وضعیت بحرانی خروج پول از بورس تهران
وضعیت بحرانی خروج پول از بورس تهران

دنیای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد سرنوشت بورس تهران به «خروج مستمر پول حقیقی» گره خورده است. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در ۳۰ روز معاملاتی اخیر تنها ۵روز بازار با ورود پول روبرو بوده و در ۲۵روز مابقی آن خروج پول حقیقی از گردونه داد و ستدهای سهامی را به نظاره نشسته است.  وضعیت خروج […]

- وضعیت بحرانی خروج پول از بورس تهران

دنیای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد سرنوشت بورس تهران به «خروج مستمر پول حقیقی» گره خورده است. بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در ۳۰ روز معاملاتی اخیر تنها ۵روز بازار با ورود پول روبرو بوده و در ۲۵روز مابقی آن خروج پول حقیقی از گردونه داد و ستدهای سهامی را به نظاره نشسته است. 

وضعیت خروج پول به یکی از ابرچالش های بازار مذکور مبدل شده و یک پیام منفی در بردارد و این است که به دلیل نبود محرک قوی سرمایه گذاران انگیزه کافی برای وارد شدن به این بازار را ندارند.

امروز هم با وجود رشد ناچیز بورس در چهارمین روز معاملاتی هفته اما بازار مجددا خروج پول را ثبت کرد. روز سه شنبه در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد و روند خروج پول از ابتدای آذرماه نشان می دهد هر روز بازار با خروج پول بیشتری نسبت به روز قبل از آن مواجه بوده است.

منبع: اطلاعات انلاین