به گزارش زیرنویس، سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت های شهر تهران گفت:قبل از خروج از منزل پلاک موتورسیکلت خود را بررسی و رفع اثر نمایید. سرهنگ مومنی گفت : از فردا در سطح شهر تهران طرح جدیدی به نام طرح […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ احسان مومنی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت های شهر تهران گفت:قبل از خروج از منزل پلاک موتورسیکلت خود را بررسی و رفع اثر نمایید.

سرهنگ مومنی گفت : از فردا در سطح شهر تهران طرح جدیدی به نام طرح برخورد با تخلف پوشش موتورسیکلت سواران با رویکرد رفع اثر در محل آغاز خواهد شد .  

وی افزود : این طرح در چندین مرحله اجرا خواهد شد . مرحله اول اجرای این طرح فقط در منطقه ۱۲ شهر تهران انجام و از فردا در خیابان های جمهوری ، مولوی ، خیام و خیابان مصطفی خمینی اجرا خواهد شد .  

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : این طرح با تشکیل گروهایی متشکل از تیم های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ، عوامل انتظامی شامل یگان امداد و پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی و شهرداری تهران انجام می گردد .  

وی گفت : این گروهها با حرکت در خیابان های منطقه ۱۲ ، اگر با موتورسیکلت هایی که در حاشیه خیابان ها و معابر پارک شده اند و پلاک های خود را به هر طریقی ( مانند زدن برچسب ، زدن ماسک ، استفاده از هر وسیله دیگر ) پوشش پلاک و یا در پلاک موتورسیکلت دستکاری کرده اند مواجه شوند می بایست و باید در همان محل رفع اثر از پلاک صورت بگیرد .

سرهنگ مومنی افزود : پس از رفع اثر می بایست پلاک قابل خواندن و رویت کامل باشد و اعداد آن می بایست به صورت واضح در دید قرار بگیرد .  

وی گفت : مرحله اول طرح بیشتر تذکر دادن و آموزشی می باشد که در هفته آتی این طرح در سراسر شهر تهران اجرا خواهد شد .

وی افزود : برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که پلاک خود را دستکاری نماید ۶ ماه تا یکسال حبس برای وی در نظر گرفته شده است .

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود : این طرح در مرحله اول فقط آموزشی است و جریمه و توقیف نداریم و فقط رفع اثر در مورد پلاک انجام می شود که تمیز و خوانا باشد .  

وی بیان داشت : یکی از موارد پوشش پلاک تخلافت راهنمایی و رانندگی است شاید برخی افراد سود جو برای دیگر مقاصد و حتی سرقت از این پوشش پلاک استفاده نمایند .  

سرهنگ مومنی اذعان داشت : به راکبین موتورسیکلت توصیه می شود هنگام خروج از منزل اگر به هر دلیلی پلاک خود را پوشش داده اند ابتدا رفع اثر کرده و بعد در معابر شهر تهران تردد نمایند .

 

منبع خبر: رکنـا