آبروریزی جدید برای اسرائیل: دلالی جنسی در زندان!
آبروریزی جدید برای اسرائیل: دلالی جنسی در زندان!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از یورونیوز، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که دست‌کم یک سرباز زن اسرائیلی که به عنوان زندانبان در یکی از زندان‌های این کشور خدمت می‌کرد با یک زندانی امنیتی رابطه جنسی داشته است. وزیر امنیت ملی اسرائیل و رئیس سازمان زندان‌های این کشور در پی رسوایی جنسی در زندان جلبوع در […]

- آبروریزی جدید برای اسرائیل: دلالی جنسی در زندان!

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از یورونیوز، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که دست‌کم یک سرباز زن اسرائیلی که به عنوان زندانبان در یکی از زندان‌های این کشور خدمت می‌کرد با یک زندانی امنیتی رابطه جنسی داشته است. وزیر امنیت ملی اسرائیل و رئیس سازمان زندان‌های این کشور در پی رسوایی جنسی در زندان جلبوع در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که به فعالیت تمام سربازان زن به عنوان زندان‌بان در زندان‌های امنیتی پایان می‌دهند.

هر سیستمی می‌تواند با وقوع یک حادثه استثنایی دچار لرزش شود اما ناتوانی در پرداختن به نقش زندانبانان زن، نشان‌دهنده یک شکست بنیادی در سازمان زندان‌های اسرائیل است.

به نظر می‌رسد که سازمان زندان‌های اسرائیل قادر به پاسخگویی به اساسی‌ترین نقش زندان‌ها یعنی نگهداری زندانیان نیست. آنات میسد کنان، یک وکیل تسخیری در ماه اوت در نامه‌ای به ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل از وضعیت «بحرانی» در زندان‌های این کشور خبر داد.

زندان‌های اسرائیل گنجایش حداکثر ۱۴ هزار و ۵۰۰ زندانی را دارند، اما تعداد زندانیان در ماه اوت برابر با ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر بود.

به گفته این وکیل، بیش از نیمی از زندانیان فاقد فضای مقرر در قانون بوده‌اند. بنا به گزارش‌ دفتر وکلای تسخیری، ازدحام بیش از حد زندانیان در زندان‌های اسرائیل باعث شد تا بازداشت‌شدگان در بسیاری از مواقع در کلانتری‌ها زندانی شوند، مراکزی که فاقد امکانات لازم برای نگهداری طولانی مدت زندانیان بودند.

هر رسوایی در مجموعه زندان‌های اسرائیل، با اخراج‌ها و تحقیقاتی همراه بوده است. خانم پری تاکنون از آسیبی که این حوادث می‌توانسته بر او وارد کند، درامان مانده است اما با توجه به سابقه سازمان زندان‌های اسرائیل غیرممکن نیست که رسوایی دیگری از تا ژانویه آینده برملا نشود.

در حال حاضر در مورد این تحقیق یک دستور «سکوت» وجود دارد، اما انتظار می‌رود به زودی جزئیات بیشتری در مورد این پرونده از جمله اینکه چه تعداد از نگهبان‌ها در این ماجرا دست داشته‌اند، منتشر شود. در هر حال، واقعیت این است که سازمان زندان‌های اسرائیل سال‌ها فرصت داشته است تا از ماجرای دلالی جنسی در زندان جلبوع درس بگیرد و سیاست‌هایی را برای حفاظت از زندانبانان زن اجرا کند.

دوران ریاست «کیتی پری» بر سازمان زندان‌های اسرائیل مملو از حوادثی است که می‌تواند به منزله شکست در مجازات مجرمان تلقی شود.

منبع: اطلاعات انلاین