زیرنویس، گروه بین الملل: در حالیکه شب گذشته چهارمین مرحله از آزادسازی اسرای فلسطینی انجام شد اما اشغالگران صهیونیست در چارچوب حملات هماهنگ و برنامه ریزی شده خود به کرانه باختری تلاش کردند به جنایات خود علیه ساکنان این منطقه ادامه دهند. هزینه سنگین جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد […]

زیرنویس، گروه بین الملل: در حالیکه شب گذشته چهارمین مرحله از آزادسازی اسرای فلسطینی انجام شد اما اشغالگران صهیونیست در چارچوب حملات هماهنگ و برنامه ریزی شده خود به کرانه باختری تلاش کردند به جنایات خود علیه ساکنان این منطقه ادامه دهند.

هزینه سنگین جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگ با غزه حدود ۵۳ میلیارد دلار برای این رژیم هزینه به دنبال داشته است.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت حدود ۵۰ روز از آغاز حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه و هزینه های زیادی که رژیم صهیونیستی در این جنگ داده است، بانک مرکزی این رژیم اعلام کرد که هزینه های کلی تل آویو در این جنگ ۱۹۸ میلیارد شِکل یعنی معادل ۵۳ میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی این هزینه را شامل بازسازی خسارتهای مستقیم و غیرمستقیم، بدهی ها، ازد دست دادن درآمدهای مالیاتی و بخش نظامی که به تنهایی ۱۰۷ میلیارد شِکل معادل ۲۸.۸۸ ملیارد دلار است، دانست.

جدیدترین موضع‌گیری قطر درباره آتش بس غزه

خنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که در چهار روز نخست توافق آتش‌بس موقت و مبادله اسرا بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی، در مجموع ۱۵۰ زندانی فلسطینی و ۶۹ اسیر اسرائیلی آزاد شدند.

«ماجد الانصاری» بار دیگر با بیان اینکه آتش بس در نوار غزه برای دو روز دیگر با همان شرایط آتش بس قبلی تمدید شده است، افزود: ما ۲۷ هواپیما حامل ۹۱۰ تُن کمک‌های بشردوستانه را از طریق پل هوایی به نوار غزه ارسال کردیم. دوحه برای تقویت نقش میانجی گری به منظور دست یافتن به آتش بس و سپس توقف نهایی جنگ تلاش می‌کند. هر چند نمی‌توان درباره جزئیات کامل میانجی گری به ویژه در ارتباط با چالش‌های ایجاد شده از سوی طرفین صحبت کرد.

وی با اشاره به اینکه قطر خواهان تضمین ارسال و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و برقراری آتش بس طولانی‌تر است، ادامه داد: اولویت در توافق آتش بس موقت با امداد رسانی به زنان و کودکان، سپس مردان و در نهایت نظامیان است. سطح ارسال کمک‌ها به نوار غزه افزایش یافته است ولی همچنان با سطح مطلوب فاصله دارد.

الانصاری با تأکید بر اینکه دوحه از اعمال فشار (بر رژیم صهیونیستی) برای ورود کمک‌های بیشتر به شمال نوار غزه حمایت می‌کند، تصریح کرد: ما اطمینان داریم که می‌توانیم طی دو روز آینده ۲۰ اسیر اسرائیلی دیگر را از نوار غزه خارج کنیم. تأخیری هم که در آزادی اسرا در روز گذشته اتفاق افتاد به مشکلات لجستیک ارتباط داشت.

سخنگوی وزارت خارجه قطر بار دیگر اعلام کرد: ملت فلسطین تنها تصمیم گیرنده در خصوص آینده و سرنوشت خود است

روزنامه‌نگار مطرح صهیونیست: اسرائیل باید بهای اشغالگری خود را بپردازد

«گیدئون لوی» روزنامه‌نگار و نویسنده مطرح اسرائیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه تأکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به مدت ۵۵ سال و نه فقط در زمان جنگ، بلکه به طور معمول در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی مرتکب جنایت جنگی می‌شود و تنها راه پایان دادن به این اشغال، این است که تل‌آویو بهای آن را پرداخت کند.

به نوشته آناتولی لوی، نویسنده روزنامه صهیونیستی هاآرتص، یکی از معدود افرادی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی است که با اشغالگری مخالف بوده و اسرائیل را رژیمی نژادپرست توصیف می‌کند. وی معتقد است که جامعه و رژیم صهیونیستی در حال حاضر در یک وضعیت ذهنی بسیار رادیکال قرار دارد. با توجه به این وضعیت، این نویسنده فکر نمی‌کند رژیم صهیونیستی برای صلح امتیازی بدهد و تنها امید را مداخله بین المللی می‌داند.

این روزنامه نگار صهیونیست با یادآوری اینکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای انتخابات آتی آماده می‌شود، می‌گوید که این مداخله بین‌المللی را چندان محتمل نمی‌داند. لوی با بد توصیف‌کردن وضعیت جامعه اسرائیل قبل از جنگ غزه، به آناتولی گفت که در یک ماه و نیم گذشته جامعه بیشتر به سمت نژادپرستی رفته است.

وی با بیان این دیدگاه که تغییر مثبت به سوی صلح از سوی جامعه اسرائیل ممکن نیست، تصریح کرد: این (صلح) از جامعه اسرائیل حاصل نخواهد شد. اسرائیلی‌ها یک روز صبح از خواب بیدار نخواهند شد و نخواهند گفت: اشغال بسیار ظالمانه است، آپارتاید (رژیم نژادپرست) غیرقانونی است، بیایید به این موضوع پایان دهیم. در طول ۵۵ سال (اشغال)، این اتفاق نیفتاده است و (در آینده) رخ نخواهد افتاد.

 اسرائیل باید بهای اشغالگری خود را بپردازد

زخم‌های فلسطینی‌ها کِرم گذاشته است/ سیل زخمی‌ها به سمت بیمارستان‌های بمباران‌شده

عماد نصار جراح فلسطینی: زخم‌های فلسطینی‌های مجروح در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه عفونت کرده و کرم گذاشته است.

مادر تیتو مسعود یک فلسطینی زخمی: ممکن است پسرم هر لحظه یکی از پاهای خود را از دست بدهد و مجبور شوند که پای وی را قطع کنند. در ابتدا اوضاع پای پسرم خوب بود و می‌شد درمان شود اما به دلیل نبود پزشک و بیرون راندن ما از بیمارستان کمال عدوان توسط اشغالگران به مرحله‌ای رسیده که باید قطع شود.

نورالدین الخطیب یک پزشک فلسطینی: صدها فلسطینی زخمی از بیمارستان‌های کمال عدوان و اندونزی خود را به بیمارستان ناصر در خانیونس رسانده اند. زخم‌های آنها عفونت کرده و از این زخم‌ها کرم بیرون می‌آید چرا که تجهیزات و داروهای لازم برای درمان آنها وجود ندارد. ۶۵ تن از نیروهای کادر درمان

رسانه‌های عبری اذعان کردند؛ فرار ۲ هزار نظامی صهیونیست از جنگ غزه

کارشناسان مسائل نظامی اسرائیل اخیراً از حادثه‌ای بسیار خطرناک و بی‌سابقه از زمان تشکیل ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ تاکنون خبر دادند که نگرانی‌های عمیقی را در موسسات امنیتی و نظامی اسرائیل ایجاد کرده است.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داد که در جریان جنگ غزه بالغ بر ۲۰۰۰ نظامی اسرائیلی از خدمت در ارتش فرار کرده‌اند که بزرگترین تخلف ارتش اسرائیل از زمان تاسیس آن، تاکنون به شمار می‌رود.

این گزارش تصریح می‌کند که عدم اعلام این اخبار تاکنون به این علت بوده که احتمالاً انتشار این خبر تعداد افراد غایب را در آینده بیشتر نیز خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید که ارتش اسرائیل مجازات‌های سنگینی را برای نظامیان فراری در طول جنگ اعمال می‌کند که تعداد آنها بالغ بر ۲۰۰۰ نظامی است. بخشی از نظامیان فراری جزو نیروهای اصلی و الزامی هستند که مجازات آنها یک تا سه روز حبس نظامی به ازای هر روز غیبت است.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی آغاز جنگ علیه غزه در ۷ اکتبر بیش از ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره خود را احضار کرد که سه چهارم مجموع نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی است.

پیش از این نیز ۱۱۴۲ تن از نیروی ذخیره ارتش که بین آنها صدها خلبان وجود دارد، اعلام کرده بودند در صورت تصویب اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی از انجام خدمت نظامی خودداری خواهند کرد.

فرار ۲ هزار نظامی صهیونیست از جنگ غزه

بحران جدید در ارتش رژیم صهیونیستی در پی برکناری دو افسر نظامی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بحران روز افزون بی اعتمادی در داخل ارتش رژیم صهیونیستی در پی برکناری دو تن از افسران که از حضور در جنگ غزه خودداری کرده و علت آن را عدم پوشش آتش مناسب و گرفتار شدن در کمین نیروهای مقاومت بیان کرده بودند، خبر دادند.

پایگاه خبری وای نت در همین رابطه گزارش داده است که حدود نیمی از نظامیان یگان مذکور در اعتراض به اخراج این دو نفر بازگشت به یگان محل خدمت خود را نپذیرفته‌اند و هرج‌ومرجی جدی در پی این اعتراضات شکل گرفته است.

یوآف زیتون خبرنگار نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در این رابطه می‌نویسد که حدود نیمی از نظامیان این یگان از زمان برکناری این دو افسر دسته، به محل خدمت خود مراجعه نکرده‌اند. در حالی که این دو افسر علت عقب نشینی خود را عدم پوشش آتش مناسب اعلام کرده بودند، تحقیقات نشان می‌دهد که این نفوذ به صورت نادرست انجام شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی به بحران موجود در داخل این گردان اشاره و تصریح کرده است که تعدادی از نظامیان از یگان‌های دیگر برای از بین بردن این خلأ در این دسته جایگزین خواهند شد.

بنا بر گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، نظامیان دسته مذکور گزارش می‌دهند که وارد یک منطقه مین گذاری شده اند و پس از آن عناصر مقاومت به سمت آنها گلوله‌های آر پی جی شلیک کرده‌اند.

بحران جدید در ارتش رژیم صهیونیستی در پی برکناری دو افسر نظامی

تا این لحظه هیچ سوختی به بیمارستان‌های شمال غزه نرسیده است

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تا به این لحظه از ورود محموله‌های حاوی سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها به شمال نوار غزه ممانعت به عمل آورده است.

«محمد زقوت» مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه روز گذشته در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: تاکنون هیچ محموله سوختی به بیمارستان‌های شمال نوار غزه نرسیده است.

وی در ادامه افزود: تعداد زخمی‌هایی که هر روز از گذرگاه رفح عبور می‌کنند کمتر از ۲۰ نفر است. هیچ بیمارستانی در نوار غزه نیست که توسط اشغالگران صهیونیست بمباران نشده باشد.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد: کمک‌های پزشکی که وارد نوار غزه شده است نیازهای فاجعه انسانی در این باریکه را پاسخ نمی‌دهد.

وی در ادامه افزود: تعداد بسیار کمی کالا و تجهیزات پزشکی به دست شهروندان فلسطینی در پناهگاه‌ها رسیده است. ده‌ها هزار تن از مردم نوار غزه در برابر محل‌های توزیع گاز و بنزین می‌خوابند تا نوبتشان برسد.

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر آتش‌بس موقت در غزه را نقض کرد

تانک های ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش با هدف قرار دادن مناطق شیخ رضوان و اردوگاه الشاطی در شمال غربی نوار غزه، آتش بس موقت در این باریکه را نقض کردند.

در روزهای اخیر همزمان با آغاز آتش بس در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی چندین بار این توافق را نقض کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر آتش‌بس موقت در غزه را نقض کرد

مرکز مطالعات امنیتی رژیم صهیونیستی: یحیی السنوار کل ساختارهای اسرائیل را به بازی گرفته است

مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حماس در دور جدیدی از جنگ شناختی مستمر با اسرائیل پیروز شده و موفق شد تمام اسرائیل را به بازی بگیرد.

بر اساس این گزارش حماس بار دیگر اسرائیل را به سخره گرفته و اعصاب آن را به هم ریخته و دستاوردهای زیادی در عرصه شناختی این نبرد محقق کرده و توانسته در افکار عمومی اسرائیلی‌ها تاثیرگذار باشد.

بر اساس نتایج این مرکز مطالعاتی، رژیم صهیونیستی در مقابل، ضعف و ناتوانی خود را در عرصه شناختی و جنگ ضد مقاومت نشان داده و عملیات تبادل اسرا را به حماس هدیه کرده است.

این مرکز به شادی گسترده فلسطینیان در آزادسازی اسرا از زندان‌های اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی اشاره کرد که در این مناسبت‌ها نمادهای مربوط به جنبش حماس در دست مردم حمل می‌شد.

این گزارش آزادی اسرا را یک پیروزی و دستاورد جدید برای حماس دانست و تاکید کرد که این عملیات باعث تعمیق محبوبیت و بستر مردمی جنبش حماس در کرانه باختری و تضعیف تشکیلات خودگردان خواهد شد.

روزنامه اسرائیل هیوم نیز پیش از این نوشته بود که حماس با فروپاشی فاصله بسیار زیادی دارد و عملیات تبادل اسرا درست همانگونه که حماس می‌خواست انجام می‌شود. لیلاخ شوفال تحلیلگر نظامی این روزنامه تاکید کرد که یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در غزه موفق شده به معامله‌ای دست پیدا کند که در نتیجه آن حمله اسرائیل در اوج فشردگی خود متوقف شود.

حاییم یلین یکی از مسئولان شهرک‌های منطقه مرزی نزدیک به غزه نیز می‌گوید: السنوار ما را به بازی گرفته و مسخره می‌کند.

یحیی السنوار کل ساختارهای اسرائیل را به بازی گرفته است

کشف پیکر ده‌ها شهید فلسطینی از زیر آوارها در غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در پی کشف پیکر ده‌ها شهید فلسطینی، تعداد شهدای نوار غزه در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی به بیش از ۱۵ هزار نفر رسیده است. این گزارش تأکید می‌کند که نیروهای دولتی در زمان آتش‌بس موفق شده‌اند پیکر ده‌ها فلسطینی مفقود را از زیر آوارها خارج کنند.

مرکز اطلاع رسانی غزه به این ترتیب اعلام کرد که ۶۱۵۰ تن از شهدای تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به غزه کودک و بیش از ۴ هزار نفر از آنها زن هستند. بعد از آتش‌بس نیز پیکر تعدادی از شهدا از زیر آوارها یا خیابان‌ها جمع‌آوری شده و تعدادی از مجروحان این حملات نیز جان خود را از دست داده اند.

این بیانیه تاکید می‌کند که همچنان حدود ۷۰۰۰ نفر مفقود هستند که از این تعداد بالغ بر ۴۷۰۰ نفر زن و کودک هستند.

کشف پیکر ده‌ها شهید فلسطینی از زیر آوارها در غزه

اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ شناختی مقابل جنبش حماس

مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنبش حماس در نهایت در نبردی دیگر از سلسله مبارزات شناختی علیه این رژیم پیروز و موفق شد کل ساختار رژیم اشغالگر را به بازی بگیرد.

این مؤسسه در ادامه گزارش خود افزود که جنبش حماس یک بار دیگر موفق شد رژیم صهیونیستی را به سخره بگیرد و این رژیم را به لحاظ روانی خسته و دستاوردهایی در زمینه شناختی کسب کند و بر افکار عمومی تأثیر بگذارد.

بر اساس اذعان این نهاد صهیونیستی، این پیام مهمی به حامیان جنبش حماس درباره استواری این جنبش و تعهد آن به ادامه مبارزه است.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی همچنان ضعف خود را در سطح شناختی و جنگ علیه مقاومت نشان می‌دهد و هماهنگی‌ها در زمینه توافق آتش‌بس و مبادله اسرا را هم به دست حماس سپرده است.

این مؤسسه همچنین به مراسم جشن در پی آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر چه در کرانه باختری و چه در قدس اشغالی و فریاد زده شدن اسامی چهره‌های شاخص جنبش حماس در این مراسم‌ها اشاره و اذعان کرد که آزادی اسرا به عنوان یک پیروزی و دستاورد جدید برای حماس، به تعمیق تسلط این جنبش بر کرانه باختری و حمایت مردمی از آن در مقابل تشکیلات خودگردان فلسطین و تضعیف این تشکیلات منجر خواهد شد.

اذعان رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ شناختی مقابل جنبش حماس

شکنجه اسرای فلسطینی / «غبار پوتین مقاومت تاج سر مردم فلسطین است»

عطاف جرادات زن ۵۰ ساله فلسطینی که به مادر اسرا نیز معروف است چرا که فرزندان و اعضای خانواده اش بدون دلیل توسط اشغالگران صهیونیست بازداشت شده اند در زمان آزادی تاکید کرد: غبار روی پوتین نیروهای مقاومت فلسطین تاج سر تمام ما است.

نفوذ حماد نوجوان فلسطینی که در جریان چهارمین مرحله از آزادسازی اسرا توسط رژیم صهیونیستی آزاد شد در سخنانی تاکید کرد: ما به صورت گسترده توسط اشغالگران صهیونیست در زندان شکنجه شدیم. این شکنجه‌ها مشخصاً در جریان روند آزادی تشدید شد.

دجانه عطون یکی دیگر از اسرای فلسطینی که در مرحله چهارم طی شب گذشته آزاد شده است در سخنانی تاکید کرد: اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برند.

اذعان تل‌آویو به زخمی شدن هزار نظامی صهیونیست

حمله اشغالگران به کرانه باختری و منفجر کردن خانه یک شهید

از سوی دیگر عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه بیتونیا واقع در غرب رام الله حمله کردند. این حمله اشغالگران صهیونیست در حالی صورت گرفت که خانواده‌های اسرای فلسطینی در این منطقه منتظر رسیدن اتوبوس‌های حامل این اسرا بودند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه بیت فوریک واقع در شرق نابلس حمله کردند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که دست کم چهار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش به اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم زخمی شدند.

همچنین ساعتی قبل جوان فلسطینی به نام مالک البرغوثی که به شدت در جریان یورش نظامیان صهیونیست به روستای کفرعین واقع در غرب رام الله زخمی شده بود به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین نیز از شهادت یک فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در منطقه بیتونیا واقع در غرب رام الله خبر داد.

همچنین اشغالگران صهیونیست منزل خانواده شهید داوود فایز در اردوگاه دیرعمار واقع در غرب رام الله را منفجر کردند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به سمت فلسطینی‌هایی که در اطراف زندان عوفر تجمع کرده و منتظر آزادی اسرای فلسطینی بودند گاز اشک آور شلیک کردند.

اذعان تل‌آویو به زخمی شدن هزار نظامی صهیونیست

حماس پیروز شده و اعصاب مقامات صهیونیست را به هم ریخته است

از سوی دیگر مرکز پژوهش‌های امنیت رژیم صهیونیستی اذعان کرد: اقدامات جنبش حماس یک علامت مهم خطاب به ملت فلسطین و حامیان این جنبش مبنی بر تداوم مقاومت و حرکت در مسیر مبارزه علیه دشمن به شمار می‌رود.

این مرکز صهیونیستی تاکید کرد: جنبش حماس بار دیگر موفق شد اسرائیل را به بازی گرفته و اعصاب مقامات تل آویو را به هم بریزد. این جنبش دستاوردهای مختلف در زمینه‌های شناختی یعنی تأثیرگذاری بر مردم کسب کرده است.

مرکز پژوهش‌های امنیت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در همین حین اسرائیل به اظهار ضعف و ناتوانی خود در جنگ علیه حماس ادامه داده و هماهنگی‌های مربوط به تبادل اسرا را به دست حماس رها کرده است.

این مرکز اضافه کرد: در نهایت حماس در یک نبرد دیگر یعنی نبرد شناختی و روانی مداوم پیروز شده است.

اذعان تل‌آویو به زخمی شدن هزار نظامی صهیونیست

تاکید مقامات آمریکایی بر حمایت تمام قد از رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش داد: قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا طی روزهای آتی به اسرائیل و کرانه باختری سفر کند.

وزیر دفاع آمریکا نیز در حماس تلفنی خود با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر حمایت امنیتی کشورش از تل آویو تاکید کرد. اوستن در این تماس تلفنی با گالانت خواهان افزایش تلاش‌ها برای ممانعت از گسترش دایره درگیری‌ها در غزه شد.

وزیر دفاع آمریکا با ژست انسان دوستانه خواهان افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه شد.

اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن هزار نظامی

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی بعد از تلاش‌های بسیار زیاد برای سانسور آمار واقعی تعداد نظامیان صهیونیست زخمی شده در جریان لشکرکشی به نوار غزه اعلام کرده است که حدود هزار نظامی صهیونیست از آغاز جنگ در این منطقه تاکنون زخمی شده اند.

این در حالیست که آمار واقعی تعداد نظامیان صهیونیست زخمی شده و یا به هلاکت رسیده به دست نیروهای مقاومت فلسطین در نبرد زمینی در نوار غزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر