به گزارش زیرنویس، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی، استان تهران طی امروز (یکشنبه ۵ آذر) آسمان نیمه ابری دارد و به تدریج کاهش ابر را شاهد خواهیم بود و با توجه به پایداری نسبی جو تا صبح فردا (دوشنبه ۶ آذر)، همراه […]

به گزارش زیرنویس، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی، استان تهران طی امروز (یکشنبه ۵ آذر) آسمان نیمه ابری دارد و به تدریج کاهش ابر را شاهد خواهیم بود و با توجه به پایداری نسبی جو تا صبح فردا (دوشنبه ۶ آذر)، همراه با غبار محلی در نواحی پرتردد در مرکز و نیمه جنوبی استان خواهد بود.

از بعدازظهر فردا (دوشنبه ۶ آذر) تا صبح چهارشنبه (۸ آذر) با گذر متناوب امواج ضعیفی از شمال استان به تدریج افزایش ابر و وزش باد، از اواخر وقت روز دوشنبه (۶ آذر) تا ظهر سه‌شنبه (۷ آذر) در بیشتر نواحی استان گاهی وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش پراکنده باران، در نیمه شمالی گاهی بارش باران و ارتفاعات بارش باران و برف مورد انتظار است.

با توجه به گذر سامانه و بروز ناپایداری، شرایط برای بهبود کیفیت هوا و کاهش غبار بویژه در روز سه‌شنبه (۷ آذر) فراهم می‌شود. برای امروز و فردا (۵ و ۶ آذر) افزایش دما و سپس تا روز چهارشنبه (۸ آذر) کاهش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. از بعدازظهر چهارشنبه (۸ آذر) تا پنجشنبه (۹ آذر) به تدریج هوایی پایدار همراه با کاهش وزش باد و افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

منبع: مـهر