به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح تفصیلی این رژیم برای ایجاد منطقه حایل در نوار غزه خبر داد. مشاور نتانیاهو تصریح کرد که این طرح ۳ سطح دارد که مربوط به مرحله بعد از حماس است. وی همچنین اظهار داشت ۳ سطح طرح مذکور شامل نابودی حماس، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از رویترز، مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح تفصیلی این رژیم برای ایجاد منطقه حایل در نوار غزه خبر داد.

مشاور نتانیاهو تصریح کرد که این طرح ۳ سطح دارد که مربوط به مرحله بعد از حماس است.

وی همچنین اظهار داشت ۳ سطح طرح مذکور شامل نابودی حماس، خلع سلاح غزه و پایان دادن به تهدیدات در این منطقه است.

رویترز همچنین به نقل از یک مسئول اسرائیلی بیان کرد که مشخص نیست عمق منطقه حایل در نوار غزه چقدر باشد و ممکن است یک یا دو کیلومتر یا شاید هم چندصد متر باشد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که «اسرائیل به طرف‌های واسطه اعلام کرده که به دنبال آتش‌بس یک روزه در غزه است.»

منبع مذکور اشاره کرد که تل آویو قصد دارد در مقابل آتش‌بس یک روزه در غزه زنان و کودکان اسیر باقی مانده در غزه آزاد شوند.

روزنامه عبری زبان معاریو هم اعلام کرد که هرتزی هالوی رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که جنگ در غزه چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

همزمان شامگاه جمعه گروهان‌های قدس اعلام کرد در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر اشغالی تل آویو، اسدود، عسقلان و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را هدف حمله موشکی قرار داده است. در پی این حمله، آژیر خطر در بخش وسیعی از اراضی اشغالی از جمله اطراف قدس به صدا درآمده است.

همچنین رویترز در گزارشی تحلیلی با اشاره به نام سه فرماندهان حماس، از برنامه بلند مدت تل آویو برای ترور آن‌ها خبر داده است.

بنا به این گزارش، ضیف، رییس شاخه نظامی حماس، مروان عیسی نفر دوم در رأس هرم و یحیی سنوار رهبر حماس در غزه سه مردی هستند که در صدر فهرست اسرائیل برای ترور قرار دارند.

رویترز به نقل از منبع آگاه خود بدون ذکر نام گفت که این سه رهبر احتمالاً از تونل‌های غزه عملیات نظامی حماس را هدایت می‌کنند و مذاکرات را برای مبادله فلسطینی‌های زندانی در اسرائیل با گروگان‌ها رهبری می‌کنند.

در عین حال دو کارشناس نظامی به رویترز گفتند که ترور سنوار، ضیف و عیسی به اسرائیل فرصت می‌دهد تا مدعی یک پیروزی نمادین مهم شود. اما دستیابی به این هدف طولانی و پرهزینه خواهد بود و هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.

براساس این گزارش، تا کنون هر سه رهبر مورد اشاره حماس همگی از عملیات‌های ترور متعدد اسرائیل برای کشتن آنها فرار کرده‌اند. ضیف به ویژه پس از فرار از هفت سو قصد قبل از سال ۲۰۲۱ که به قیمت یک چشم او تمام شد و او را با آسیب جدی از ناحیه پا باقی گذاشت، مخفیانه زندگی می‌کند. سنوار برخلاف ضیف و عیسی اغلب در راهپیمایی‌های عمومی ظاهر می‌شد و از ترس اینکه اسرائیلی‌ها او را ردیابی کنند، دیگر از هیچ وسیله الکترونیکی استفاده نمی‌کند.

پیش از این نیز، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از چند مقام که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که جاسوسان رژیم صهیونیستی قصد دارند تا پس از پایان جنگ جاری در غزه، رهبران مقاومت اسلامی فلسطین در لبنان، ترکیه و قطر را ترور کنند.

منبع: مـهر