به گزارش خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، از سردیس های ۶ شهید والا مقام صبح امروز دوشنبه (۶ آذر ماه) در میدان آزادگان رونمایی شد. این مراسم با حضور مسئولین استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، خانواده شهید مهدی نوروزی، شهید ستار عباسی و شهید حمداله دکامی زاده برگزار شد. ۶ شهید والا مقامی که از سردیس […]

- آیین رونمایی از سردیس های ۶ شهید در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، از سردیس های ۶ شهید والا مقام صبح امروز دوشنبه (۶ آذر ماه) در میدان آزادگان رونمایی شد.

این مراسم با حضور مسئولین استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، خانواده شهید مهدی نوروزی، شهید ستار عباسی و شهید حمداله دکامی زاده برگزار شد.

۶ شهید والا مقامی که از سردیس آن‌ها رونمایی شد عبارتند از شهید مهدی نوروزی، شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی‌ المهندس، شهید حمداله دکامی زاده، شهید ستار عباسی و شهید احمد متوسلیان که به همت سپاه پاسداران، شهرداری منطقه هشت و هنر دست هنرمندان‌ حوزه هنری انقلاب اسلامی طراحی شده است.

لزوم انتقال فرهنگ شهادت و شهادت طلبی به جوانان

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این مراسم با استناد بر آیات قرآن کریم اظهار کرد: افرادی که در راه خدا شهید شدند زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می گیرند.

وی افزود: این موضوع یعنی شهدا به مقام لقاء الله رسیدند که نشانگر جایگاه بزرگ شهیدان است و ما باید از سیره آن‌ها الگو بگیریم و الگو سازی کنیم.

اقتدار نظام اسلامی مدیون خون شهدا است

بهروز خوشبخت رئیس حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در این مراسم اظهار کرد: یاران حضرت زهرا (س) افرادی هستند که در برابر دشمن اسلام سینه سپر می‌کنند و این توسل به حضرت زهرا (س) است که دشمن را در تمامی جنگ ها شکست داده است.

وی افزود: تمامی شهدا از جمله شهید قاسم سلیمانی در تمام امور و مشکلات به حضرت زهرا (س) متوسل می شدند و رمز موفقیت در برابر داعش نیز توسل به حضرت زهرا (س) بوده و رونمایی از سردیس این شهدا تجدید عهدی با آرمان امام و انقلاب است.

سردیس های شهدا نماد ویژه‌ای دارند

محمدمهدی معنوی شهردار منطقه هشت کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: هر یک از شهدا نماد ویژه ای دارند؛ شهید مهدی نوروزی اولین شهید مدافع حرم استان است.

وی افزود: شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی‌ المهندس فرماندهان جبهه مقاومت، شهید ستار عباسی از شهدای جوان مدافع حرم، شهید دکامی زاده و شهید متوسلیان نیز از آزادگان راه مقاومت هستند.

منبع: خبـرآنلاین