به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، اهالی منطقه ‎سعدآباد که اشرافیت به مجموعه دارند تصاویری را ثبت کردند که نشان از خالی شدن بخش هایی از سعدآباد از ‎درخت دارد. پیشتر یکی از مسئولان مجموعه سعدآباد به زیرنویس گفته بود که درختان درگیرآفت و ‎ سوسک چوب خوار شده‌اند. مهدی بابایی ، عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، اهالی منطقه ‎سعدآباد که اشرافیت به مجموعه دارند تصاویری را ثبت کردند که نشان از خالی شدن بخش هایی از سعدآباد از ‎درخت دارد. پیشتر یکی از مسئولان مجموعه سعدآباد به زیرنویس گفته بود که درختان درگیرآفت و ‎ سوسک چوب خوار شده‌اند.

سعدآباد (1)

مهدی بابایی ، عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در گفت و گو با زیرنویس با اشاره به اینکه مجموعه در سعدآباد ، مجوزی از کمیسیون ماده ۷ برای قطع درخت نداشته است، گفت: مراحل قطع درخت به هر دلیلی، به این شکل است که مدارک و مستندات جهت قطع درخت، برای کمیسیون ماده ۷ شهرداری ارسال می شود. زمانی که اجازه قطع درخت صادر شد، در مصوبات کمیسیون ذکر می شود که چه تعداد درخت و از چه نوعی، جایگزین درختان قطع شده شود.

بابایی تاکید کرد: با این تفاسیر، مجموعه سعدآباد به دلیل اینکه قطع درختان را بدون مجوز انجام داده است، حتما جریمه خواهد شد که مبلغ جریمه، بعد از بررسی های لازم، اعلام می شود. ضمن اینکه در مکان هایی که درختان به دلیل درگیری با آفت قطع می شوند باید نهال کاشته شود.

وی در پاسخ به اینکه آفت سوسک چوب خوار، این روزها خیلی شنیده می شود و اینکه آیا برای درختان شهر خطرناک است یا خیر گفت: درخت؛ موجودی زنده است و آفت هم همیشه وجود دارد؛ اما موضوع این است که به موقع به آن رسیدگی و از مرگ درخت جلوگیری شود. 

منبع خبر: رکنـا