با این همه استرس چطور مراقب خودمان باشیم؟ /چند نکته مهم درباره خواب و سلامتی
با این همه استرس چطور مراقب خودمان باشیم؟ /چند نکته مهم درباره خواب و سلامتی

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، در بسیاری از تحقیقات علمی این مسئله ثابت شده است که کیفیت و کمیت خواب بر هر جنبه از زندگی افراد تاثیر مثبت و منفی دارد که این تاثیر می‌توان از خلق و خو گرفته تا سطح تمرکز و اختلالات عصبی تفاوت داشته باشد.  خواب به اندازه، […]

بوقلمون، ماهی‌های چرب و دمنوش‌های گیاهی در خواب موثر هستند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، در بسیاری از تحقیقات علمی این مسئله ثابت شده است که کیفیت و کمیت خواب بر هر جنبه از زندگی افراد تاثیر مثبت و منفی دارد که این تاثیر می‌توان از خلق و خو گرفته تا سطح تمرکز و اختلالات عصبی تفاوت داشته باشد. 

خواب به اندازه، رژیم غذایی و ورزش برای سلامتی مهم است. در زندگی امروزی با استرس‌های خاصش خوابیدن یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از اختلالات سلامتی است. کورا هابیناکوا، متخصص خواب در موسسه Sleepseeker، پرسش‌هایی درباره خواب مطرح می‌کند و به طور مختصر درباره آن‌ها بحث کرده است. 

چقدر به خواب نیاز دارم؟

عوامل زیادی وجود دارد که بر میزان نیاز ما به خواب تاثیر دارد. برای بزرگسالان حداقل هفت ساعت توصیه می‌شود، اما شما باید هشت ساعت خواب با کیفیت خوب را هدف قرار دهید. از آنجایی که کودکان و نوجوانان هنوز در حال رشد هستند، برای کمک به رشد جسمی و ذهنی به کمی خواب بیشتر نیاز دارند.

خواب چه تاثیری بر خلق و خو و سلامت ذهنی دارد؟
تحقیقات بین خواب و سلامت روان پیچیده است، اما به عنوان یک قاعده کلی، مشکلات خواب می‌تواند بر سلامت روان شما تاثیر بگذارد. نداشتن خواب کافی می‌تواند سطح تحریک پذیری و عصبانیت فرد را افزایش دهد. این به این دلیل است که وقتی به اندازه کافی نمی‌خوابیم، مغز ما نمی‌تواند به خوبی کار کند و مرکز عاطفی مغز را سرکوب می‌کند.

رژیم غذایی و تغذیه چه نقشی در خواب دارد؟
غذا‌هایی که می‌خورید و زمان‌بندی وعده‌های غذایی‌تان می‌تواند بر راحتی به خواب رفتن و آرامش شبانه شما تأثیر بگذارد. یک میان وعده سبک قبل از خواب توصیه می‌شود، به خصوص برای افراد بی خواب، زیرا داشتن مقدار کمی غذا می‌تواند به خواب شما کمک کند و از هر گونه اختلال مرتبط با گرسنگی جلوگیری می‌کند. غذا‌هایی مانند بوقلمون، ماهی‌های چرب و دمنوش‌های گیاهی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا می‌توانند کیفیت خواب شما را بهبود بخشند.

فناوری و زمان نگاه کردن به مانیتور‌ها چه تاثیری در خواب دارد؟ 
نور آبی از تولید هورمون ملاتونین که به خواب کمک می‌کند جلوگیری می‌کند. در مورد تنظیم زنگ هشدار فکر کنید تا به خودتان بگویید قبل از خواب به موقع تماشای صفحه نمایش را متوقف کنید. گوش دادن به موسیقی یا خواندن کتاب را به جای استفاده از تلفن یا تبلت در ریتم شبانه خود قرار دهید. 

آیا چرت زدن برای شما خوب است؟
برخلاف تصور رایج، چرت زدن می‌تواند برای شما مفید باشد. چرت زدن در طول روز می‌تواند هوشیاری شما را افزایش دهد و به حافظه شما کمک کند، اما چند اشتباه وجود دارد که ما در مورد چرت زدن مرتکب می‌شویم که اغلب باعث می‌شود احساس بدتری داشته باشیم. اگر هدف شما این است که با انرژی از خواب بیدار شوید، مدت چرت مناسب باید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باشد.

منبع: اطلاعات انلاین