رنجنامه تلخ مراکز درمانی به دولت: پزشک و پرستار نداریم!
رنجنامه تلخ مراکز درمانی به دولت: پزشک و پرستار نداریم!

اطلاعات نوشت: با حضور در بیمارستان‌های مازندران صد دفعه دعا می‌کنید که گذر هیچکس به این مراکز که از هزاران امکانات بی بهره است نیفتد؛ چرا که حال و روز بیمارستان ، نامساعدتر از بیمارانش است! اکنون شرایط بیمارستان‌های غرب مازندران بسیار نامساعد است ؛ یکی پزشک ندارد، دیگری اتاق عمل و آن یکی متخصص […]

- رنجنامه تلخ مراکز درمانی به دولت: پزشک و پرستار نداریم!

اطلاعات نوشت: با حضور در بیمارستان‌های مازندران صد دفعه دعا می‌کنید که گذر هیچکس به این مراکز که از هزاران امکانات بی بهره است نیفتد؛ چرا که حال و روز بیمارستان ، نامساعدتر از بیمارانش است!

اکنون شرایط بیمارستان‌های غرب مازندران بسیار نامساعد است ؛ یکی پزشک ندارد، دیگری اتاق عمل و آن یکی متخصص ندارد و برخی هم از وجود تجهیزات فرسوده  رنج می کشند.کمبود و ضعف امکانات درمانی در بیمارستان‌های غرب این استان مشکل دیرینه‌ای است که وعده وعیدهای دولت‌های مختلف از جمله دولت سیزدهم هم از آن گره گشایی نکرده است و حادثه رخ داده برای کودک ۶ ساله نمونه‌ای از حوادثی است که هر روز برای کودکان، زنان و مردان محروم این دیار رخ می‌دهد و دستشان به جایی بند نیست.

گلایه مردم شنیده  می شود؟

یک شهروند نوشهری با بیان این که بیمارستان شبانه روزی شهر از داشتن امکانات و تخصص‌های اولیه هم محروم است، می گوید: برای خدمات گرفتن در این بیمارستان بیمار باید ملزومات مورد نیاز از جمله سرم و پانسمان را از بیرون تهیه کند.

وی در گفتگو با مهر با بیان این که بسیاری از تخصص‌ها و رشته‌ها در این بیمارستان قدیمی وجود ندارد، می افزاید: حال و روز درمانگاه‌های روستایی در شهرهای کوهستانی پول و کجور به مراتب بهتر از این بیمارستان مرکزی است و نبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غرب مازندران در حالی است که روزانه مسافران زیادی به این مناطق سفر می‌کنند، در حالی که بخش بهداشت و درمان از خدمات دهی بومی‌ها هم عاجز و درمانده است .

شهرام حسین زاده رئیس بیمارستان شهیدبهشتی نوشهر با بیان این که با همکاری خیران، ست جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان کامل شده است، از دعوت متخصصان برای همکاری با بیمارستان برای خدمات دهی خبر می دهد و می گوید: ۳۵نیروی متخصص پزشکی در رشته‌های مختلف با بیمارستان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به بدهی تأمین اجتماعی به بیمارستان تاکید می کند: اکنون بزرگترین چالش ما دخل و خرج‌هایی است که گریبان بیمارستان را گرفته است.

کاهش انگیزه ماندگاری پزشکان

محمدعلی محسنی رئیس مجمع نمایندگان مازندران با بیان این این که مجلس و دولت درباره ضعف و کمبود امکانات درمانی مقصرند، می افزاید: در مجلس وقتی برای پزشکان حتی در مناطق محروم سقف تعیین می‌کنیم انگیزه‌های ماندگاری را کاهش می دهیم و زمانی که تعرفه‌های خدمات ارزشمند پزشکان و متخصصان را به قیمت ناچیز می خریم و بیمارستان‌های ما برای مدت مدیدی دستمزد متخصصان و پرسنل را با تأخیر ۸ تا ۱۰ماهه پرداخت می‌کنند وضعیت اینگونه می‌شود.

وی با تاکید بر این که باید رویکرد خود را به نظام سلامت تغییر دهیم، تاکید می کند: در برهه‌ای خروج پزشکان چالش جدی بود و اکنون خروج و کوچ پرستاران به معضل بزرگ بدل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به بازدید از بیمارستان شبانه روزی نوشهر می گوید: این بیمارستان متخصص بیهوشی و داخلی هم ندارد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این باره پاسخگو نبوده است و معاون درمانش گفت، متخصص نداریم.

در عین حال معاون وزیر بهداشت و درمان وعده تأمین و رفع این کمبودها را داده‌ است.وی شرایط دیگر بیمارستان‌های غرب استان از جمله طالقانی و چالوس را هم نامناسب توصیف می کند.

منبع: اطلاعات انلاین