغاز کردند تا علم روز این ورزش را به بازیکنان ایرانی انتقال دهند.
اسامی نفرات انتخابی اردوی دوم تیم ملی:

۱. فرزاد هوشیدری
۲. مازیار قربانی
۳. نیما مهربان
۴. جلال کیهانفر
۵. امیر حیدری
۶. آرمان بحری
۷. محمد امین کره‌ای
۸. عرشیا غفوری
۹. دانیال باقری
۱۰. دانیال ساروقی
۱۱. امیر مهدیون
۱۲. نوبخت خادمی
۱۳. یونس ناقلی
۱۴. ماهان دهقانی
۱۵. ایلیا حمزه
۱۶. مهبد عبداللهی
۱۷. عباس دهقانی
۱۸. پارسا جلالی
۱۹. ابولفضل اسلامی
۲۰. محمدرضا شیخ جعفری
۲۱. کیان فرساد
۲۲. نوید علیزاده
۲۳. علیرضا مهدوی
۲۴. رضا پور هاشمی
۲۵. سهیل خلج

موفقیت در بازی‌های زمستانی ۲۰۲۵ هاربن چین و ۲۰۲۹ عربستان در صدر مهم‌ترین اهداف انجمن هاکی روی یخ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی خواهد بود.

منبع: ایسـنا