مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار صادره، همچنان تا اواخر وقت امروز وزش باد جنوبی با سرعت تند تا شدید تداوم خواهد داشت به طوری که در مناطق مستعد استان به ویژه در مناطق مرکزی گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود. وی با توصیه […]

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار صادره، همچنان تا اواخر وقت امروز وزش باد جنوبی با سرعت تند تا شدید تداوم خواهد داشت به طوری که در مناطق مستعد استان به ویژه در مناطق مرکزی گاهی همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

وی با توصیه بر رعایت هشدار سطح زرد هواشناسی افزود: از اواخر وقت امروز با ورود سامانه ناپایدار جوی به منطقه، آسمان استان ابری شده و از صبح فردا تا صبح چهارشنبه به دلیل شمالی شدن جریانات جوی و وزش باد خزری علاوه بر کاهش محسوس دمای هوا، در مناطقی از استان بارش باران پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی اردبیل بیان کرد: با توجه به نفوذ توده هوای سرد، بارش در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و در بخش‌هایی از نوار شرقی و جنوب استان به صورت برف انتظار می‌رود.

کوهی با بیان اینکه سامانه بارشی صبح چهارشنبه از استان خارج شده اما هوای نسبتاً سرد تا قبل از ظهر پنجشنبه در استان تداوم می‌یابد، ادامه داد: از روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده شرایط جوی پایدار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده احتیاط تردد در جاده‌های کوهستانی استان به ویژه در گردنه الماس و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضد یخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت احتمالی یخبندان، استفاده از ضد یخ در بتن‌ریزی سازه‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

منبع: مـهر