۵ نقره و ۶ برنز کوراش ایران در قهرمانی جهان/ ناکامی در فینال‌ها
۵ نقره و ۶ برنز کوراش ایران در قهرمانی جهان/ ناکامی در فینال‌ها

امروز (سه‌شنبه – ۸ آذر ۱۴۰۲) روز دوم و پایانی مسابقات کوراش قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ در دو بخش زنان و مردان برگزار شد که ۶ نماینده باقی مانده ایران (۴ مرد و ۲ زن) به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل کار آن‌ها یک مدال نقره و ۴ مدال برنز بود. به این ترتیب کاروان […]

- ۵ نقره و ۶ برنز کوراش ایران در قهرمانی جهان/ ناکامی در فینال‌ها

امروز (سه‌شنبه – ۸ آذر ۱۴۰۲) روز دوم و پایانی مسابقات کوراش قهرمانی جهانی ۲۰۲۳ در دو بخش زنان و مردان برگزار شد که ۶ نماینده باقی مانده ایران (۴ مرد و ۲ زن) به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل کار آن‌ها یک مدال نقره و ۴ مدال برنز بود. به این ترتیب کاروان ایران با کسب ۵ مدال نقره و ۶ مدال برنز به کار خود در این پیکار‌ها پایان داد.

طبق برنامه مسابقات امروز، مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم مردان، در دیدار نهایی مقابل “زویروف” از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

سعید طالبی‌نیا، نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ایران نیز در مرحله نیمه‌نهایی مقابل “سولویمان” از قزاقستان تن به شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

رامین احمدزاده، نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم ایران در دیدار نیمه‌نهایی برابر “عمروف” از ترکمنستان مغلوب شد تا به مدال برنز برسد.

صبا کرمعلی، نماینده وزن ۷۸- کیلوگرم زنان ایران هم در مرحله نیمه‌نهایی با “کادیرو وا” رقابت کرد و با پذیرش شکست مقابل این ورزشکار ترکمنستانی به مدال برنز دست یافت.

در ادامه فاطمه برمکی، نماینده وزن ۸۷+ ایران نیز در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف “پیوئلو پرز” از دومینیکن رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال برنز و مقام سوم مشترک این پیکار‌ها دست یافت.

الیاس پاکدل، نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم کوراش مردان ایران هم در مرحله دوم این پیکار‌ها به مصاف نماینده گرجستان رفت و با قبول شکست مقابل این حریف، از گردونه مسابقات کنار رفت.

رده‌بندی نهایی تیمی این پیکار‌ها نیز به شرح زیر رقم خورد:

۱) ازبکستان: ۷ طلا، یک نقره و یک برنز

۲) ترکمنستان: ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز

۳) قزاقستان: یک طلا، ۲ نقره و ۳ برنز

۴) ویتنام: یک طلا و یک برنز

۵) جمهوری دومینیکن: یک طلا

۶) ایران: ۵ نقره و ۶ برنز

باشگاه خبرنگاران