به گزارش خبرنگار مهر، زهرا جانجانی بعد از ظهر پنجشنبه در نخستین گردهمایی پزشکان متخصصان درمان ناباروری کرمانشاه که در برج فناوری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حرکت جامعه ما به سمت پیری یکی از الزامات پیشگیری از آن درمان ناباروری است. وی با اشاره به فعالیت مراکز درمان ناباروری در […]

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا جانجانی بعد از ظهر پنجشنبه در نخستین گردهمایی پزشکان متخصصان درمان ناباروری کرمانشاه که در برج فناوری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حرکت جامعه ما به سمت پیری یکی از الزامات پیشگیری از آن درمان ناباروری است.

وی با اشاره به فعالیت مراکز درمان ناباروری در استان کرمانشاه، افزود: فعالیت این مراکز بسیار امیدبخش بوده که تنها در یک مرکز تاکنون یک هزار و ۱۴ فرزند متولد شده که این امر تأثیر خوبی برای امید آفرینی در جامعه خواهد داشت.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه تصریح کرد: یکی از وظایفی که الان در حال حاضر فکر می‌کنیم بر عهده ما است نگرانی برای جامعه کرمانشاه است چرا که طبق آمار استان کرمانشاه هم اکنون رتبه نخست کشور را در روند پیری جمعیت در پیش گرفته است.

جانجانی با تاکید بر سرعت گرفتن روند پیری در کشور، خاطر نشان کرد: بی شک تلاش و حمایت مراکز ناباروری مؤثر بوده و جامعه امروز برای رهایی و متوقف کردن روند سالمندی زود هنگام خود نیازمند جهاد عملی است.

وی ادامه داد: اقدام پزشکان و متخصصین مشوقی برای خانواده‌ها و سوق دادن آنها به سوی فرزند آوری خواهد بود اما در صورتی که کرمانشاه با همین روند رو به پیری حرکت کند تا ۲۰ سال آینده به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۶۵ سالمند خواهیم داشتم.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه رشد و پیشرفت اقتصادی را در گرو جمعیت جوان دانست و عنوان کرد: زمانی در کشور ژاپن رشد اقتصادی و صنایع دیجیتال ۴۰ درصد بود و در دنیا پیشرفت خوبی داشت اما امروز با پیری جمعیت به عنوان پیرترین کشور جهان با نزول جایگاه و رشد صفر درصدی مواجه شده است‌.

جانجانی در پایان به حمایت و معرفی بیشتر مراکز درمان ناباروری تاکید و اضافه کرد: بر اساس وضعیت بحرانی استان کرمانشاه در روند رو به سالمندی تقاضا می‌شود مشوق‌ها و معرفی‌های بیشتری برای درمان مراکز ناباروری در نظر گرفته شود.

منبع: مـهر