زیرنویس، گروه بین الملل: ازسرگیری حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه تاکنون صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است. این درحالیست که نیروهای مقاومت فلسطین می‌کوشند مانع پیشروی متجاوزان در محورهای مختلف شوند. جنایت هولناک جدید رژیم صهیونیستی در فالوجا جنگنده‌های اسرائیلی ساختمانی مسکونی را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار […]

زیرنویس، گروه بین الملل: ازسرگیری حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه تاکنون صدها شهید و زخمی برجای گذاشته است. این درحالیست که نیروهای مقاومت فلسطین می‌کوشند مانع پیشروی متجاوزان در محورهای مختلف شوند.

جنایت هولناک جدید رژیم صهیونیستی در فالوجا

جنگنده‌های اسرائیلی ساختمانی مسکونی را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که افراد آواره و بی‌سرپناه آنجا اسکان داده شده بودند، بمباران کردند که در این جنایت وحشیانه بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

حمله فسفری به شمال غزه

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با بمب های ممنوعه فسفری شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

جاده مواصلاتی خان یونس به رفح هدف قرار گرفت

هواپیماهای اسرائیلی خیابانی را که خان یونس و رفح را به هم متصل می‌کرد بمباران کرده و آن را تخریب کردند.

تل‌آویو عملیات نظامی علیه حماس را دست کم یک سال دیگر ادامه می‌دهد

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه، مدعی شد که رژمی صهیونیستی برای جنگ طولانی با مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) که ممکن است دست کم یک سال یا بیشتر طول بکشد، خود را مهیا می‌کند!

این روزنامه چاپ انگلیس به نقل از منابع خود نوشت که «شدیدترین مرحله حملات اسرائیل احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ صورت خواهد گرفت. اهداف اصلی ارتش اسرائیل، یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی و همچنین مروان عیسی، مقام ارشد حماس هستند.»

فایننشال تایمز مدعی شده است که اسرائیل علاوه بر تخریب و از بین بردن توانایی‌های نظامی حماس، قصد دارد تا سامانه تونل‌های زیرزمینی و همچنین «قدرت و تسلط حماس در نوار غزه را نابود کند.»

یکی از منابع آگاه به نقشه‌ها و برنامه‌های نظامی اسرائیل به تایمز گفت: این جنگ بسیار طولانی خواهد بود. ما در حال حاضر، حتی به نیمی از اهداف‌مان هم نرسیده‌ایم.

این روزنامه انگلیسی تاکید کرده است که طول مدت عملیات اسرائیل به چگونگی پیشروی جنگ، فشار بین‌المللی و توانایی تل‌آویو در آزادسازی گروگان‌ها بستگی دارد. یکی از منابع این روزنامه یادآور شده است که خلاف جنگ‌های قبلی با مداخله اسرائیل، این جنگ هیچ پایان «روشنی» ندارد و به تعبیر وی «داور سوت پایان را نمی‌زند.»

تل‌آویو عملیات نظامی علیه حماس را دست کم یک سال دیگر ادامه می‌دهد

حملات دیوانه‌وار علیه غزه/ ۵۰ حمله هوایی تنها در چند دقیقه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز تنها طی چند دقیقه ۵۰ حمله هوایی علیه منطقه القراره واقع در خانیونس انجام دادند.

بر اساس گزارش این شبکه، قایق های جنگی رژیم صهیونیستی نیز حملات خود را علیه سواحل خانیونس تشدید کرده اند.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی نیز دقایقی قبل منازل مسکونی را در شرق دیرالبلح و اطراف بازار الیرموک در مرکز نوار غزه بمباران کردند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که درگیری های میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در منطقه الشیخ رضوان در نوار غزه به صورت بی سابقه ای شدت گرفته است.

شبکه الجزیره نیز از شهادت محمد فرج الله یک خبرنگار فلسطینی دیگر در بمباران شمال نوار غزه طی دقایق قبل خبر داد.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست از زمان آغاز حملات وحشیانه شان علیه نوار غزه از صبح روز گذشته تاکنون شش مسجد در خانیونس و رفح را بمباران و تخریب کرده اند.

حملات دیوانه‌وار علیه غزه/ ۵۰ حمله هوایی تنها در چند دقیقه

نزدیک به ۸۰۰ شهید و زخمی از روزگذشته تاکنون درغزه برجای مانده است

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که تعداد شهدای فلسطینی برجای مانده در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از صبح روز جمعه گذشته تاکنون به ۲۰۰ تن افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: این حملات رژیم صهیونیستی از روز گذشته تاکنون که بعد از یک آتش بس چند روزه مجددا از سرگرفته شده ۵۸۹ زخمی برجای گذاشته است.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست تهدید کرده اند که کمک‌های بشردوستانه را در زمان دریافت این کمک‌ها از سوی طرف فلسطینی در گذرگاه مرزی رفح بمباران می‌کنند.

این در حالیست که روز گذشته دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و بیش از ۴۰۰۰ زن در کنار ۲۰۷ نفر از کادر درمان در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

این نهاد دولتی تاکید کرد: صهیونیست‌ها همچنین بیش از ۱۴۰۰ جنایت فجیع را در غزه مرتکب شده‌اند. در جنگ اخیر علیه غزه، بیش از ۳۷ هزار نفر زخمی شدند و بیش از ۶۵۰۰ نفر نیز زیر آوار هستند. تاکنون ۱۰۳ ساختمان دولتی بمباران شده و خسارت دیده است. همچنین ۲۶۷ مدرسه خسارت دیده و ۶۷ مدرسه هم به کلی تخریب شده است.

اسرائیل عمداً شهروندان غزه را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد

یک سایت عبری زبان صهیونیستی با انتشار نتایج یک تحقیق اثبات کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به عمد منازل غیرنظامی نوار غزه را هدف می‌دهد، در حالی که می‌داند صدها انسان بی‌گناه در این منازل زندگی می‌کنند. این گزارش مجموعه‌ای از اهداف صهیونیستی را در این رابطه بیان می‌کند که از جمله آنها ایجاد بازدارندگی ارتش اسرائیل در برابر نیروهای مقاومت است.

سایت صهیونیستی «سیخا میکومیت» ضمن انتشار این گزارش تاکید کرد که ارتش اسرائیل صدها منزل غیرنظامی را در غزه خراب کرده و آن را روی سر ساکنان آن آوار کرده است، تا بتواند به مجموعه‌ای از اهداف خود از جمله مهاجرت اجباری شهروندان غزه یا هدف قرار دادن فعالان سیاسی جنبش حماس دست پیدا کند.

این تحقیقات که افشای آن ماهیت جنایت‌های جنگی اسرائیل در طول جنگ غزه را بیش از پیش فاش می کند، نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل تنها در یک مورد، یک محله مسکونی را به صورت کامل مورد حمله موشکی قرار داد، چرا که تصور می‌کرد یکی از رهبران حماس در این محله مستقر است، این حملات باعث کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی شد.

بر اساس اعلام این روزنامه که از۵ منبع نظامی شرکت کننده در دور سابق درگیری‌ها با نوار غزه گرفته شده، ارتش رژیم صهیونیستی بنابر اطلاعات سرویس‌های جاسوسی این رژیم، قبل از حمله حتی از تعداد نسبی غیرنظامیانی که در این مناطق حضور داشتند نیز اطلاع داشت که این موضوع در پرونده حملات هوایی ثبت شده است.

این منابع تکرار حملات ضد غیرنظامیان و شهروندان را در نتیجه استفاده اشغالگران صهیونیستی از سامانه‌ای موسوم به «هبسورا» می‌دانند که یک سیستم هوش مصنوعی است که می‌تواند اهداف مورد حمله را به صورت اتوماتیک تعریف کند که بیشترین تلفات انسانی را در حملات هوایی داشته باشد.

این پایگاه خبری که گزارش آن را خبرگزاری صفا به زبان عربی ترجمه کرده است، می‌افزاید که یک مسئول ارشد در سرویس جاسوسی اسرائیل به مجموعه‌ای از افسران صهیونیستی اعلام کرده است که هدف از این حملات، کشتار بیشترین تعداد از نیروهای حماس است و این موضوع جز با هدف قرار دادن غیرنظامیان اطراف امکان‌پذیر نیست، بنا بر اظهارات این مسئول صهیونیستی در اینجا دیگر میزان دقت موشک‌ها مطرح نیست، بلکه هدف اصلی آسیب زدن حداکثری است.

اسرائیل عمداً شهروندان غزه را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه ای را علیه منازل مسکونی در منطقه القراره واقع در خانیونس در جنوب نوار غزه انجام داده‌اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد عبدالله عزام واقع در منطقه السطر الغربی در خانیونس را نیز بمباران کردند.

در همین راستا قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه غرب شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه ازسرگرفته اند.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی

خبرنگار المیادین گزارش داد که قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده سواحل خانیونس و دیرالبلح در جنوب و مرکز نوار غزه را هدف قرار داده‌اند.

این در حالیست که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به صورت وحشیانه ای مناطق غربی اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را زیر آتش حملات خود قرار داد.

شبکه الجزیره گزارش داد که رژیم صهیونیستی در دومین روز از پایان آتش بس یک هفته‌ای به صورت گسترده نوار غزه را بمباران کرده که در پی آن تاکنون بیش از ۱۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند.

ایستادگی نیروهای مقاومت مقابل عناصر متجاوز

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین شدیداً با عناصر اشغالگر در غزه درگیر شده‌اند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، درگیری نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان مشخصاً در اطراف محور شیخ رضوان و خیابان العیون واقع در نوار غزه در جریان است.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی

حمله اشغالگران به کرانه باختری / درگیری جوانان فلسطینی با متجاوزان

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست از ساعاتی قبل به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده‌اند. نظامیان متجاوز به منطقه بدیا واقع در غرب سلفیت حمله کرده و تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

این حملات عناصر ارتش رژیم صهیونیستی شهر نابلس واقع در کرانه باختری را نیز دربرگرفته است. اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس نیز شاهد یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته بوده است.

اشغالگران صهیونیست به همراه تجهیزات نظامی خود و بولدوزرهایشان به نابلس حمله کرده‌اند. عناصر رژیم صهیونیستی به منطقه الناصره واقع در شهر جنین نیز حمله کرده و از گاز اشک آور علیه ساکنان این منطقه استفاده کردند.

همچنین گزارش شده درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و متجاوزان در شهر یطا واقع در جنوب الخلیل به وقوع پیوسته است.

این درگیری‌ها به اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز کشیده شده است. اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس نیز شاهد وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران متجاوز بوده است. نیروهای فلسطینی با پرتاب نارنجک عناصر متجاوز را در اردوگاه جدید عسکر هدف قرار دادند.

افزایش تعداد شهدای خبرنگار و فعال رسانه‌ای به ۶۷ تن

از سوی دیگر اتحادیه خبرنگاران فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای خبرنگار و فعالان حوزه خبر از ۷ اکتبر تاکنون در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ۶۷ تن افزایش یافته است.

محمد اللحام رئیس کمیته آزادی رسانه‌ها تاکید کرد: شدت و تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث شده رصد و انتشار اخبار این جنایات سخت‌تر از گذشته شود.

وی افزود: ما با برخی از خبرنگاران مانند نضال الوحیدی و هیثم عبدالواحد از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون تماسی نداشته‌ایم و ارتباط ما با آنها قطع شده است.

این در حالیست که اشغالگران صهیونیست نه تنها خبرنگاران و عکاسان خبری در نوار غزه را هدف قرار می‌دهند بلکه خبرنگاران در لبنان را نیز به شهادت می‌رسانند به طوری که ۲ هفته قبل فرح عمر و ربیع معماری، خبرنگاران شبکه المیادین در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

برجای ماندن صدها شهید و زخمی در دور جدید حملات رژیم صهیونیستی

هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

از سوی دیگر مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد: هیچ مکان امنی که ساکنان نوار غزه بتوانند به آنجا بروند وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: طی ساعات گذشته تعداد زیادی از مردم فلسطین کشته و زخمی شده‌اند. تمام امیدها از بین رفته است.

گریفیتس تصریح کرد: تمام ساکنان نوار غزه در رأس آنها زنان و کودکان برای دومین ماه متوالی حملات اسرائیل علیه این منطقه در ترس و وحشت به سر می‌برند. آنها در دایره مرگ، ویرانی و بیماری زندگی می‌کنند.

غزه خطرناک‌ترین مکان برای زندگی کودکان

این در حالیست که کاترین راسل مدیر اجرایی سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: نوار غزه امروزه بار دیگر خطرناک‌ترین مکان برای زندگی کودکان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: زمستان سرد در راه است. همه کسانی که توان و امکانات لازم را دارند باید برای حمایت از کودکان وارد عمل شوند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر