محمد غیوری خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، طی امروز بر شدت وزش باد افزوده شده و احتمال خیزش گردوخاک، توأم با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در پاره‌ای نقاط به ویژه نقاط بادخیز انتظار می‌رود. کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از روز سه شنبه […]

محمد غیوری خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، طی امروز بر شدت وزش باد افزوده شده و احتمال خیزش گردوخاک، توأم با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در پاره‌ای نقاط به ویژه نقاط بادخیز انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از روز سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای، در نواحی مستعد با احتمال تگرگ در سطح استان پیش بینی می‌شود که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب در مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی روز سه شنبه احتمالاً بر شدت میزان گردوخاک به ویژه در نواحی شمالی، و پاره‌ای نقاط شرقی افزوده شده و احتمال انتقال ذرات غبار به نواحی مرکزی دور از انتظار نیست.

غیوری خواه بیان کرد: بارش‌ها با شدت کمتری تا اواسط چهارشنبه ادامه خواهد یافت و با توجه به کاهش قابل توجه دما (پاره‌ای نقاط شمالی وشرقی تا ۱۰ درجه) طی روز چهارشنبه بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی استان طی این روز دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی روز چهارشنبه (به ویژه در اوایل وقت) در نواحی کوهستانی و سردسیر لغزندگی معابر و مه آلود شدن جاده‌ها انتظار می‌رود.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا سه شنبه نیمه ابری تا ابری با احتمال رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای در برخی ساعات همراه گردوخاک پیش بینی کرد.

غیوری خواه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای صفر درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۵ و ۲۰ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از سرخس با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مـهر