نازنین ملایی و کیمیا زارعی کنار مهسا جاور، زینب نوروزی و قایق ۴ نفره توانستند مدال نقره بگیرند. اتفاقی که صدای افشین فرزام، سرمربی تیم ملی را درآورد تا جایی که او از عملکرد شاگرد المپیکی‌اش انتقاد و اعتراف کرد که ملایی و زارعی برخلاف برنامه‌هایش پارو زدند. حالا ملایی با گذشت دو ماه از […]

نازنین ملایی و کیمیا زارعی کنار مهسا جاور، زینب نوروزی و قایق ۴ نفره توانستند مدال نقره بگیرند. اتفاقی که صدای افشین فرزام، سرمربی تیم ملی را درآورد تا جایی که او از عملکرد شاگرد المپیکی‌اش انتقاد و اعتراف کرد که ملایی و زارعی برخلاف برنامه‌هایش پارو زدند. حالا ملایی با گذشت دو ماه از بازی‌های آسیایی، همچنان از فرزام ناراحت بوده و معتقد است صحبت‌های او کارش را زیر سؤال برده است. او می‌گوید: «من و زارعی بیشتر بابت همین ماجرا و حواشی بعد از مسابقه ناراحت بودیم. مصاحبه افشین فرزام را شنیدم و ناراحت شدم. فرزام همیشه بازی‌های آسیایی چهار سال قبل را برای من مثال می‌زد و می‌گفت ۵۰۰ متر آخر را مثل جاکارتا پارو نزن. رکورد ما نشان‌دهنده این است که تمام توان‌مان را در ۵۰۰ متر آخر گذاشتیم و حتی یک ثانیه هم رکوردمان را ارتقا دادیم. ما همان کاری که سرمربی از ما خواسته بود را انجام دادیم اما صحبت‌های او کار ما را زیر سؤال برد، هر ورزشکار دیگری هم جای من بود ناراحت می‌شد.»

او بعد از آن ماجرا هنوز صحبتی با فرزام نداشته است: «کدورتی وجود ندارد. معمولاً بعد از هر مسابقه عملکرد مربیان برسی می‌شود، حالا هم همه چیز به تصمیم فدراسیون و وزارت ورزش بستگی دارد و من هم تابع تصمیمات خواهم بود.»

المپین توکیو که بارها گفته بود برای طلا به بازی‌های آسیایی می‌رود به دنبال این است که اتفاقات هانگژو را فراموش کند: «سال قبل از المپیک پاریس بود و همین هم شرایط بازی‌های آسیایی را سخت‌تر کرده بود، رقابت در دو نفره سبک‌وزن چه در دختران و چه مردان همیشه سخت است و ما هم این را از قبل می‌دانستیم. واقف بودیم که همه تیم‌های آسیایی با آمادگی‌ای در حد انتخابی المپیک پا به این مسابقات می‌گذارند و رقابت سنگینی در پیش داریم، با این شرایط تا آخرین لحظه پارو زدیم و با اختلاف ۲۶ صدم ثانیه نسبت به نفر سوم، چهارم شدیم. ما متوجه نتیجه نشده بودیم و فکر کردیم حتی اگر دوم نشده باشیم حداقل سوم شده‌ایم اما از بیرون آب به ما گفتند که چهارم شدیم؛ لحظه‌ شوکه‌کننده‌ای برای ما بود. تازه زمانی که از آب بیرون آمدیم حواشی شروع شد و عده‌ای گفتند که من و زارعی نتوانستیم رقابت را مدیریت کنیم و ما را زیر سؤال بردند، در صورتی که نتایج و اختلاف کم با رقبا نشان‌دهنده این است که ما صد خود را در مسابقه گذاشتیم.»

نازنین ملایی: لحظه شوکه‌کننده‌ای بود/ کدورتی وجود ندارد ولی...

قایقرانان ایرانی با توجه به توصیه‌های سرمربی تیم ملی روئینگ در قایق انفرادی پارو نزدند، ملی‌پوش کشورمان در این باره تأکید می‌کند: «من همیشه تمریناتم را در تک‌نفره دنبال کرده‌ام، در هانگژو به خاطر شیطنت چینی‌ها و حذف قایق تک‌نفره سبک‌وزن مجبور شدم در قایق‌های گروهی پارو بزنم. علت فقط همین بود.»

البته با توجه به زمان کمی که به انتخابی المپیک باقی‌مانده، قایقرانان تمرینات خود را شروع کرده‌اند. ملایی می‌گوید: «بعد از بازی‌های هانگژو نزدیک به دو ماه استراحت کردم و حالا دو هفته‌ای است تمریناتم را دوباره شروع کردم. امیدوارم همه چیز برای انتخابی المپیک خوب پیش برود و این بار بتوانیم در دو قایق سهمیه بگیریم. هر چند امسال شرایط سخت‌تر شده است، در تک‌نفره، قایق‌های اول تا پنجم و در دو نفره قایق اول و دوم سهمیه می‌گیرند. طبق قوانین اگر کشوری چهار سهمیه بگیرد می‌تواند دو قایق را راهی المپیک کند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

حالا قایقران روئینگ ایران می‌خواهد برای انتخابی المپیک هم در دونفره پارو بزند: «هنوز کیمیا زارعی پارتنر من است و با هم می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم اما او مسابقات جوانان زیر ۲۳ سال را در پیش دارد و فعلاً روی این مسابقات تمرکز کرده و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.»

منبع: خبـر ورزشی