وزارت ارتباطات برای دستگاه‌های دولتی خط و نشان کشید
وزارت ارتباطات برای دستگاه‌های دولتی خط و نشان کشید

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مسئولیت خطیر وزارت ارتباطات در حفظ و نگهداری زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور گفت: تاکنون بیش از ۹۸ درصد دستگاه‌های دولتی و حدود ۶۰ درصد خدمات آن‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند که بنا به تکلیف قانونی این خدمات باید افزایش پیدا کند. منکرسی ادامه داد: […]

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند, خدمات دولت هوشمند, وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - وزارت ارتباطات برای دستگاه‌های دولتی خط و نشان کشید

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مسئولیت خطیر وزارت ارتباطات در حفظ و نگهداری زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور گفت: تاکنون بیش از ۹۸ درصد دستگاه‌های دولتی و حدود ۶۰ درصد خدمات آن‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند که بنا به تکلیف قانونی این خدمات باید افزایش پیدا کند.

منکرسی ادامه داد: با توجه به این که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دارای حدود ۲۸ میلیون کاربر ثبت شده است و از هر خانوار ایرانی یک نفر از خدمات این سامانه حتی در دورترین نقاط کشور استفاده می‌کند؛ ضرورت میزبانی و نگهداری از داده‌ها دستگاه‌های اجرایی در مراکز داده‌ای که دارای زیرساخت‌های قابل اعتماد، امن، حفاظت شده، پایدار و استاندارد هستند، دو چندان می‌شود.

منکرسی، در خصوص وضعیت آن دسته از مراکز داده دستگاه‌های دولتی که در شرایط نامناسبی به سر می‌برند، تاکید کرد: اگر مراکز داده‌ای را شناسایی کردیم که از استانداردهای در نظر گرفته شده، فاصله بسیاری داشتند و امکان اصلاح برای آن‌ها وجود نداشت، راهکار جایگزین استفاده از زیرساخت یکپارچه ابر دولت است تا ضمن برخورداری از ضریب قابل توجهی از امنیت و پایداری؛ با تمرکز بیشتر بر افزایش کیفیت، به ارائه خدمات خود بپردازند.

منبع: اطلاعات انلاین