همه چیز درباره خودرو فونیکس FX
همه چیز درباره خودرو فونیکس FX

به گزارش زیرنویس، از دیگر خودرهای چینی، فونیکس FX است. نام اصلی خودرو فونیکس FX ، اومودا ۵ است. این خودرو یک کراس‌اوور کوچک است. خودرو فونیکس FX از الگوی طراحی متفاوتی نسبت به سایر محصولات چری بهره می‌برد. در ادامه بررسی بیشتر این خودرو پرداخته ایم. ظاهر فونیکس FX از نگاه اول، واضح است […]

به گزارش زیرنویس، از دیگر خودرهای چینی، فونیکس FX است. نام اصلی خودرو فونیکس FX ، اومودا ۵ است. این خودرو یک کراس‌اوور کوچک است. خودرو فونیکس FX از الگوی طراحی متفاوتی نسبت به سایر محصولات چری بهره می‌برد. در ادامه بررسی بیشتر این خودرو پرداخته ایم.

ظاهر فونیکس FX

از نگاه اول، واضح است که چری می‌خواهد در خط مقدم طراحی آینده‌نگرانه قرار بگیرد. استایل تهاجمی با گریل الماسی-ستاره‌ای یکپارچه شروع می‌شود و با خطوط خشن و گسترده در طرفین تا انتهای خودرو ادامه دارد. درنهایت نمای عقب با طراحی فست‌بک و چراغ‌های LED ماتریسی ما را یاد سبک خودروهای اسپرت آئودی می‌اندازد. جلوی خودرو از ترند امروز پیروی می‌کند که شامل گریل بزرگ با طراحی خاص و چراغ‌های دوتکه جداگانه است و می‌توان گفت در حال حاضر جذاب است، اما تا کی جذاب خواهد ماند؟!

فونیکس FX بخش بزرگی از جذابیت بصری خود را مدیون ترکیب رنگی خاص خود است. در این خودرو، با هوشمندی طیفی از رنگ قرمز در اطراف نمای بیرونی اضافه شده است. این رنگ به‌خوبی با سفید و خاکستری که دو رنگ اصلی فونیکس FX هستند، ترکیب شده است. بیشتر رنگ قرمز از بغل قابل مشاهده است؛ به‌ویژه روی درپوش آینه‌ها، رکاب‌های کناری و همچنین چرخ‌های ۱۸ اینچی مشکی براق و کالیپرهای ترمز.

خودرو فونیکس FX

مشخصات فنی فونیکس اف‌ایکس

اگرچه فونیکس FX ممکن است با ظاهر جسورانه و طراحی داخلی چشمگیر خود در نگاه اول تأثیر خوبی بگذارد، اما تجربه رانندگی با آن، نشان‌دهنده عملکرد متوسط این خودرو در میان رقبای کره‌ای و ژاپنی است. تجربه رانندگی، جایی است که اکثر خودروهای چینی در برابر رقبای کره‌ای شکست می‌خورند، اما دقیقاً نمی‌توان همین را برای فونیکس FX گفت. این خودرو با داشتن پلتفرم T1X مشابه با Tiggo 8 Pro، پویایی و قدرت مناسب در رانندگی را نوید می‌دهد.

تیپ پریمیوم فونیکس اف‌ایکس از یک موتور ۱.۶ لیتری TGDI و گیربکس ۷سرعته DCT و تیپ اکسلنت از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و گیربکس CVT ۹سرعته بهره می‌برد. همان‌طور که انتظار دارید، تیپ پریمیوم با تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت، از تیپ اکسلنت با ۱۵۶ اسب بخار بهتر عمل می‌کند.

خودرو فونیکس FX

کابین فونیکس FX

فضای داخلی فونیکس اف‌ایکس مانند نمای بیرونی، چشم‌نواز است و می‌توان گفت بیشتر افراد آن را دوست خواهند داشت. کابین کیفیت خوبی در مقایسه با سایر محصولات بازار ارائه می‌دهد اما باید توجه داشته باشید که این خودرو در اصل (در چین) یک خودروی مقرون‌به‌صرفه است. با همه این اوصاف، وقتی وارد کابین خودرو می‌شوید، یک جفت صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی، فرمان Dکات و کنسول میانی اولین چیزهایی‌اند که توجه را به خود جلب می‌کنند و می‌توان گفت طراحی این خودرو شامل المان‌هایی است که در خودروهای ژاپنی یا کره‌ای گران‌تر دیده می‌شود.

وقتی پشت فرمان هستید، احتمالا تحت‌تأثیر تناسب کابین قرار می‌گیرید. داخل کابین از مواد زیبا و متنوعی ساخته شده است؛ المان‌های برنزی برجسته روی درهای آن و کنسول مرکزی با ظاهری فلزی حس لوکس بودن را القا می‌کند. تریم چرم مصنوعی به‌اندازه کافی باکیفیت است و صندلی‌ها راحت و ارگونومیک طراحی شده‌اند.

کنترلرهای لمسی تهویه مطبوع به‌خوبی با طراحی کابین هماهنگ شده‌اند و می‌توانید از آن‌ها برای تنظیم دمای کابین استفاده کنید. با لمس هر یک از آن‌ها منوی آب‌وهوا هم ظاهر می‌شود.

در ردیف دوم، فضا شبیه ردیف عقب کراس‌اوورهای کوچک است. به‌عنوان یک بزرگسال با قد ۱۸۰سانتی‌متر، می‌توانید به‌راحتی بنشینید اما فضای پای زیادی نخواهید داشت. امکانات رفاهی در ردیف عقب همان‌طور که انتظار می‌رود، شامل دریچه‌های تهویه عقب، یک درگاه USB و یک جفت جالیوانی می‌شود. فضای صندوق بار حدود ۲۹۲ تا ۳۶۰ لیتر است. این فضا برای یک خانواده کوچک به‌اندازه کافی مناسب است.

امکانات رفاهی و ایمنی فونیکس FX

کابین چری اومودا ۵ یکی دیگر از نکات قوت فونیکس FX است؛ جایی که می‌توانید تعداد زیادی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی را ببینید. در زیر صفحه نمایش، پنل کنترل تهویه مطبوع قرار دارد که به کنسول مرکزی می‌رسد و پد شارژ بی‌سیم هم در همین قسمت قرار دارد. همچنین، اهرم تعویض دنده معمولی را می‌بینید که توسط دکمه‌ها و کنترل‌های متعدد احاطه شده است و همچنین یک تکیه‌گاه چرمی با محفظه ذخیره‌سازی سرد خواهید دید که برای خنک نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها و تنقلات ایده‌آل است. جدای از آن، کابین هم با ویژگی‌های برجسته‌ای مثل سیستم روشنایی محیطی، سانروف، سیستم hi-fi پریمیوم سونی با ۸ بلندگو و همچنین صندلی‌های جلوی اسپرت با روکش چرمی با تهویه و تنظیم برقی مجهز شده است. در ردیف عقب، روکش صندلی‌ها چرمی است و دریچه‌های اختصاصی تهویه مطبوع به‌همراه یک درگاه شارژ USB برای سرنشینان عقب تعبیه شده است.

قیمت خودرو فونیکس FX

۱.۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان