به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از مسئولان اسرائیلی تاکید کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا به اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که طولانی شدن جنگ در غزه فشارها بر این رژیم و آمریکا را افزایش خواهد داد. در واقع: بلینکن خواستار توقف عملیات […]

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، پایگاه خبری عبری زبان والا به نقل از مسئولان اسرائیلی تاکید کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا به اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که طولانی شدن جنگ در غزه فشارها بر این رژیم و آمریکا را افزایش خواهد داد.

در واقع: بلینکن خواستار توقف عملیات نظامی تل آویو در غزه نشد، اما از افزایش فشار بین المللی در صورت طولانی شدن جنگ ابراز نگرانی کرد.

وبگاه آمریکایی آکسیوس نیز به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده است که رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل به بلینکن اطلاع داده است که عملیات نظامی در غزه ممکن است بیش از چند هفته طول بکشد.

همچنین شبکه ۱۳ اسرائیل به نقل از منابع آگاه خود گزارش داده که گالانت به بلینکن گفته است که عملیات نظامی ممکن است ماه‌ها طول بکشد نه هفته‌ها. گالانت وزیر صهیونیستی به بلینکن گفته است که این جنگ ماه‌ها طول می‌کشد، که بلینکن پاسخ داده است: «فکر نمی‌کنم شما ماه‌ها فرصت داشته باشید.»

وزیرخارجه آمریکا در حال حاضر در اراضی اشغالی فلسطین به سرمی‌برد و ساعاتی پیش نیز منابع خبری گزارش داده بودند که بلینکن با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز پنجشنبه در رام الله با هم دیدار کردند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «دو طرف در این دیدار در رابطه با طولانی کردن آتش‌بس موقت در غزه و تسریع در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه گفتگو کردند.»

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که «بلینکن خشونت و حملات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم و بر ضرورت مجازات آن‌ها تاکید کرد.»

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از دیدار با محمود عباس با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وی پس از دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم هم دیدار و با آنها درباره تحولات تجاوز به غزه رایزنی کرده بود.

در همین حال، «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که در دیدار با بلینکن به او اطلاع داده است که مقامات اسرائیلی برای ادامه جنگ در غزه تا نابودی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و بازگشت همه اسرای اسرائیلی آمادگی دارند.

سفر وزیر امور خارجه آمریکا به تل آویو که بامداد امروز پنج‌شنبه انجام شد، ششمین سفر به اراضی اشغالی از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون به شمار می‌رود.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود که بلینکن ضمن سفر به کرانه باختری و امارات عربی متحده، درباره ورود کمک‌های بیشتر به نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست گفت‌وگو می‌کند. همزمان در روزهای گذشته نیز وبگاه آکسیوس گزارش داده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نسبت به عملیات احتمالی در جنوب غزه ابراز نگرانی کرده و گفته است که آماربالای غیرنظامیان در جنگ اخیر فشار زیادی بر واشنگتن تحمیل کرده است.

منبع: مـهر