در صحنه‌ای از بازی پرحاشیه ذوب آهن و استقلال برخوردی بین امید حامدی‌فر بازیکن استقلال و مهرداد رضایی بازیکن ذوب اهن شکل گرفت. پس از نقش زمین شدن هر دو بازیکن، گویا مهرداد رضایی خطاب به امید حامدی‌فر جمله‌ای می‌گوید که آن لحظه نشنیده و پس از وایرال شدن ویدئوی این اتفاق در فضای مجازی […]

- کلوب| بازیکن از چه کسی باید الگو بگیرد؟

در صحنه‌ای از بازی پرحاشیه ذوب آهن و استقلال برخوردی بین امید حامدی‌فر بازیکن استقلال و مهرداد رضایی بازیکن ذوب اهن شکل گرفت. پس از نقش زمین شدن هر دو بازیکن، گویا مهرداد رضایی خطاب به امید حامدی‌فر جمله‌ای می‌گوید که آن لحظه نشنیده و پس از وایرال شدن ویدئوی این اتفاق در فضای مجازی حامدی‌فر هم با یک استوری تمسخرآمیز و تهدیدگونه جواب او را داد.

در اینکه کری‌خواندن و رفتارهایی شبیه به آن جزئی از فوتبال است شکی نیست؛ اما اینکه بازیکنان و مربیان چه داخل مستطیل سبز، چه خارج از آن و چه در فضای مجازی با زبان تهدیدآمیز یا تمسخرآمیز با یکدیگر صحبت کنند، اصلا درست نیست.

به خاطر دارم چند سال پیش در یکی از بازی‌های بارسلونا، بازیکن تیم مقابل رفتار نادرستی با کارلوس پویول مدافع صاحب‌نام بارسلونا انجام داد و رونالدینیو به هواداری از پویول به سمت آن بازیکن رفت تا با او درگیر شود، اما پویول مانع اوشد.

اگر بازیکنان جوان ما هم رفتارهای درست بازیکنان باتجربه (چه در داخل چه در خارج) را مشاهده کنند، می‌توانند آنها را الگوی خود قرار دهند. گرچه مسئول در هر تیم مربیان هستند و باید چنین مسائلی را به بازیکنان گوشزد کننداما حیف که بسیاری از مربیان ما هنوز خودشان هم حرفه‌ای رفتار نمی‌کنند.

فرهنگ دانش| باشگاه خبرنگاران

منبع: خبـر ورزشی