پایان تلخ قصه «مسکن مهر» مردم این شهر را شوکه کرد
پایان تلخ قصه «مسکن مهر» مردم این شهر را شوکه کرد

اطلاعات نوشت:  ۱۳سال از شروع ساخت مسکن مهر فردوسی شرقی تنکابن می گذرد و به رغم آن که این پروژه همچنان نیمه کاره بوده اما برایش حکم تخریب صادر شده است! قصه مسکن مهر در مناطق مختلف مازندران بر دردها و مشکلات مردم افزوده و هنوز این پرونده پرماجرا در استان به فرجام خوشی نرسیده […]

- پایان تلخ قصه «مسکن مهر» مردم این شهر را شوکه کرد

اطلاعات نوشت:  ۱۳سال از شروع ساخت مسکن مهر فردوسی شرقی تنکابن می گذرد و به رغم آن که این پروژه همچنان نیمه کاره بوده اما برایش حکم تخریب صادر شده است!

قصه مسکن مهر در مناطق مختلف مازندران بر دردها و مشکلات مردم افزوده و هنوز این پرونده پرماجرا در استان به فرجام خوشی نرسیده است.

افتتاح شتابان طرح‌هایی موسوم به مسکن مهر و تحویل فله‌ای کلید بدون تأمین زیرساخت‌ها، امروز گریبان ساکنان آن را گرفته و در برخی مناطق استان از جمله سارویه ساری، مسکن مهر نوشهر و غیره به چالشی بزرگ تبدیل شده است.

مسکن مهر فردوسی شرقی تنکابن هم از جمله طرح‌های نیمه کاره‌ای است که ساخت آن از سال ۸۹شروع و تاکنون کلید این واحدها به متقاضیانش تحویل نشده است و پیمانکاران این پروژه اکنون برای تکمیل آن از متقاضیان درخواست متری ۲۰میلیون تومان کرده‌اند تا این طرح ناقص الخلقه را تکمیل کنند !

سرگردانی متقاضیان مسکن مهر در تنکابن در حالی است که راه و شهرسازی از اساس آب پاکی روی دست مسکن خواهان در فردوسی شرقی ریخته است و می‌گوید« به ما ربطی ندارد!»

۱۳سال چشم انتظار هستیم

یکی از متقاضیان مسکن مهر فردوسی شرقی تنکابن در گفتگو با مهر می‌گوید: به داد مردم تنکابن برسید زیرا با خریدن یکی از واحدها وارد بازی شدم و ۹میلیون پول و سهم کامل آورده مسکن مهر را پرداخت کردم اما هنوز تحویل نشده است.پیمانکار برای واحدی ۶۲متری، وام مسکن دولتی دریافت کرد و قرار بود پروژه را با متری ۳۲۰تومان بسازند، اما اکنون برای هر متر بیش از ۲۰میلیون تومان طلب کرده‌اند .

وی ادامه داد: به اداره مسکن و شهرسازی تنکابن مراجعه می‌کنیم و می‌گویند مسکن مهر خودمالکی است و به ما ربطی ندارد و معلوم نیست این همه اداره و نهاد برای چه بنا شده اند، کی و کجا باید مدافع حقوق مردم باشند !

حکم تخریب تأیید شده است

این متقاضی با بیان این که نظام مهندسی شهرستان هیچگاه بنای مسکن مهر فردوسی شرقی را تأیید نکرد و حکم به تخریب هم داد که دیوان عدالت هم آن را تأئید کرد، افزود: ما مانده‌ایم با پولی که سال‌های ابتدایی برای ساخت خانه‌هایمان داده بودیم و هرازگاهی خریداری پایش به ملک نیمه‌کاره باز می‌شود و می‌خواهد آن را مفت خریداری کند.

وی تاکید کرد: اکنون با ۱۰ برابر پول سالهای ۸۹و ۹۰،دو حلقه چرخ پراید هم به شما نمی‌دهند، چه کسی باید حق ملت را استیفا کند؟ به هر کجا که فکرش را بکنید مراجعه کرده ایم اما نتیجه نگرفته ایم.آپارتمانی که قرار بود حداکثر ۲ ساله در ۴طبقه ساخته شود با اضافه بنا در ۷ طبقه سال‌هاست نیمه کاره رها شده  است و اکنون دست ما به جایی بند نیست.

منبع: اطلاعات انلاین