لیگ قهرمانان آسیا بالاترین سطح فوتبال در قاره ماست. ‌تیم های ما در لیگ برتر برای رسیدن به همین لیگ تلاش می‌کنند و کسب سهمیه آسیا هدف هزینه کردن‌ های ماست. نگرفتن جواز لیگ قهرمانان به قیمت از دست رفتن سمت و صندلی آدم‌ها تمام می‌شود و خیلی طبیعی است که صعود از دور مقدماتی […]

- بلیت بازی پرسپولیس چرا مجانی نشد؟/ گذشتن از سود ۲۰۰ میلیونی ارزش صدها میلیارد هزینه و بیمه صندلی ها را نداشت؟

لیگ قهرمانان آسیا بالاترین سطح فوتبال در قاره ماست. ‌تیم های ما در لیگ برتر برای رسیدن به همین لیگ تلاش می‌کنند و کسب سهمیه آسیا هدف هزینه کردن‌ های ماست. نگرفتن جواز لیگ قهرمانان به قیمت از دست رفتن سمت و صندلی آدم‌ها تمام می‌شود و خیلی طبیعی است که صعود از دور مقدماتی این لیگ  نیز بیمه‌ای باشد برای مدیران و مربیان. پرسپولیس به عنوان قهرمان سجام سال قبل پر امیدترین تیم ما در آسیاست که در گروه بسیار سختی قرار گرفت. گروهی که از همان اول مشخص بود النصر عربستان با آن همه ستاره به عنوان صدرنشین از آن صعود خواهد کرد. پس جدال از اول بین پرسپولیس و الدحیل قطر بود!

به گفته یحیی گل محمدی فرمتی که امسال برای اولین بار در برگزاری این مسابقات اجرایی شده کار را برای همه سخت‌تر کرد. حالا فقط سه تیم از بین ۵ تیم دوم گروه‌های پنجگانه که امتیازات بیشتری داشته باشند به مرحله حذفی می‌روند. نوشتیم و از اول هم مشخص بود که مهم‌ترین بازی پرسپولیس، بازی برگشت مقابل الدحیل در ورزشگاه آزادی است. جایی که قبلاً یک بار پرسپولیس این حریف را شکست داده و تا فینال لیگ قهرمانان بالا رفته است، پس تکرار تاریخ حداقل خواسته میلیون‌ها طرفدار پرسپولیس است.

حالا رسیده‌ایم به روز موعود که همه باید تلاش کنند تا پرسپولیس این سه امتیاز را در تهران نگه دارد اما ببینید بدیهی‌ترین اتفاقاتی که همه جای دنیا به صورت سنت برای بازی‌های حساس اعمال می‌شود، اینجا نشدنی است! حتی تیم‌های بدون طرفدار وقتی در یک تورنمنت مهم بازی مرگ و زندگی دارند ورود به ورزشگاه را برای تمام هواداران فوتبال رایگان اعلام می‌کنند و کلی جایزه می‌گذارند تا مردم را برای تشویق به ورزشگاه بکشانند. اینجا برعکس، کلی مانع داریم تا همه نیایند!

همه می‌دانند که «جو استادیوم» می‌تواند ضعیف‌ترین تیم‌ها را برابر قوی‌ترین رقبا پیروز کند. اصلاً جذابیت و زیبایی فوتبال به همین است. در فوتبال حرفه‌ای هر تیم سالانه صدها میلیارد تومان هزینه می‌کند و گذشتن از یک درآمد ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیونی در میان این همه هزینه اصلاً به چشم نمی‌آید! به خصوص که قرار باشد این رقم ناچیز صرف کاری به این عظمت شود! قیمت صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا پیروزی مقابل ستاره‌های بزرگ تیم قطری چقدر است؟ حال ببینید که باشگاه پرسپولیس چطور به همین سادگی از این امتیاز بزرگ چشم پوشی می‌کند! پرسپولیس تنها کاری که کرده نصف کردن قیمت بلیط برای ورود به ورزشگاه آزادی است. ورزشگاهی که همین طوری و با تنظیمات اولیه امکان استفاده از تمام ظرفیت خود را ندارد، قوانین ما هم به شکلی است که همه نمی‌توانند به ورزشگاه بروند.

حالا با وجود این پیش فرض و آن قوانین، اگر شما جای مدیران پرسپولیس بودید برای رسیدن به عدد ۵۰ هزار نفر چکار می‌کردید؟ آیا گذشتن از یک درآمد نهایتاً ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون تومانی انقدر کار سختی است که پرسپولیسی‌ها قید رایگان کردن بلیط این مسابقه را نزدند؟ خدا کند که پس از سوت پایان داور حسرت نخوریم.

منبع: خبـر ورزشی