فرماندارشهرستان شوش با اشاره به ثبت رکورد ۵۵ میلیمتر بارندگی طی کمتر از نیم ساعت در این شهرستان گفت: شوش پس از بارندگی کم سابقه بامداد امروز سه شنبه با فروکش‌کردن بارش‌ها و تخلیه آب از خیابان‌ها به حالت عادی برگشت. محسن حویزه روز سه شنبه ۷ آذردر گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری […]

- تیم‌های شهرداری از بامداد امروز در حال پاکسازی شهر و رفع گرفتگی زهکش‌ها هستند

فرماندارشهرستان شوش با اشاره به ثبت رکورد ۵۵ میلیمتر بارندگی طی کمتر از نیم ساعت در این شهرستان گفت: شوش پس از بارندگی کم سابقه بامداد امروز سه شنبه با فروکش‌کردن بارش‌ها و تخلیه آب از خیابان‌ها به حالت عادی برگشت.

محسن حویزه روز سه شنبه ۷ آذردر گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس افزود: حجم زیاد بارش در مدت اندک موجب شد تا سیستم دفع آب‌های سطحی شوش توان تخلیه این حجم از آب را نداشته باشد که این موضوع موجب بروز آب گرفتگی در برخی معابر و ورود آن به تعدادی از منازل شهروندان شد.

وی با اشاره به حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران خوزستان در شوش و بررسی وضعیت این شهرستان پس از این بارندگی‌ها ادامه داد: اگرچه با قطع بارش‌ها، تخلیه آب در شوش به سرعت انجام شد ولی به دلیل گل آلود بودن معابر و دشوار بودن تردد به ویژه دانش آموزان، تصمیم به تعطیلی مدارس شوش در نوبت صبح امروز گرفته شد.

فرماندار شوش بیان کرد: تیم‌های شهرداری از بامداد امروز در حال پاکسازی شهر و رفع گرفتگی زهکش‌ها هستند و هم اکنون شهر به حالت عادی بازگشته و مدارس نوبت عصر این شهرستان نیز دایر شده است.

وی افزود: شکشتگی درختان و آسیب به آسفالت در پی این بارندگی‌ها در مناطق مختلف شوش گزارش شده که تیم‌های امدادی و شهرداری در حال اصلاح و ترمیم هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس؛ بر اساس اعلام هواشناسی از میزان بارندگی امروز شهرستان شوش، شهر شوش با ۸۳ میلیمتر رکورد دار بارش‌های خوزستان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

همچنین در این مدت در هفت تپه با ۴۱، دوسلق با ۴۳، پای پل با ۵.۲ و میان آب یک میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه بارشی از اواخر وقت دوشنبه تا اواسط وقت سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.
بر اثر بارش‌ کم سابقه باران طی ساعات اخیر در شوش بسیاری از معابر شهری دچار آب گرفتگی شد و آب به برخی منازل ورود کرد.

۲۵ آبان نیز به دلیل ثبت بارندگی شدید بیش از ۵۰ میلیمتر در اکثر مناطق خوزستان، مدارس نوبت صبح و عصر خوزستان تعطیل شد.

خبرنگار؛یوسف منصوری

منبع: خبـرآنلاین