مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزش تندباد تا دوشنبه شب ادامه دارد، افزود: از دوشنبه شب از شدت تندباد کاسته شده و شاهد بارندگی باران به صورت پراکنده و موقت در تمام مناطق استان خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه بارش باران به صورت پراکنده و موقت […]

مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزش تندباد تا دوشنبه شب ادامه دارد، افزود: از دوشنبه شب از شدت تندباد کاسته شده و شاهد بارندگی باران به صورت پراکنده و موقت در تمام مناطق استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بارش باران به صورت پراکنده و موقت نیز تا ظهر فردا سه شنبه ادامه دارد، گفت: از ظهر فردا تا پایان هفته جوی آرام و بدون بارش را در استان شاهد خواهیم بود.

کریمی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی با عبور امواج کم دامنه از تراز میانی جو انتظار داریم از دوشنبه شب بارش‌های متناوب باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کولاک و کاهش دید را داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش گرادیان خطوط فشاری در کلیه مناطق استان، وزش باد شدید موقتی در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان را شاهد هستیم که هم اکنون سرعت وزش باد در ارومیه حداکثر به ۶۵ الی ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

کریمی گفت: بیشترین بارش با ۳ میلیمتر مربوط به شب گذشته در مهاباد بود و امروز پلدشت با ۲۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با ۳ درجه بالای صفر سردترین شهر استان بود.

وزش باد شدید در ارومیه ضمن ایجاد اختلال در رفت و آمد شهروندان، موجب افتادن برخی درختان و تابلوهای تبلیغاتی و پاره شدن بنرها در معابر عمومی شد.

باد شدید از بامداد امروز، دوشنبه مناطق مختلفی از مرکز و جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفته و سرعت آن در برخی شهرستان‌های جنوبی استان به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز رسیده است.

بر اثر این باد، برخی درختان در خیابان‌های مختلف شهر ارومیه به روی خیابان‌ها افتاده و اختلال در ترافیک شهری را نیز موجب شده است.

قطع برق برخی مناطق شهری ارومیه، قطع گسترده شاخ و برگ درختان و همچنین اختلال در گیرنده‌های تلویزیونی و اینترنت‌های خانگی از دیگر موارد ناشی از باد شدید در ارومیه بوده است.

منبع: مـهر