دیوید بکام و آندری شوچنکو در سال ۲۰۰۹ به طور قرضی در میلان حضور داشتند و دوره کوتاهی را به عنوان هم‌تیمی گذراندند. آنها در داخل و خارج از زمین با هم رابطه دوستی بسیار خوبی برقرار کردند. یک شب که با هم به گردش شبانه رفته بودند تصمیم گرفتند گل کوچیک بازی کنند، و […]

- فوتبال بازی کردن دیوید بکام و آندری شوچنکو در همسایگی پائولو مالدینی!

دیوید بکام و آندری شوچنکو در سال ۲۰۰۹ به طور قرضی در میلان حضور داشتند و دوره کوتاهی را به عنوان هم‌تیمی گذراندند. آنها در داخل و خارج از زمین با هم رابطه دوستی بسیار خوبی برقرار کردند. یک شب که با هم به گردش شبانه رفته بودند تصمیم گرفتند گل کوچیک بازی کنند، و در حین بازی چند توپ ناخواسته از روی حصار به خانه همسایه مشهورشان پرت شد.

شوچنکو در کتاب خود «زندگی من، فوتبال من» نوشت: «خانه‌ام در ویا راویزا نزدیک سن‌سیرو بود. یک شب من، بکام، بپه فاوالی و الساندرو نستا در باغ مشغول فوتبال بازی کردن شدیم. هر از گاهی توپ از روی حصار به حیاط همسایه پرت می‌شد و ما مثل بچه‌ها فریاد می‌زدیم: توپ! اما کسی جواب نمی‌داد. خوشبختانه چندین توپ داشتیم و دوباره بازی را از سر می‌گرفتیم. گاهی هم ناخواسته فریاد می‌زدیم. ناگهان زنگ خانه به صدا درآمد و ما به هم نگاه کردیم و گفتیم حتما همسایه‌ها از سر و صدای ما شاکی شدند و آمدند اعتراض کنند. وقتی در را باز کردیم دیدیم همسایه‌ام با چهار توپ در دست ایستاده و گفت: ببخشید بچه‌ها این توپ‌ها مال شماست؟ بله پائولو… همسایه من پائولو مالدینی بود. زدیم زیر خنده. یک شریک تازه برای گل کوچیک پیدا کرده بودیم. او گفت: اگر امکانش هست دوست دارم در دفاع بازی کنم.»

دیوید بکام، ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید، در مدت کوتاهی که در ایتالیا بود شوچنکو را به شدت تحت تأثیر قرار داد. این اسطوره اوکراینی در مورد کار در کنار کاپیتان سابق انگلیس افزود: «کارلو آنچلوتی همچنان هدایت تیم را برعهده داشت، در زمین می‌توانستم استعداد رونالدینیو را از نزدیک تحسین کنم، یک پدیده مطلق. در تمرین می‌دیدم که دیوید بکام حرفه‌ای بودن را به سطح دیگری رسانده است. کسانی که او را نمی‌شناختند از تیپ و ظاهر او، از همسرش ویکتوریا، از وسواس او برای خوش‌قیافه بودن صحبت می‌کردند. در عوض خوش‌شانس‌هایی که هر روز با او کار می‌کردند از برنامه تقریباً دیوانه‌وار او صحبت می‌کردند، از تمایل مستمر برای بالا بردن سطح بازی. عرق و خستگی، دویدن و تمرین برای بالاتر بردن کیفیت تکنیکی که فوق‌العاده بالا بود. بکام واقعاً یک الگو بود. من رفتار و منش و سطح بازی او را تحسین می‌کنم.»

بکام برای دو دوره قرضی از لس‌آنجلس گلکسی به میلان رفت و ۳۳ بازی انجام داد. او اکنون به عنوان مالک مشترک اینترمیامی به ایالات متحده بازگشته و موفق شد که برنده هشت توپ طلا را به تیم خود بیاورد.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی