به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «داوود شهاب»، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی با اشاره به از سرگیری حملات موشکی گروه‌های مقاومت علیه اشغالگران گفت: «پیام حملات موشکی جدید این بود که مقاومت کاملاً آماده نبرد است.» داوود شهاب افزود: «مقاومت به دفاع از ملت خود و به […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «داوود شهاب»، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی با اشاره به از سرگیری حملات موشکی گروه‌های مقاومت علیه اشغالگران گفت: «پیام حملات موشکی جدید این بود که مقاومت کاملاً آماده نبرد است.»

داوود شهاب افزود: «مقاومت به دفاع از ملت خود و به شکست کشاندن طرح‌های دشمن پایبند است. مادامی که دشمن صهیونیستی غیرنظامیان را در غزه هدف قرار دهد، عمق اراضی اشغالی زیر باران حملات موشکی ما خواهد بود.»

وی همچنین گفت: «هدف نتانیاهو از تلاش برای ایجاد منطقه حائل در نوار غزه کسب منافع شخصی و ماندن در قدرت است. قرارداد آزادی اسرای نظامی تحت معادله همه در برابر همه قرار خواهد گرفت.»

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام، آمریکا را مسئول مستقیم تداوم جنگ در نوار غزه خواند.

در بیانیه دولت غزه آمده است: جامعه بین‌الملل، به سرکردگی آمریکا که جو بایدن، رئیس جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آن است، مسئولیت جنایات اشغالگران صهیونیستی و تداوم جنگ بی‌رحمانه آنها علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان در نوار غزه را برعهده دارد.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: آنها (جامعه بین‌الملل به رهبری آمریکا) برای ازسرگیری خشونت‌ها بدون احترام به قوانین جنگی و بین‌المللی از جمله قوانین بشردوستانه، به (صهیونیست‌ها) چراغ سبز داده‌اند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز (جمعه) مدعی شد که حماس آتش‌بس را نقض کرده است و با این ادعا از موج جدید حملات علیه نوار غزه خبر داد.

همچنین «مروان الهمص»، رئیس بیمارستان شهید ابویوسف النجار در غزه گفت: کمک‌های پزشکی که طی آتش بس به غزه وارد شد برای یکروز نیز کافی نیست.

وی افزود: بخش بهداشت و درمان در غزه کاملاً از کار افتاده است. ما از همه وجدان‌های بیدار می‌خواهیم که گذرگاه رفح را بازکنند. شهر رفح امروز شهر فاجعه زده است.

الهمص تاکید کرد: تختی نداریم و بیماران روی زمین هستند. اجساد هم روی زمین هستند زیرا ظرفیت سردخانه پر شده است.

وی افزود: مراکز درمانی داخل مدارس ایجاد کردیم اما کافی نیست. مشکلات گوارشی و پوستی میان آوارگان شیوع پیدا کرده است. در آستانه زمستان بیمارهای تنفسی و ریوی تهدید کننده هستند.

الهمص گفت: ما نیاز داریم که گذرگاه رفح باز شود تا مجروحان به خارج منتقل شوند. مکان امنی در غزه وجود ندارد. کادر درمانی دیگر توان ندارد. بدون برق امکان فعالیت وجود ندارد.

از طرف دیگر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همزمان با پایان آتش بس و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، موضع گیری آپارتایدی داشت.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار نابودی کامل نوار غزه، حماس و اشغال کامل این منطقه و پرهیز از هر گونه توافق و امتیازدهی شد.

بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین موضع گیری آپارتایدی خود گفت: باید غزه را در هم کوبیده و حماس را نابود کنیم و بدون توافق و معامله و امتیازی به غزه بازگردیم!

از سوی دیگر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جنگ طی روزهای آتی تداوم خواهد داشت و قصدی برای توقف آن نیست.

منبع: مـهر