به گزارش زیرنویس، اصغر باقرزاده ، در گردهمایی مدیران کل استان ها و شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش با تبیین برنامه فراگیر پرورشی مدارس گفت: ۵ هدف ایمان، نشاط، امید، هویت و خردورزی به عنوان محور ها و هدف‌های اصلی این برنامه مد نظر است. باقرزاده از تشکیل ستادهای بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی […]

به گزارش زیرنویس، اصغر باقرزاده ، در گردهمایی مدیران کل استان ها و شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش با تبیین برنامه فراگیر پرورشی مدارس گفت: ۵ هدف ایمان، نشاط، امید، هویت و خردورزی به عنوان محور ها و هدف‌های اصلی این برنامه مد نظر است.

باقرزاده از تشکیل ستادهای بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی نام برد و افزود: اجتماع بزرگ ۶ هزار نفری، برگزاری اجتماع های استانی فرزندان حاج قاسم، برپایی ایستگاه‌های یادبود حاج قاسم در مدارس توسط تشکل‌های دانش آموزی، پویش انشاءنویسی، برگزاری یادواره‌های مدرسه‌ای و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه به پویش مهر ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: پویش مهر ریاست جمهوری در قالب مسابقات مختلف برنامه ریزی شده و رویکرد و هدف اصلی این برنامه، روایت‌گری دانش آموزان از پیشرفت‌های ایران است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود به نقش تاثیرگذار راویان اردوهای راهیان پیشرفت اشاره کرد و ادامه داد: در تلاشیم نسبت به شناسایی راویان توانمند و استفاده از ظرفیت‌های این راویان در جهت آگاهی بخشی به دانش‌آموزان بهره ببریم.

باقرزاده همچنین به تبیین برنامه فراگیر پرورشی مدارس پرداخت و گفت: ۵ هدف ایمان، نشاط، امید، هویت و خردورزی به عنوان محورها و هدف‌های اصلی این برنامه مد نظر است.

وی هدف از اجرای طرح فراگیر پرورشی مدارس را انسجام بخشی به برنامه‌های پرورشی، تربیت دانش آموزانی انقلابی و کنشگر و مشارکت گسترده‌تر دانش آموزان در برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش؛ تقدیر و تشکر از برگزاری پویش‌ها و تجمعات دانش آموزی در جهت حمایت از دانش آموزان فلسطینی از دیگر موارد مطرح شده توسط معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بود.

باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود به تشریح فرآیند نظام مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی(نماد) پرداخت و عنوان کرد: بیش از ۵ میلیون دانش آموز در این طرح غربالگری شده و مشاوران آموزش و پرورش هم اکنون در حال بررسی موارد پرخطر هستند.

منبع خبر: رکنـا