میرزابیگی: کمیته داوران به روزمرگی رسیده و خودزنی می‌کند
میرزابیگی: کمیته داوران به روزمرگی رسیده و خودزنی می‌کند

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، کارشناس داوری فوتبال کشورمان با توجه به اتفاقات داوری هفته‌ای که گذشت به خصوص دیدار دو تیم آلومینیوم اراک و پیکان، به انتقاد از عملکرد کمیته داوران پرداخت. علی میرزا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، گفت: از بازی پرحاشیه آلومینیوم و پیکان همچنان اخباری به گوش می‌رسد که […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، کارشناس داوری فوتبال کشورمان با توجه به اتفاقات داوری هفته‌ای که گذشت به خصوص دیدار دو تیم آلومینیوم اراک و پیکان، به انتقاد از عملکرد کمیته داوران پرداخت.

علی میرزا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، گفت: از بازی پرحاشیه آلومینیوم و پیکان همچنان اخباری به گوش می‌رسد که کماکان اذعان به ناکارآمدی کمیته داوران و‌ اعضای آن دارد. کمیته‌ای که با این شیوه و مدیریت به روزمرگی رسیده و به جای پیداکردن راهی برای برون رفت از وضعیت کنونی، به خودزنی خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: برخی ناظران در مواجهه با اشتباهات داوران رفتارهای خارج از عرف و غیرحرفه‌ای دارند. خود همان ناظران مسبب وضعیت کنونی هستند. بعد از محرومیت فوری و  شائبه برانگیز کمک داور دوم، این سوال به وجود می‌آید که پس چه کسی برخی اعضای کمیته ایشان را محروم کند؟ در کدام بازی و در کدام نقطه از دنیا ناظر بین دو نیمه وارد رختکن می‌شود و ادبیات و الفاظی را به کار می‌گیرد که نه در شأن فوتبال و نه در شأن داورانش است؟ مگر داور انسان نیست؟ مگر ۴۵ دقیقه دیگر نباید انجام وظیفه کند؟ با چه روحیه ای باید به کار مهم قضاوت بپردازد؟

کارشناس داوری تصریح کرد: ناظر محترمی که به خود اجازه هر نوع رفتار را می‌دهد، چرا و به چه حکمی بین دو نیمه وارد رختکن داوران شده و آن‌ها را به باد انتقاد می‌گیرد؟ مگر شما وظیفه‌ای جز نظارت بر کارشان دارید؟ مگر می‌توانید به جز نوشتن گزارش کتبی و توصیه‌هایی جهت بهبودی کار در بازی‌های آتی به داوران حرف دیگری بزنید؟ آیا می‌دانید که شما مسبب اصلی اشتباهات نیمه دوم تیم داوری بودید؟

میرزابیگی گفت: از شما خواهش می‌کنم اجازه بدهید خون تازه‌ای به رگ‌های داوری فوتبال کشور تزریق شود. اگر به جای آن کمک داور جوان و مظلوم کرمانی، شخص دیگری بود جرأت چنین رفتاری را داشتید؟ مسلما خیر، چونکه جواب بی حرمتی شما را همانند خودتان می‌داد. از مهدی تاج به عنوان نفر اول فوتبال کشور، خواهش می‌کنم شخصا به این مسائل ورود کند.

منبع: فارس