قاسم‌پور مدعی جدید در ۹۷ کیلوگرم و فرمول سخت برای انتخاب نفر برتر
قاسم‌پور مدعی جدید در ۹۷ کیلوگرم و فرمول سخت برای انتخاب نفر برتر

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با مسابقات قهرمانی کشور آغاز خواهد شد و کشتی‌گیرانی که تغییر وزن داده‌اند حتی با وجود مدال جهانی، باید در قهرمانی کشور روی تشک بروند.  کامران قاسم‌پور ملی‌پوش ۹۲ کیلوگرم کشورمان بود که چند طلای جهان را هم در این وزن در کارنامه دارد […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد با مسابقات قهرمانی کشور آغاز خواهد شد و کشتی‌گیرانی که تغییر وزن داده‌اند حتی با وجود مدال جهانی، باید در قهرمانی کشور روی تشک بروند. 

کامران قاسم‌پور ملی‌پوش ۹۲ کیلوگرم کشورمان بود که چند طلای جهان را هم در این وزن در کارنامه دارد اما حالا بعد از غیبت در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ تصمیم گرفته شانس خود را در وزن ۹۷ کیلوگرم که وزنی المپیکی است امتحان کند تا بتواند طلای المپیک را هم به کارنامه خود اضافه کند. او با رقابت در وزن ۹۷ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی کشور خط قرمزی بر تمام شایعاتی کشید که گفته شده بود قرار است به ۸۶ کیلوگرم برود و رقیب دوباره حسن یزدانی شود. 

- قاسم‌پور مدعی جدید در ۹۷ کیلوگرم و فرمول سخت برای انتخاب نفر برتر

در ۹۷ کیلوگرم اما مجتبی گلیج یکی از مدعیان است که امسال در بازی‌های آسیایی نقره گرفت و در مسابقات جهانی صربستان هم با شکست مقابل عبدالرشید سعداله‌یف به نیمه‌نهایی نرسید و حذف شد. 

باتوجه به اینکه ایران در این وزن به سهمیه المپیک نرسیده است، مسابقات قهرمانی کشور اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که نفر اول قهرمانی کشور اولین گزینه برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا یا کسب سهمیه المپیک خواهد بود. 

نفر دوم و نفرات سوم مشترک با توجه به عملکرد فنی و شرایط آمادگی، دومین گزینه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و یا گزینشی المپیک خواهند بود.

در صورتی که کادر فنی به جمع بندی لازم در مورد نفرات مدنظر نرسید، کشتی‌گیران موارد ۱ و ۲ به یک تورنمنت بین‌المللی اعزام و فرد منتخب برای حضور در مسابقات ذکر شده با توجه به عملکرد فنی و نظر کادر فنی مشخص خواهد شد.

- قاسم‌پور مدعی جدید در ۹۷ کیلوگرم و فرمول سخت برای انتخاب نفر برتر

اگر در این وزن کشتی‌گیر منتخب بتواند سهمیه المپیک را کسب کند و کشتی‌گیر اعزامی به قهرمانی آسیا صاحب مدال شود با توجه به سطح کیفی این مسابقات کادر فنی می‌تواند کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات المپیک را انتخاب و یا نسبت به انجام یک تورنمنت و یا انتخابی اقدام کند.

حالا باید دید جدال کامران قاسم‌پور و مجتبی گلیج در قهرمانی کشور چطور پیش خواهد رفت؟ آیا قهرمانی کشور مدعی دیگری خواهد داشت تا راه را برای این ۲ کشتی‌گیر سخت‌تر کند؟ 

پایان پیام/





منبع: فارس