به گزارش زیرنویس، مقامات رژیم صهیونیستی به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کردند که حدود ۱۰ هزار نفر که در ایالات متحده زندگی می‌کنند پس از دریافت فراخوان‌هایی که بخشی از گسیل بیش از ۳۶۰ هزار نظامی از آمریکا به اسرائیل است، برای خدمت در ارتش اسرائیل اعلام آمادگی کردند. روزنامه واشنگتن پست در ادامه […]

به گزارش زیرنویس، مقامات رژیم صهیونیستی به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کردند که حدود ۱۰ هزار نفر که در ایالات متحده زندگی می‌کنند پس از دریافت فراخوان‌هایی که بخشی از گسیل بیش از ۳۶۰ هزار نظامی از آمریکا به اسرائیل است، برای خدمت در ارتش اسرائیل اعلام آمادگی کردند.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه این گزارش آورده است: هزاران آمریکایی مرتبط با ارتش اسرائیل در جنگ انتقام‌جویانه خشن علیه غزه حضور داشتند. هفته‌ها بمباران هوایی و تهاجم زمینی متعاقب آن، باعث کشته شدن هزاران کودک و غیرنظامیان فلسطینی در نوار [غزه] شد.

در ادامه این گزارش آمده است: وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط گفته است که دست کم ۸ تبعه این کشور در جریان حضور در ارتش اسرائیل (جنگ علیه نوار غزه) کشته شده اند.

این رسانه آمریکایی به نقل از یکی از بستگان یک آمریکایی که در جریان حمله اشغالگران قدس به نوار غزه حضور داشت، اضافه می‌کند که وی نگران است کابینه رژیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی به عنوان بهانه‌ای برای «توجیه حملات شدید به مردم فلسطین یا حتی جرایم جنگی» استفاده کند.

گزارش مذکور در ادامه می‌افزاید که البته کمک‌های آمریکایی‌های فراخوان داده شده به اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین اگرچه از جهاتی به روزهای ابتدایی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و درخواست کی یف از آمریکایی‌ها و دیگر خارجی‌ها شبهات دارد؛ اما از برخی جهات هم متفاوت است.

گزارش مذکور در تبیین تفاوت کمک آمریکا به تل آویو در قبال کمک واشنگتن به کی یف اینگونه افشاگری می‌کند: بیشتر آمریکایی‌هایی که به جنگ [غزه] پیوستند، قبلاً در ارتش اسرائیل خدمت کرده یا هنوز نیروی ذخیره (در ارتش اشغالگران قدس) هستند. اساساً حدود یک هزار و ۲۰۰ آمریکایی سال قبل در ارتش اسرائیل خدمت کردند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست افزود: طبق مطالعه‌ای که سال گذشته توسط مجله Sociological Forum منتشر شد، در یک دوره معین زمانی حدود ۱۲۰۰ آمریکایی در ارتش اسرائیل خدمت کردند. بسیاری از آنها شهروند دوگانه هستند یا شهروند دوگانه می‌شوند.

منبع: مـهر