به  گزارش زیرنویس، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در پی وصول خبری مبنی بر فقدان یک نوجوان ۲۰ ساله در تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات از اقوام […]

به  گزارش زیرنویس، سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در پی وصول خبری مبنی بر فقدان یک نوجوان ۲۰ ساله در تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات از اقوام درجه یک فرد جوان فقدانی دریافتند؛ این جوان چندی پیش از گم شدن ، از خانواده خود درخواست مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان داشته است، اما خانواده وی به دلیل کمبود بودجه نتوانستند نیاز وی را برطرف کنند و این جوان از خانه بیرون رفته و بازنگشته است. تا اینکه یک روز پس از آن تلفنی ناشناس با آنان تماس گرفته و گفتند پسرشان در دست آنان گروگان است و در ازای دریافت ۷۰ میلیون تومان وی را آزاد می کنند که در ادامه به هر زحمتی که بود مبلغ درخواستی را مهیا و به گروگان گیر ها واریز کردند، اما باز هم خبری از بازگشت فرزندشان نبود.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع با تشکیل اکیپی تحقیقات میدانی و اطلاعاتی را آغاز و پس از پیگیری های گسترده در سطح شهر تهران موفق شدند سرنخ هایی از فرد فقدانی شناسایی و با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: کارآگاهان پس از ورود مخفیگاه متهمان به صورت غافلگیرانه و دستگیری آنان دریافتند، فرد فقدانی به همراه ۱۳ تن دیگر در یک مکان در حال فعالیت جهت عضوگیری در شرکت های هرمی می باشند و با سواستفاده از اعتماد شهروندان مبالغی را از آنان دریافت کرده و قول درآمد میلیادی می دادند که کارآگاهان اداره چهارم بلافاصله همه آنان را دستگیر و به اداره چهارم منتقل کردند.

سردار  ولی پور گودرزی در ادامه عنوان کرد: متهمان در بازجویی اولیه با توجه به شواهد و قرائن موجود صراحتا به اعمال مجرمانه خود معترف گردیدند و اقرار داشتند؛ به همراه دوستان خود تیمی در قالب شرکت هرمی تشکیل داده بودیم و با تماس و ترفندهای جذب به شهروندان پیشنهاد همکاری می دادیم و پس از چند جلسه صحبت به آنان وعده درآمد میلیاردی می دادیم و با اخذ مبالغی آنان را به دام می انداختیم و پولشان را عودت نمی دادیم.

وی در پایان با بیان اینکه فرد فقدانی بین ۱۴ تن از کلاهبرداران شرکت هرمی بوده و شاکی توانست فرزند خود را شناسایی کند، خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی جهت تکمیل پرونده و رسیدگی به شکات در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع خبر: رکنـا