به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین الحاق ناوشکن دیلمان در بندر انزلی با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی، اظهار داشت: حادثه هفتم آذر ماه […]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آئین الحاق ناوشکن دیلمان در بندر انزلی با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی، اظهار داشت: حادثه هفتم آذر ماه ۱۳۵۹ حادثه بزرگ و تعیین کننده در آینده نبرد در خلیج فارس بود که با مجاهدت نیروی دریایی ارتش، توان دریایی ارتش بعث عراق از بین رفت.

وی با اشاره به رونمایی ناوشکن دیلمان، گفت: الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دیلمان در ناوگان شمال و دریای خزر نماد توان دریایی کشور است.

سرلشکر باقری گفت: دریایی خزر، دریای صلح و دوستی است و ما در این مراسم نیز پیام صلح و دوستی ملت ایران را به همه کشورهای همسایه اعلام می‌کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: ملت ایران و نیروهای مسلح با اتکا به قدرت الهی، توانمندی ملی و بومی و خود اتکایی در جهت اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا و ایجاد امنیت ناوگان‌های تجاری و مقابله با دشمنی‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی توانسته است بایستد و مقاومت کند و امنیت را برای کشور رقم بزند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان بازدارندگی پایداری را برای همه فعالیت‌های ملی فراهم کرده است، تاکید کرد: نیروی دریایی سهم مهمی در قدرت بازدارندگی پایدار دارد. جا دارد امروز از توانمندی نیروهای مسلح، صنایع دریایی، صنایع الکترونیک، صنایع هوافضا، صنایع دفاع و همه مجموعه‌های وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان در مراسم الحاق ناوشکن دیلمان به نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی قدردانی کنیم، زیرا کار بسیار بزرگ و در سخت‌ترین شرایط اتفاق افتاده است.

رئیس کل ستاد نیروهای مسلح تصریح کرد: ما در سال‌های اخیر در اوج تحریم‌ها هستیم و البته نیروهای مسلح در تمامی این ۴۵ سال گذشته در تحریم آمریکا و همراهان مستکبر آن بوده است. این تحریم‌ها در اوج خود قرار گرفته است، لذا در چنین شرایطی ساخت یک ناوشکن که در لبه فناوری‌های جهانی قرار دارد و تمامی بخش‌های آن توسط صنعتگران دانشمند ایرانی ساخته شده است، جای کمال افتخار و امیدواری دارد و باید به همه جوانان بزرگی که این کار بزرگ را انجام داده‌اند، دست مریزاد چرا که این ناوشکن و شاهکار بزرگ را برای دریای شمال آماده کرده‌اند.

وی بیان کرد: با افزوده شدن آئین الحاق ناوشکن دیلمان در بندر انزلی به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، به امنیت پایدارتری در شمال کشور دست یافته‌ایم و ما همکاری روزافزونی با سایر کشورهای منطقه خواهیم داشت.

سردار باقری ادامه داد: اتفاق امروز پیرو مأموریت بزرگ نیروی دریایی در انجام گشت راهبردی در دور کره زمین بود که مورد قدردانی رهبر انقلاب قرار گرفت و نشان داد ناوشکن‌های ساخته دست جوانان میهن‌مان توانایی حضور در تمام نقاط جهان را با اقتدار و سربلندی دارند.

وی در ادامه گفت: قدرت بازدارندگی در گرو توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح است و نیروی دریایی با حضور در دریاها سهم مهمی را در این قدرت و بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان بر عهده دارد. واقعیت دشمنان ما همان است که در غزه می‌بینیم؛ ظلم آشکاری که بر زن و کودک روا می‌دارند و آمریکای جنایتکار از آنان حمایت می‌کند و موازین حقوق بشری در مقابل این خوی جنایتکاری بازدارندگی ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: در کنار تجهیزات، سرمایه انسانی مؤمن و متعهد است که این تجهیزات را به کار می‌گیرد و به همین جهت من قدردان هم‌رزمانم در نیروی دریایی ارتش هستم. جایگاه آموزش، مهارت و تمرین در آماده سازی این نیرو جایگاه والایی است و به لطف خداوند مراکز آموزش خوبی در نیروی دریایی ارتش وجود دارد و هرچه می‌توانیم باید رزمایش‌ها را انبوه‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت نبردهای آینده اجرا کنیم. مهم‌تر از سلاح، آمادگی نیروی انسانی است و در کنار همه یافته‌های آموزشی ایمان، اعتقاد، روحیه و فداکاری است که می‌تواند از این تجهیزات که در ظاهر آهن و آتش هستند، سلاحی مناسب برای کشور فراهم کند.

سرلشکر باقری تاکید کرد: لازم می دانم پیروزی ارزشمند مردم فلسطین بر صهیونیست‌ها را تبریک بگویم. همه جهان جمع شده است و یک رژیم غاصب را در فلسطین جاسازی کرده و ۷۵ سال به ظلم و جنایت پردخته است، اما این مردم از ظلم و جنایت به ستوه آمده و تصمیم گرفتند در ۱۵ مهر ماه یک عملیات بدون نقص و با غافلگیری راهبردی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها اعلام می‌کردند بدون نابودی حماس حاضر به پذیرش آتش بس نخواهند بود، اما به خاطر فشار عملیاتی حماس، مجبور به پذیرش آتش بس شد اما ظرفیت عملیاتی حماس دست نخورده باقی مانده است و یک مورد هم نبود که مردم ستم دیده غزه لب به گلایه بگشایند، بلکه همواره در همه فشارها پرچم فلسطین و پرچم مقاومت را بر دوش می‌گیرند و شعار تداوم مبارزه تا آزادی قدس اشغالی را می‌دهند. وعده خداوند حق است و وارث زمین مستضعفان و صالحان خواهند بود و آن روز دیر نیست.

منبع: مـهر