به گزارش زیرنویس از مرکز رسانه قوه قضاییه ، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برای کاهش خشونت در جامعه گفت: ارتقای آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی گام بلند معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیشگیری از خشونت است. نیکوکار گفت: با هدف پیشگیری […]

به گزارش زیرنویس از مرکز رسانه قوه قضاییه ، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران برای کاهش خشونت در جامعه گفت: ارتقای آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی گام بلند معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در پیشگیری از خشونت است.

نیکوکار گفت: با هدف پیشگیری از وقوع جرایم و با هماهنگی‌های صورت گرفته، بر محکومانی که مرتکب سرقت‌های خشن شده‌اند، به وسیله مراقبت‌های پس از آزادی، نظارت ویژه صورت می‌گیرد و مورد حمایت‌های اجتماعی و مددکاری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت محتواهای مختلف رسانه‌ای در قالب نماهنگ و بروشور، ارسال پیامک‌های پیشگیری از خشونت در راستای ارتقای آگاهی عمومی جامعه و آموزش‌های شهروندی، همکاری و هماهنگی و استفاده از ظرفیت و توانایی نهادهای مردمی در راستای پیشگیری از خشونت و بکارگیری ظرفیت نهادهای مردمی از طریق شناسایی اساتید و مدرسان کنترل خشم و برگزاری کارگاه آموزش کنترل خشم از جمله برنامه‌هایی است که در راستای پیشگیری از خشونت در حال انجام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تصریح کرد: همچنین مراقبت‌های ویژه از محکومان مرتکب سرقت‌های خشن پس از آزادی با هدف نظارت بر آن‌ها و ارائه حمایت‌های اجتماعی و مددکاری به آنان از اقدامات سال ۱۴۰۲ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران بوده است.

نیکوکار خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تهران مهارت‌هایی از جمله ارتباط بدون خشونت برای دانش‌آموزان، توسعه صلح و سازش و روش‌های حل مسئله، به کودکان و نوجوانان آموزش داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین جلسات همفکری و هم‌افزایی جهت تعامل و همکاری در اجرای برنامه‌ها با سازمان‌های متولی از جمله اداره کل اقدامات تأمینی و تربیتی زندان‌های استان تهران و آموزش و پرورش برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران تاکید کرد: برگزاری کارگاه و جلسات آموزشی با حضور قاضی‌ها و حقوق‌دانان در راستای ترسیم عواقب خشونت و مدیریت خشم از برنامه‌های معاونت است که با همکاری آموزش و پرورش صورت گرفته است.

منبع خبر: رکنـا