این تاثیرات مخرب مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک بر سلامتی را شوخی نگیرید
این تاثیرات مخرب مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک بر سلامتی را شوخی نگیرید

مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک‌ها باعث می‌شود پاسخ سیستم ایمنی بدن از مسیر نرمال خود منحرف شود و به انواع بیماری‌ها حتی سرطان مبتلا شویم. همشهری آنلاین نوشت: تداخلات دارویی، عامل ۴۰ درصد مسمومیت‌ها در کشور گزارش شده است و مسمومیت‌های دارویی، سومین علت مرگ و میر ناشی از خطای پزشکی و ۱۰ علت اصلی مرگ و […]

مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک‌ها باعث می‌شود پاسخ سیستم ایمنی بدن از مسیر نرمال خود منحرف شود و به انواع بیماری‌ها حتی سرطان مبتلا شویم.

- این تاثیرات مخرب مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک بر سلامتی را شوخی نگیرید

همشهری آنلاین نوشت: تداخلات دارویی، عامل ۴۰ درصد مسمومیت‌ها در کشور گزارش شده است و مسمومیت‌های دارویی، سومین علت مرگ و میر ناشی از خطای پزشکی و ۱۰ علت اصلی مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه طی ۱۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکّن‌ها از رایج‌ترین داروهایی هستند که باعث تداخل دارویی می‌شوند اما کمتر کسی این نکته را می‌داند یا به آن اهمیت می‌دهد. همچنین یکی از عوامل شایع افزایش عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها مصرف یا تزریق خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها مثل آموکسی‌سیلین، آموکسی‌کلاو، سفکسیم، سفتریاکسون است. این در حالی است که سیستم ایمنی بدن باید یاد بگیرد که خودش با عوامل بیماری‌زا مبارزه و مقابله کند. وقتی ما برای درمان هر بیماری‌ای آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنیم، درواقع داریم مانع کارآیی سیستم ایمنی می‌شویم و اجازه نمی‌دهیم که خودش با عوامل بیماری‌زا روبرو شود.

به گفته متخصصان ایمونولوژی، ۹۰ درصد سرماخوردگی‌ها ویروسی است و نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک نیست ولی حدود ۹۰ درصد مردم برای درمان بیماری‌های ویروسی مثل نقل و نبات آنتی‌بیوتیک می‌خورند. در حالی که نمی‌دانند مصرف نابجا و بی‌رویه آنتی‌بیوتیک باعث می‌شود پاسخ سیستم ایمنی بدن از مسیر نرمال خود منحرف شود و همین می‌تواند ما را به انواع بیماری‌ها حتی سرطان مبتلا کند.

این تاثیرات مخرب مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک بر سلامتی را شوخی نگیرید

منبع: اطلاعات انلاین