حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در یادواره شهدای روحانی و شهید مدرس اردستان، اظهار کرد: در طول تاریخ پرچم استکبارستیزی و مبارزه با فساد در قیام هایی برافراشته شد که پرچم این قیام‌ها بر دوش روحانیون بوده و اقدامات تاریخ‌ساز با هدایت این قشر صورت گرفته است. وی افزود: شهید مدرس از جمله انسان‌هایی بود که […]

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در یادواره شهدای روحانی و شهید مدرس اردستان، اظهار کرد: در طول تاریخ پرچم استکبارستیزی و مبارزه با فساد در قیام هایی برافراشته شد که پرچم این قیام‌ها بر دوش روحانیون بوده و اقدامات تاریخ‌ساز با هدایت این قشر صورت گرفته است.

وی افزود: شهید مدرس از جمله انسان‌هایی بود که از وارستگی و روحیات جهادی خاصی برخوردار بود. اگر ما پهنه‌ی تاریخ را در کشور ایران و دیگر کشورهای اسلامی مشاهده کنیم حرکت میرزای شیرازی، شیخ نوری، شهید مدرس و نظایر آن از جمله درخشندگی‌های روحانیون بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شهید مدرس شخصیتی است که علاوه بر بعد انقلابی و مجاهدت از زهد و تقوای لازم برخوردار بود و یک شخصیت الهی و معنوی داشت که این شهید بزرگوار در مقابل زورگویی‌های رضاخان ایستادگی می‌کرد و دنیا نتوانست این شهید را اسیر خود کند.

 ذوالنوری بیان کرد: به دلیل اقدامات شهید مدرس، روز شهادت او به نام روز مجلس نامیده شده ، این شهید بزرگوار در تاریخ اقداماتی را در مجلس صورت داد و در مجلس انقلاب و تحولی عظیم ایجاد شد که در بیانات امام راحل تاثیرپذیری از شخصیت این شهید وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف مجلس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هرگاه روحیات نمایندگان به شهید مدرس نزدیک تر بوده تاثیرپذیری اقدامات بیشتر بوده و این شهید بزرگوار جیب طمع را بسته بود تا بتواند دهان باز کند و بر سر سلطه‌گران فریاد بزند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وصف انقلابی بودن را برای این مجلس بکار بردند و از این مجلس رضایت دارند؛ جایگاه مجلس بسیار مهم بوده و مسیر حرکت کشور و قوای دیگر را ریل‌گذاری می‌کند.

ذوالنوری اضافه کرد: قوانین مهمی توسط مجلس انقلابی تصویب شده که سرعت تثبیت قانون مجلس از دستگاه‌های اجرایی بیشتر بوده و برخی قوانین هنوز آئین‌نامه هایش ابلاغ نشده که در صورت ابلاغ و اجرای کامل قوانین، می‌توانیم شاهد تحولی در اوضاع کشور باشیم.

وی در پایان گفت: زیرساخت‌هایی که دولت در کشور ایجاد کرده، اصلاح روابط با کشورهای دیگر و عضویت در پیمان‌های مهم با دیگر کشورهای جهان از جمله پیمان شانگهای و بریکس و نظایر آن می‌تواند وابستگی به کشورهای دیگر را از بین برد.

منبع: ایسنا

منبع خبر: رکنـا