ازبکستان ۰- ایران ۱، عجب فینال پرحاشیه‌ای
ازبکستان ۰- ایران ۱، عجب فینال پرحاشیه‌ای

، تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری در دو دیدار پرگل مقابل افغانستان و قرقیزستان به فینال تورنمنت کافا رسید و امشب در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که در یک رقابت نزدیک و فیزیکی توانست با گلزنی سردار آزمون در لحظات ابتدایی نیمه دوم به برتری یک بر صفر مقابل میزبان خود دست پیدا کند و به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد.

ازبکستان 0- ایران 1، عجب فینال پرحاشیه‌ای

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران پس از برتری در دو دیدار پرگل مقابل افغانستان و قرقیزستان به فینال تورنمنت کافا رسید و امشب در ورزشگاه ملی تاشکند به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که در یک رقابت نزدیک و فیزیکی توانست با گلزنی سردار آزمون در لحظات ابتدایی نیمه دوم به برتری یک بر صفر مقابل میزبان خود دست پیدا کند و به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد.

1889498

این دیدار که با مصدومیت بیرانوند و تعویض او شروع شد و در ادامه با برخورد توپ به تیرک دروازه ایران همراه بود، در نیمه دوم با حملات بیشتری ادامه یافت که سردار زننده تک گل این دیدار بود و البته حاشیه ایجادشده بی‌دلیل توسط کنعانی‌زادگان در لحظات پایانی، مسابقه را به تنش و درگیری هم کشید.

🏆 تورنمنت کافا – فینال
🏟 ورزشگاه: ملی تاشکند- ازبکستان/ تماشاگر: ۳۴۰۰۰ نفر
🗓 سه‌شنبه: ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ؛ ساعت: ۱۹
🚩 داور: کریل لونیکوف (روسیه)/ کمک‌ها: آندری ورتشکین و ایگور بولهوویتین

ازبکستانتیم ملی ازبکستان
اوتکر یوسوپوف، عبدالله عبدالله‌اف، خوجی‌اکبر علی‌جان‌اف (۴+۹۰- جسور یاخشی بوئف)، فرخ سایفی‌اف، اوتابک شوکوروف، عادل‌جان خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، اوستون اورونوف، شرزود نصرالله‌اف (۷۸- ارکینوف)، عمر اشمورودوف و الدور شوموردوف
سرمربی: سرکو کاتانچ

1889485

ایرانتیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند (۶- سید پیام نیازمند)، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی قایدی(۴۶- وحید امیری)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۷۵- محمد کریمی [۴+۹۰- سید مجید حسینی])
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

1889486

🟨اخطارها:
خامروبکوف (۳۹) از ازبکستان
مهدی طارمی (۴۲) از ایران
رامین رضاییان (۴۵) از ایران
محمدحسین کنعانی‌زادگان (۶۶) از ایران
محمدحسین کنعانی‌زادگان (۹۰) از ایران
اوتابک شوکوروف (۳+۹۰) از ازبکستان

🟥اخراج:
محمدحسین کنعانی‌زادگان (۹۰) از ایران

⚽شرح گل:
ازبکستان صفر – ایران یک (دقیقه ۴۸: سردار آزمون): توپ‌گیری عالی مهدی طارمی، تیم ملی را در موقعیت گلزنی قرار داد که نفوذ او به محوطه جریمه ازبکستان و پاس در عرض این بازیکن را سردار آزمون با شوت محکم به مرکز دروازه تبدیل به گل کرد و ایران را پیش انداخت.

⏰لحظات حساس:
دقیقه ۴: ارسال بازیکن ازبک از روی ضربه ایستگاهی میانه زمین در حالی وارد محوطه جریمه ایران شد که علیرضا بیرانوند در خروج از دروازه بی‌احتیاطی کرد و قصد داشت روی سر سعید عزت‌اللهی توپ را دفع کند که برخورد شدیدی بین این دو ملی‌پوش ایران شکل گرفت و منجر به تعویض بیرانوند شد.
دقیقه ۱۹: ارسال توپ از جناح چپ زمین به مقابل تیرک دوم را اورونوف با شوت سرضرب زمینی زد که سید پیام نیازمند با واکنش عالی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۲۹: ضربه سر سردار آزمون روی ارسال رامین رضاییان از ضربه ایستگاهی میانه زمین در حالی با کمترین اختلاف از کنار دروازه ازبکستان به بیرون رفت که پیش از آن، آفساید گرفته شده بود.
دقیقه ۳۷: سانتر رامین رضاییان و ضربه سر مهدی طارمی با اختلاف اندک از کنار تیرک سمت چپ دروازه ازبکستان به اوت رفت.
دقیقه ۴۱: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان از پشت محوطه جریمه راهی به دروازه ازبکستان نداشت و با اختلاف راهی اوت شد.
دقیقه ۴۵: فرار تند و تیز اوستون اورونوف از جناح راست زمین یک ضدحمله سریع برای ازبک‌ها تدارک دید که سانتر زیبای این بازیکن و ضربه سر شومورودوف پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه ایران به بیرون از محوطه جریمه دفع شد.
دقیقه ۸۹: ارسال رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر طارمی همراه شد که دروازه‌بان ازبکستان توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲+۴۵: شوت زمینی و پُرقدرت سعید عزت‌اللهی با اختلاف کم از کنار تیرک عمودی دروازه ازبکستان به بیرون رفت.
دقیقه ۸+۴۵: شوت قایدی قدرت لازم را نداشت و در اختیار گلر ازبکستان قرار گرفت.

1889487

دقیقه ۴۷: توپ بلاک شده از محوطه جریمه ازبکستان را رامین رضاییان با شوت پای چپ تماشایی زد که یوسوپوف با شیرجه به سمت راست به زیبایی توپ را دفع کرد و در ریباند هم ضربه حاج‌صفی در موقعیت آفساید راه به جایی نبرد.
دقیقه ۵۰: اورونوف در موقعیت تک به تک با نیازمند قرار گرفت که تعلل بی‌مورد او و دو سر توپ و در نهایت شوت این بازیکن را نیازمند به خوبی دفع کرد.
دقیقه ۶۴: پاس در عرض رامین رضاییان و شوت استثنایی و فنی روزبه چشمی را یوسوپوف از کنج دروازه ازبکستان بیرون کشید و با واکنش تماشایی راهی کرنر کرد.
دقیقه ۶۶: یوسوپوف، دروازه‌بان ازبکستان، پس از مهار توپ شروع مجدد سریعی انجام داد و شومورودوف را در موقعیت عالی و تک به تک قرار داد، اما داور روسی در تصمیمی بحث‌برانگیز و البته به سود ایران، خطای کنعانی‌زادگان روی گلر حریف را در زمان پرتاب گرفت و آوانتاژ نداد.
دقیقه ۷۵: شوت زمینی بازیکن ازبکستان در اختیار نیازمند قرار گرفت.
دقیقه ۸۲: سرتوپ و شوت زمینی شومورودوف از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و به راحتی توسط نیازمند جمع شد.
دقیقه ۹۰: کنعانی‌زادگان بخاطر اعتراض عجیب و بی‌دلیل به داور بخاطر عدم اعلام پنالتی، کارت زرد دوم را دریافت کرد، ولی از زمین بیرون نرفت و روی زمین چمن نشست که این حرکت او منجر به ایجاد تنش و درگیری شدید بین بازیکنان دو تیم شد و بازی را حدود چهار دقیقه به وقفه انداخت.

دقیقه ۸+۹۰: ارسال توپ از جناح راست زمین توسط ازبک‌ها با دفع توپ پیام نیازمند و در ادامه دور کردن محبی همراه شد.

1889500

🥇بهترین بازیکن:
روزبه چشمی و سعید عزت‌اللهی، دو هافبک دفاعی تیم ملی ایران، نمایش پرتلاش و جنگنده‌ای در طول مسابقه داشتند و با ۹۰ دقیقه دوندگی توانستند در بیشتر نبردهای تن به تن و جدال‌های هوایی برتری داشته باشند و در انتقال توپ به مهاجمان و نظم دادن به شکل بازی تیم ملی موثر کار کنند و بهترین‌ها باشند.

📌اتفاق ویژه:
مصدومیت زودهنگام علیرضا بیرانوند و خروج او در دقیقه ۴ از ترکیب که راهی بیمارستان شد و درگیری بازیکنان دو تیم با حرکت عجیب و بی‌دلیل کنعانی‌زادگان دو اتفاق عجیب و ویژه این دیدار بود.

🔴حواشی:
* تماشاگران ازبکستانی استقبال چشمگیری از بازی فینال کافا داشتند.
* بیرانوند در دقیقه ۴ بخاطر برخورد شدید با عزت اللهی از زمین بیرون رفت.

* سعید عزت‌اللهی به دلیل مصدومیت از ناحیه سر با سر بانداژ شده از دقیقه ۶ به کارش ادامه داد..
* در دقیقه ۳۰ داور مسابقه به دلیل گرمای هوا تصمیم گرفت کولینگ بریک اعلام کند.
* سعید عزت‌اللهی در دقیقه ۳۱ بخاطر خون‌ریزی شدید از ناحیه سر توسط داور روسی به کنار زمین هدایت شد تا مداوای بیشتری روی او صورت بگیرد.
* ماشاریپوف در دقیقه ۳۳ در میانه زمین محمد محبی را متوقف کرد که وینگر راست ایران در زمان افتادن روی زمین از ناحیه زیر چشم با مصدومیت و خون‌ریزی مواجه شد و بازی را بیش از دو دقیقه به وقفه انداخت.
* مهدی طارمی در دقیقه ۴۲ بخاطر بی‌احتیاطی و خطای شدید و کف پا در مقابل عبدالله‌اف کارت زرد گرفت که البته خیلی زود عذرخواهی کرد.
* داور بخاطر مصدومیت‌های پی در پی و کولینگ‌بریک، در نیمه اول ۸ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.
* کاتانچ، سرمربی تیم ملی ازبکستان، بخاطر بیماری روی نیمکت نیست.
* بیرانوند بخاطر آسیب دیدگی جدی پس از تعویض به بیمارستان منتقل شد تا وضعیت مصدومیت او مورد بررسی پزشکان قرار بگیرد.

1889492

* مارشاریپوف، ستاره ازبکستان، در دقیقه ۶۹ بخاطر احساس درد از زانوی پای راست در برخورد با محبی روی زمین نشست.

منبع :ورزش ۳

  • منبع خبر : ورزش 3