به گزارش بازرگانی زیرنویس، انتخاب نهال مناسب و با کیفیت برای باغداران و صاحبان نهالستان‌ها بسیار مهم است. یک نهال سالم و با کیفیت، نرخ بقای بالاتر و رشد سریع‌تری دارد که در مزرعه بسیار مفید است. داشتن چند درخت سالم بهتر از تعداد زیادی درخت فقیر و بدون بار و محصول است. علاوه‌بر انتخاب […]

به گزارش بازرگانی زیرنویس، انتخاب نهال مناسب و با کیفیت برای باغداران و صاحبان نهالستان‌ها بسیار مهم است. یک نهال سالم و با کیفیت، نرخ بقای بالاتر و رشد سریع‌تری دارد که در مزرعه بسیار مفید است. داشتن چند درخت سالم بهتر از تعداد زیادی درخت فقیر و بدون بار و محصول است. علاوه‌بر انتخاب نهال خوب، کود هم نقش مهمی در به ثمر رسیدن درخت دارد. اگر در مزرعه همه شرایط رشد و نمو درختان از قبیل محل کاشت، شرایط خاک با رطوبت کافی، شیب به‌اندازه و تابش نور مهیا باشد ولی در انتخاب نهال خوب و کود کوتاهی کنید باعث هدر رفتن منابع و فضا و به طور کلی باعث پایین آمدن بهره‌وری می‌شوید ما به ازای هر ۱۰۰ نهال ۲۰ نهال و یک پک کود رایگان به شما هدیه می‌دهیم.

نکات خرید نهال

نهال سالم و با کیفیت در مقایسه با نهال بی‌کیفیت، نرخ بقای بیشتر و رشد سریع‌تری در باغ دارد. رشد سریع نهال به مزرعه دار کمک می‌کند تا با علف‌های هرز رقابت کند و هزینه‌های اولیه را کاهش دهد. همچنین، رشد سریع به کشاورز امکان می‌دهد میوه را زودتر برداشت کرده و بازده سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهد. پس، خرید چند نهال با کیفیت و سالم، بهتر از تعداد زیادی نهال فقیر و بدون بنیه است و می‌تواند به بهره‌وری و به ثمر رسیدن مزرعه کمک کند.

خرید نهال درخت مهم‌ترین مرحله است. در این مرحله باید حساسیت بیشتری به خرج داد؛ زیرا این درختان تا سال‌ها وجود خواهند داشت. بنابراین مهم است که نهال از بنیه و سلامت کافی برخوردار باشد. در ادامه به شما می‌گوئیم که چه فاکتورهایی را هنگام خرید نهال در نظر بگیرید که نهالستان آقای نهال به درستی تمامی مراحل تولید را رعایت نموده است برای خرید نهال با کیفیت پیشنهاد ما برای شما باغداران و مشتریان عزیز خرید از آقای نهال است.

جهت خرید از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه با سایت اینترنتی آقای نهال اقدام نمائید.

تلفن تماس: ۰۹۱۴۲۴۰۵۹۱۴ و ۰۹۳۰۲۱۷۰۸۱۸

آدرس وبسایت:

۱ برای خرید نهال درخت فقط به مراکز معتبر مراجعه کنید

توصیه اکید داریم که نهال درخت را از هر نهالستان و یا مرکز توزیع نخرید. شما فقط باید به مراکزی بروید که از جهاد کشاورزی منطقه، تاییدیه کار را دریافت کرده اند. این گواهی یعنی تمامی نهال‌ها از سلامت کامل برخوردار هستند و هیچ‌گونه مشکل از نظر بنیه، قدرت و بیماری در آنها وجود ندارد. پیشنهاد ما با توجه به نظرات مثبت خریداران از نهالستان اقای نهال است.

۲ نهالی که می خرید باید دارای شناسنامه باشد

همانطور که قبلاً گفتیم، برای هر درخت، ارقام مختلف وجود دارد. مثلاً زمانی که درباره درخت گردو صحبت می‌کنیم، ارقام مختلف از جمله گردوی پیوندی چندلر، فرنور، ژنوتیپ و… را می‌توان از نهالستان آقای نهال تهیه کرد. علت تفاوت این ارقام نه فقط از نظر کیفیت و کمیتی باردهی است بلکه هر کدام از ارقام درجه سازگاری ویژه خود را دارند و باید براساس آب‌وهوای منطقه، بهترین نهال درخت انتخاب کرد. با این وجود در خرید نهال درخت حتماً به لیبل‌دار بودن آن دقت کنید و این لیبل را تا وقتی که اولین بار درخت را به ثمر رسید، نگهداری کنید. در صورتی که در هنگام رشد محصول متوجه شدید اصل نیست، می‌توانید آن را پس بدهید. که تمامی نهال‌های تولید توسط نهالستان آقای نهال دارای لیبل کیفیت و شناسه از اداره جهاد کشاورزی است و توصیه ما برای خرید نهال باکیفیت ومرغوب از نهالستان آقای نهال است.

با خرید هر ۱۰۰نهال ۲۰ اصله نهال و یک پک کود رایگان دریافت کنید

۳ یک نهال باید سالم و خوش فرم باشد

بررسی سلامت نهال هنگام خرید بسیار مهم است. این کار نیاز به تجربه کافی دارد و یا اگر تجربه تشخیص نهال خوب را از بد ندارید یک کارشناس خبره را همراه خود ببرید. اولین کار بدنه نهال را بررسی کنید که سالم و خوش فرم باشد و ریشه‌ها هم نباید دچار پارگی و یا بیماری باشد. گاهی نهال‌ها، پیوندی هستند. بنابراین به محل پیوند دقت کنید که برآمدگی زیادی نداشته باشد. از آنجاکه طوقه در نزدیکی خاک قرار دارد، محل پیوند باید نزدیک به یک وجب از طوقه فاصله داشته باشد. یک باور اشتباه در میان مردم این است که هر چه اندازه نهال بزرگ‌تر باشد، بهتر است. اما این را بدانید که خرید نهال درخت باید در اندازه متوسط انجام گیرد. نهال‌ها در بازه سنی ۲ تا ۱ سال مناسب‌تر هستند.

۴ گواهی قرنطینه نهال درخت را دریافت کنید

بعضی از نهال‌ها را از استان‌ها، مناطق و یا حتی از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌کنند. هنگام خرید دقت کنید که فقط نهال‌هایی معتبر هستند که دارای گواهی قرنطینه باشند. این گواهی تضمین کننده عدم آلودگی نهال است و اثبات بنیه و قدرت کافی آن هم است.

با خرید هر ۱۰۰نهال ۲۰ اصله نهال و یک پک کود رایگان دریافت کنید

بهترین کود برای رشد سریع نهال

نهال برای رشد به عناصر غذایی مناسب نیازمند است. استفاده از کود برای رشد سریع نهال می‌تواند در رشد نهال تأثیر بسزایی داشته باشد و تضمین‌کننده سلامت آن هم باشد. کودها دارای عناصر غذایی مثل نیتروژن، فسفر و پتاسیم در خود هستند که برای رشد سالم نهال لازم و ضروری هستند. بدون مصرف کود، نهال ممکن است با کمبود غذا مواجه شود و سالم رشد نکند. همچنین ممکن است به مشکلاتی ازقبیل رشد ضعیف ریشه، کاهش در مقاومت در برابر آفات و بیماری و به کاهش تولید محصول ختم شود.

از طرفی هم استفاده از کود نباید بیش از حد باشد. مصرف بیش از حد کود می‌تواند آلودگی آب و خاک را بالا ببرد و به محیط زیست آسیب بزند. پس در بهترین حالت مقدار کود مناسب را با توجه به نوع نهال، خاک و شرایط محیطی برای نهال مصرف کنید. به طور کلی استفاده از کود مناسب و به مقدار مناسب می‌تواند در رشد و سلامتی نهال کمک کند. اما حفظ تعادل بین استفاده از کود و حفاظت از محیط زیست هم مهم است. در ادامه به معرفی بهترین کود برای رشد نهال می‌پردازیم:

کود آلی

شامل مواد آلی غنی مانند نیتروژن، فسفر، پتاسیم و عناصر دیگر است. این کودها به طور طبیعی خاک را تغذیه می‌کند. کود آلی یک نوع کود طبیعی است و بهترین کود برای رشد سریع نهال است و از مواد آلی به‌عنوان منبع تغذیه گیاهان استفاده می‌کند.و ما در نهالستان آقای نهال این کودها را در ازای خرید به شما بصورت رایگان ارسال می‌کنیم

کود نیتروژنی

این کود حاوی نیترات آمونیوم و نیترات پتاسیم، به سرعت رشد گیاهان کمک می‌کنند و بهترین کود برای رشد سریع نهال است. نیتروژن یکی از عناصر ضروری برای تشکیل پروتئین‌ها و رشد اندام‌های سبز گیاه است.

کود فسفری

فسفر یک عنصر مهم در رشد گیاهان است و در تشکیل ریشه و گل‌دهی نقش دارد. کود حاوی فسفر، می‌توانند رشد سریع نهال را تقویت کند. فسفر اصلی‌ترین عنصر آن است.

سخن پایانی

در هنگام خرید نهال به عوامل مهم مثل بدنه نهال درخت، ریشه کاملاً طبیعی، جوانه‌ها توجه کنید. بعد از خرید نهال، کود هم از موارد مهم در مراحل کاشت است. کود اگر مناسب نباشد به محیط زیست آسیب می‌زند. کودها از نظر تغذیه برای گیاهان لازم هستند. به ازای هر خرید نهال یک پک کود رایگان از ما هدیه بگیرید.

جهت خرید از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه با سایت اینترنتی آقای نهال اقدام نمائید.

تلفن تماس: ۰۹۱۴۲۴۰۵۹۱۴ و ۰۹۳۰۲۱۷۰۸۱۸

آدرس اینترنتی: نهالستان آقای نهال

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و زیرنویس در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: مـهر