به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال گالاتاسرای و منچستریونایتد در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا شامگاه چهارشنبه در ورزشگاه خانگی گالاتاسرای به مصاف هم خواهند رفت تا هر دو تیم برای بقا در لیگ قهرمانان اروپا بجنگند. ۳۰ سال از سفر پرماجرای منچستریونایتد به ترکیه و حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا می‌گذرد. شبی […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال گالاتاسرای و منچستریونایتد در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا شامگاه چهارشنبه در ورزشگاه خانگی گالاتاسرای به مصاف هم خواهند رفت تا هر دو تیم برای بقا در لیگ قهرمانان اروپا بجنگند.

۳۰ سال از سفر پرماجرای منچستریونایتد به ترکیه و حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا می‌گذرد. شبی که گالاتاسرای جهنمی به وسعت یک ورزشگاه برای شیاطین سرخ خلق کرد و در نهایت به حذف شاگردان «سر آلکس فرگوسن» از لیگ قهرمانان اروپا منجر شد.

در آن سال منچستریونایتد در بازی رفت در «اولدترافورد» با نتیجه تساوی ۳ به ۳ متوقف شده بود و برای صعود به مرحله بعدی نیاز به یک برد در زمین گالاتاسرای داشت اما جو حاکم بر ورزشگاه در بازی برگشت به گونه‌ای بود که منچستری‌ها را تحت تأثیر قرار داد و نتوانستند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند و این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی اتلاف وقت شدید بازیکنان گالاتاسرای خشم «اریک کانتونا» براگیخت و موجب عصبانیت او از داور بازی شد تا اسطوره یونایتدی‌ها از زمین بازی اخراج شود.

پس از مسابقه غوغایی در تونل ورزشگاه برپا شد و باعث شد بازیکنان منچستر با پلیس ضد شورش درگیر شوند. این درگیری‌ها و حذف ناباورانه از دور مسابقات آنها را در شوک فرو برد به گونه‌ای که قادر نبودند با جو به وجود آمده مقابله کنند.

خاطره تلخ منچستریونایتد از حضور در ترکیه/ «به جهنم خوش آمدید!»

منچستر شامگاه چهارشنبه باید یک بار دیگر به ترکیه سفر کند و برای مرگ و زندگی بجنگد. آنها در گروه خود با سه امتیاز در انتهای جدول قرار دارند و بازی رفت مقابل گالاتاسرای را هم شکست خورده‌اند و برای بقا باید این دیدار را به نفع خود به پایان برسانند و در سوی دیگر هم امیدوار باشند بایرن مونیخ بتواند مقابل کپنهاگن پیروز شود. در این گروه بایرن مونیخ با ۱۲ امتیاز صدرنشین است و کپنهاگن با ۴ و گالاتاسرای با ۳ امتیاز دوم و سوم هستند.

اما در سوی مقابل گالاتاسرای هم در شرایط مشابهی قرار دارد. آنها در دیدار آخر باید به مصاف بایرن مونیخ بروند و می‌دانند نتیجه گرفتن در آن مسابقه اگر غیرممکن نباشد کاری بس دشوار است و دیدار با منچستر در زمین خانگی بهترین فرصت برای آنهاست تا بتوانند شانس صعود خود را به مرحله بعدی افزایش دهند. هواداران گالاتاسرای با علم به این موضوع و خاطره دیدار ۳۰ سال پیش این دو تیم می‌خواهند باز هم منچستر را در جهنمی فرو ببرند تا بهشت خود را بسازند.

خاطره تلخ منچستریونایتد از حضور در ترکیه/ «به جهنم خوش آمدید!»

در سال ۱۹۹۳ هنگامی که منچستریونایتد به فرودگاه استانبول رسید خیل عظیمی از هوادارن گالاتاسرای به استقبال آنها آمده بودند اما نه به قصد مهمان نوازی بلکه آنها آنجا بودند تا با سروصدای فراوان هراس بر دل شیاطین سرخ بیفکنند و بنرهایی با این جمله به آنها نشان دادند: «به جهنم خوش‌آمدید». جهنمی که در نهایت هم ساخته شد و به حذف شاگردان فرگوسن انجامید و باید دید آیا در بازی چهارشنبه شب این دو تیم باز چنین جهنمی خلق خواهد شد و یا اتفاقات دیگری رقم خواهد خورد.

منبع: مـهر