به گزارش خبرنگار مهر، داود منظور بعداز ظهر پنجشنبه در دیدار آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از عوامل بروز تورم، ناترازی و کسری بودجه است که امسال تلاش کردیم تا هزینه‌ها با درآمد دولت همسان سازی شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در […]

به گزارش خبرنگار مهر، داود منظور بعداز ظهر پنجشنبه در دیدار آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از عوامل بروز تورم، ناترازی و کسری بودجه است که امسال تلاش کردیم تا هزینه‌ها با درآمد دولت همسان سازی شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده منابع درآمدی دولت به صورت واقعی دیده شده است افزود: در بودجه سال آینده برخی از هزینه‌ها کاهش یافته تا دولت مجبور به انجام اقدامات تورم زا نشود.

منظور بیان داشت: نرخ ارز کالاهای اساسی در سال آینده همانند امسال ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برخی از پروژه‌های نیمه تمام در قم بیان داشت: تلاش در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان قم، تعیین تکلیف مونوریل و فرودگاه قم، بهسازی و تکمیل راههای مواصلاتی، توسعه مراکز آموزشی درمانی از برنامه‌های دولت سیزدهم در استان قم است.

وی ابراز داشت: کشور دارای محدودیت‌های منابع است و به همین دلیل باید نیازها و طرح‌ها اولویت بندی شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان داشت: دولت تلاش می‌کند تا در بازار و عرصه اقتصادی ثبات مستمر حاکم باشد و در سالهای گذشته تورم بالا موجب مشکلاتی برای اقشار کم درآمد شده بود.

منظور ادامه داد: در سال گذشته به دلیل آنکه ارز حمایتی حذف شد، فشارهای اقتصادی بر مردم تحمیل شد که امسال سیاست‌های کنترل تورم و ایجاد ثبات و آرامش در قیمت‌ها در دستور کار دولت قرار گرفت.

منبع: مـهر