۸ علت فوت پروانه معصومی پروانه معصومی بازیگر که چند سالی بود در گیلان زندگی می‌کرد ساعتی قبل در صومعه سرا درگذشت پروانه معصومی بازیگرتئاتر سینما و تلویزیون در بیمارستانی در گیلان درگذشت. پروانه معصومی بازیگر که چند سالی بود در گیلان زندگی می‌کرد ساعتی قبل در صومعه سرا درگذشت.نعیمه نظام‌دوست از همکاران این بازیگر در […]

بیوگرافی پروانه معصومی, پروانه معصومی, زمان خاکسپاری پروانه معصومی, علت مرگ پروانه معصومی, همسر پروانه معصومی - مسعود معصومی همسر پروانه معصومی کیست؟ / بیوگرافی و علت فوت بازیگر خانم

علت فوت پروانه معصومی

پروانه معصومی بازیگر که چند سالی بود در گیلان زندگی می‌کرد ساعتی قبل در صومعه سرا درگذشت پروانه معصومی بازیگرتئاتر سینما و تلویزیون در بیمارستانی در گیلان درگذشت. پروانه معصومی بازیگر که چند سالی بود در گیلان زندگی می‌کرد ساعتی قبل در صومعه سرا درگذشت.نعیمه نظام‌دوست از همکاران این بازیگر در گفت‌وگویی با ایسنا خبر درگذشت پروانه معصومی را تایید کرد.

بیوگرافی پروانه معصومی پروانه معصومی

به گفته وی پروانه معصومی چند روزی در بیمارستان به دلیل عارضه پارگی روده بستری بود و امروز بر اثر عفونت ریوی به آی سی یو منتقل شد و ساعتی پیش از دنیا رفت.

سکینه کبودرآهنگی با نام هنری پروانه معصومی، متولد ۱۱ اسفند ماه ۱۳۲۳ بود. او تحصیلاتش را در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. او نخستین بار در سال ۱۳۵۰ در فیلم بی‌تا نقش کوتاهی گرفت و سال بعد در رگبار ساختهٔ بهرام بیضایی نقش اوّل زن را بازی کرد.

پروانه معصومی درگذشت - همشهری آنلاین

معصومی برای نقش‌آفرینی در گل‌های داوودی (۱۳۶۳)، جهیزیه‌ای برای رباب و شکوه زندگی (هر دو در ۱۳۶۶) برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد.

مسعود معصومی همسر پروانه معصومی

مسعود معصومی (زاده ۱۳۱۶ – درگذشته ۱۲ اسفند ۱۳۹۵)، عکاس ایرانی بود.

بزرگداشت مسعود معصومی در خانه هنرمندان

زندگی
مسعود معصومی متولد سال ۱۳۱۶ در تهران است و از سال ۱۳۳۴ در سن هجده سالگی با ورود به آلمان تحصیل در رشته فتوژورنالیسم (عکاسی خبری) را در مدرسه دولتی عکاسی مونیخ آغاز کرد. معصومی پس از خاتمه تحصیلات عکاسی و بازگشت به ایران به تدریس فتوژورنالیسم در مدرسه عالی مطبوعات و روابط عمومی (دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی) تا پیروزی انقلاب ادامه داد. شرایط سیاسی و اجتماعی اواخر سال‌های دهه چهل و پنجاه و محدودیت‌های فعالیت‌های ژورنالیستی و مطبوعاتی معصومی را بر آن داشت تا عکاسی را در عرصه‌ای دیگر تجربه کند و با تجهیز یک استودیوی عکاسی تبلیغاتی در همکاری با منوچهر انور در زمینه تولید عکس و اسلاید برای مصارف گوناگون تبلیغاتی و صنعتی اقدام کند و به تدریج صفحات تبلیغاتی نشریات، هفته‌نامه‌ها و ماهنامه‌ها عکس‌های معصومی را جایگزین تصویرسازی‌های طراحان گرافیک و کپی عکس‌های عکاسان خارجی کردند.معصومی در طول فعالیت حرفه‌ای خود تجربه همکاری با نشریه آلمانی spicgel و اتحادیه عکاسان آلمان را داشته‌است.

تدریس
مسعود معصومی به عنوان مدرس در دانشکده‌های عکاسی ایران در سال‌های مختلف تدریس کرده‌است. معصومی تدریس را در دانشکده روزنامه‌نگاری (علوم ارتباطات) آغاز کرده و در دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده صدا و سیما، دانشگاه تهران، دانشگاه هنر و دانشگاه آزاد رشته‌های مختلف خبری، معماری، ‏صنعتی، تبلیغاتی را آموزش داده‌است. در اوایل دهه هفتاد، طراحی دوره کارشناسی ارشد عکاسی در دانشگاه هنر ثمره تلاش و همکاری وی با اکبر عالمی است. ‏

کارگاه عکس لورکا
معصومی در طول سال‌ها عکاسی در کارگاه عکس لورکا همراه دوستان و شاگردان خود حجم بزرگی از عکاسی‌های فنی- ‏هنری ایران را به عهده داشته‌است. عکاسانی که امروز خود از استادان این حرفه هستند و هر کدام در رشته‌های متنوع عکاسی و ظهور و چاپ عکس رنگی و سیاه و سفید کاملاً حرفه‌ای شده‌اند. کارگاه عکس لورکا علاوه بر امکانات تکنیکی استودیویی، آرشیو مفصلی از معماری و طبیعت و صنایع ایران در اختیار دارد که حاصل سالها تجربه عکاسان لورکا است.

درگذشت
مسعود معصومی ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۵ در بیمارستان «گلسار» در شهر رشت درگذشت. او به چند بیماری مانند نارسایی قلبی، دیابت و کلیه مبتلا بود و به‌دلیل ایست قلبی درگذشت.

منبع :ریمینو