هزینه وحشتناک اعزام تیم ملی به جام‌جهانی قطر لو رفت! /ادعای علی دایی تکذیب شد
هزینه وحشتناک اعزام تیم ملی به جام‌جهانی قطر لو رفت! /ادعای علی دایی تکذیب شد

ورزش سه نوشت: داریوش مصطفوی رئیس سابق فدراسیون فوتبال در دوره‌ای که حماسه ملبورن در آذر ۱۳۷۶ رقم خورد در واکنش به اظهارات اخیر علی دایی و صحبت‌هایی که درباره آن تیم مطرح شده حرف‌های جالبی درباره صعود به جام جهانی فرانسه، مسئله پاداش بازیکنان، تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی و شرایط کلی […]

تیم ملی فوتبال ۹۸ هم حواله خودرو گرفت

ورزش سه نوشت: داریوش مصطفوی رئیس سابق فدراسیون فوتبال در دوره‌ای که حماسه ملبورن در آذر ۱۳۷۶ رقم خورد در واکنش به اظهارات اخیر علی دایی و صحبت‌هایی که درباره آن تیم مطرح شده حرف‌های جالبی درباره صعود به جام جهانی فرانسه، مسئله پاداش بازیکنان، تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی و شرایط کلی فوتبال ملی بعد از آن مطرح کرد.

مهمترین محورهای اظهارات داریوش مصطفوی را می‌خوانید:

*یک تیمی به فدراسیون ما سپرده شده بود که در بازی‌های آسیایی هیروشما موفق نشده بود. ما این تیم را ۵ آبان ۱۳۷۳ تحویل گرفتیم که نه در و پیکر داشت نه بودجه. روزی که از طرف سازمان تربیت بدنی با من صحبت شد گفتم اجازه بدهید من کار خودم را بکنم، شاید موفق شوم. ما نه بودجه داشتیم نه لیگ درست و حسابی، نه باشگاه به معنای واقعی و هیچ چیز فوتبال‌مان در قواره جام جهانی نبود.

*سرمربی و بازیکن با هم اختلاف داشتند کما اینکه کار به جایی کشید که ما رفتیم خانه سرمربی. اختلافات درونی زیاد بود اما با تصمیم مدیریتی ۹۰ درصد این اختلاف‌ها از بین رفت. 

*من چندان با انتخاب آقای مایلی‌کهن در راس کادر فنی موافق نبودم اما ایشان کار خودش را خوب انجام داد و زحمت بسیار زیادی کشیدند.

*بعد از این تغییر از ما خیلی سوال کردند. ما را بردند، آوردند و سوال پیچ‌مان کردند. من گفتم شما که نماینده هستی نمی‌توانی از من در این باره سوال کنی. گفتم شما دنبال نمایش برای مردم حوزه انتخابی خودتان هستید و ما یک تصمیم فوتبالی گرفتیم.

*من در کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی نفوذ داشتم .من را قبول داشتند چون هم تحصیلکرده بودم هم بازیکن ملی بودم و سال‌ها زحمت کشیده بودم .

*من دوران مدیریت عزیزی خادم را روشن‌ترین نقطه بعد از حماسه ملبورن می‌دانم اما او را با حقه بازی کنار گذاشتند. من اصلا ایشان را نمی‌شناسم و رابطه‌ای هم با ایشان ندارم. من مهندس نفت بودم در دانشگاه امریکا که آمدم اینجا دنبال توپ اما با حرف‌هایم می‌توانم ثابت کنم که فوتبال ما دو نقطه روشن داشت. 

*تیم ملی جام جهانی ۱۹۹۸ با ۴۵ میلیون تومان رفت جام جهانی و تیم ۲۰۲۲ با ۸۰۰ میلیارد. در واقع با پاداش‌ها و حواله‌هایی که دادند. آن زمان هم من به خاطر دارم از طرف ریاست جمهوری به بازیکنان تیم ملی حواله خودرو دادند. جزئیات دقیقش را کامل به خاطر ندارم اما حواله‌ها را دادم به دبیر کل تا بین بازیکنان تقسیم کند. حواله‌ها را فقط به اعضای تیم دادند و از فدراسیون کسی چیزی نگرفت. نه خودم گرفتم نه مسئول دیگری. اما هم از آقای افتخاری دبیر کل وقت فدراسیون فوتبال هم بازیکنان آن زمان تیم ملی می‌توانید بپرسید. هر کسی هم که می‌گوید نگرفته اشتباه می‌کند. البته مردم در امارات هم خیلی کمک کردند اما چیزهایی مثل رادیو، ضبط، تلویزیون که قابل این بچه‌ها را نداشت.

منبع: اطلاعات انلاین