به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از متروی پرند اظهار کرد: طی سفر آذر ماه مسئولان قول دادند هر چه سریع‌تر این پروژه را به اتمام برسانند چون اینجا قرار بود یک خط ۲۰ کیلومتری باشد که به صورت رفت و برگشت یعنی ۴۰ کیلومتر انجام […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در آئین بهره برداری از متروی پرند اظهار کرد: طی سفر آذر ماه مسئولان قول دادند هر چه سریع‌تر این پروژه را به اتمام برسانند چون اینجا قرار بود یک خط ۲۰ کیلومتری باشد که به صورت رفت و برگشت یعنی ۴۰ کیلومتر انجام شد و بیشتر از آنچه که وعده داده شده کار صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدامات در مردم نشاط و امید ایجاد می‌کند و می‌توانیم بگوییم مسئولان صادق الوعد هستند افزود: اینها برای مردم نشاط ایجاد می‌کند که ببینند مسئولان کنارشان هستند و با تمام توان دنبال ایجاد می‌باشند.

رئیسی گفت: توسعه حمل و نقل یکی از ضرورت‌ها برای حمل و نقل و تسهیل رفت و آمد است و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت می‌خواهند روزانه به تهران سفر کنند و باید این سفر ایمن تر و ارزان باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه این سیاست هم سیاست دولت هم سیاست شهرداری است افزود: شهردار تهران مطرح کردند که در همین مدت کوتاه تعداد قابل توجهی خط و واگن به مترو تهران افزوده شده که باید از همه دست اندرکاران تشکر کرد چرا که تسهیل رفت و آمد، برای مردم تهران و مناطق اطراف بسیار حائز اهمیت است.

توسعه حمل و نقل یکی از راه‌های توسعه است

رئیسی توسعه حمل و نقل را یکی از راه‌های توسعه یافتگی دانست و عنوان کرد: در دولت به این موضوع اهمیت ویژه داده می‌شود تا حمل و نقل و ترددها تسهیل شود و در همین راستا انشاالله در آتی هم در حمل و نقل و جاده‌های اتصالی زمینی و توسعه ناوگان هوایی دولت برنامه دارد و با وجود همه تهدیدهای دشمن از دست توسعه بر نمی‌داریم و با همه قوت، نیروها در سراسر مصمم به ادامه توسعه هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه قطار پیشرفت کشور در حال حرکت است و دشمن نمی‌تواند این قطار را کند و یا متوقف کند، افزود: ملت ما با اراده هستند و در جوانان ما حوزه کارهای دانش بنیان و توسعه یافتگی کارهای بزرگ در حال انجام است، ما هدایت‌های رهبری را داریم، چنانچه دیروز در ملاقات بسیجیان با رهبر شاخص‌های تلاش در کشور این گونه مطرح شد که یک نیروی بسیجی با روحیه بسیجی و جهادی هر کجا باشد با روحیه بسیجی هیچ مانعی را به رسمیت نشناسد.

وی گفت: در مسیر اعلام شد که اینجا دو سه سال قبل یک درصد پیشرفت داشته و باید انصاف داشته باشیم و هر کس طی سال‌ها کاری کرده ضروری است که کارش مورد ارزش و ارجمند تلقی شود و قدردان هستیم اما کار می‌توانست زودتر از اینها انجام شود و سخن ما با همه دست اندرکاران این است کارها را زودتر به سامان برسانند تا امیدواری در مردم بیشتر شود، چرا که اگر مردم ببینند پروژه‌ای ۲۰ سال انجام نشده و در حال فرسوده شدن است زمینه ناامیدی فراهم می‌شود.

فلسطینیان با اقتدار و عزت مقاومت می‌کنند

رئیسی گفت: از فردا می‌بینیم که تردد مردم در این مسیر سهل شده و هزاران نفر راحت جابه جا می‌شوند و این گونه است که امیدواری بیشتر می‌شود لذا باید با کار و تلاش و حرکت بسیجی و جهادی امید را در مردم بیشتر کنیم چرا که مردم خدمت و تلاش و کار را می‌بینند و اجر شما مسئولان نزد خدا و نگاه تشکر آمیز مردم محفوظ است.

وی تاکید کرد: نیاز است که مناطق مختلف توسعه یافته شود کار بسیار انجام شده و کارها بسیار دیگری هم برای انجام داریم و باید شکرگزار باشیم و خستگی و ناامیدی نداشته باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: فلسطینی‌ها با اقتدار و با عزت مقاومت می‌کنند و صبر پیشه کرده‌اند و دشمن مستاصل شده و کشتن زنان و کودکان نشانه درماندگی است و عددی در موفقیت نیست و بر عدد خباثت آنان افزوده می‌شود و این نفرت کنونی در عالم برای کودک کشی آنان است.

وی گفت: ملت ایران در برابر همه تهدیدها و تحریم‌ها مقاومت کرده‌اند و همه کارهای انجام شده در کشور نتیجه مقاومت و تلاش مردم ایران است که با روحیه بسیجی و خستگی ناپذیری انجام می‌شود.

منبع: مـهر