به گزارش خبرنگار مهر، شاخص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان از شب گذشته تا ظهر امروز جمعه دهم آذر در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان بوده است و این شرایط کماکان ادامه دارد به طوری که شاخص هوا در ساعت ۱۳ بعد از ظهر نیز عدد ۱۷۶ AQI را نشان می‌دهد. اداره کل هواشناسی […]

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص آلودگی هوای کلانشهر اصفهان از شب گذشته تا ظهر امروز جمعه دهم آذر در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان بوده است و این شرایط کماکان ادامه دارد به طوری که شاخص هوا در ساعت ۱۳ بعد از ظهر نیز عدد ۱۷۶ AQI را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است که از امروز جمعه تا شامگاه یکشنبه (۱۰ – ۱۲ آذر) به سبب سکون جوی و افزایش انباشت غلظت آلاینده‌ها، وضعیت کیفی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان در شرایط ناسالم خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است که تا روز یکشنبه افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی وجود دارد و در صورت رعایت نکردن و عدم کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی دور از انتظار نیست.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان آلودگی هوا طی ۷۲ ساعت آینده در مناطقی چون کلان‌شهر اصفهان، مناطق صنعتی اصفهان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت پیش‌بینی می‌شود.

در پی تشدید آلودگی هوا و هشدار اداره کل هواشناسی استان اصفهان مبنی بر تداوم این شرایط، کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان ساعت ۱۶ عصر امروز تشکیل جلسه می‌دهد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین اعلام کرده است که شرایط سکون جوی تا روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ادامه خواهد داشت. 

منبع: مـهر